Érg pittige Arabier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joana

Re: Érg pittige Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:23

Je vertelt ergens dat het paard muesli krijgt. In de meeste muesli zit volgens mij haver. Ik heb ooit een Fries gehad die zo mak was als een lammetje, behalve als ie, al was het maar een klein beetje, haver kreeg. Dan werd het een raket. Misschien moet ze dus eerst eens experimenteren met het voer, en kijken wat dat doet? Succes

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:25

Ja ik had het ook al gezegt.. Mar er is denk ik wel meer wat nader bekeken moet worden..

xTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:45

verkopen,
maar als ze dat echt niet wil:
voordat ze gaat rijden longeren
en zoiezo vaak rijden of even in de bak gooien..

weten jullie ook zeker dat het niet iets medisch is?
in de stal is ze namelijk helemaal niet druk, maar
als het paard doorheeft dat het mag gaan lopen (tijdens het opzadelen b.v)
zou ze toch ook al druk kunnen worden? en dat doet ze niet..
vind dat het niet uitgesloten mag worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:06

Cassidy schreef:
Een Arabier is de droom van ieder meisje. Maar een Arabier is niet per definitie de ideale kinderpony. Een meisje van 13 en een pittige arabier zonder ervaring en begeleiding is "a recipe for disaster" .

Ik vrees alleen dat, als deze pony wordt verkocht, haar ouders niet zo snel een andere pony voor dit meisje gaan aanschaffen.

Groen op groen gaat gewoon zelden goed.

Dat denkt zij volgens mij ook, hé, ik heb nu een paard, waarom probeer ik het niet gewoon, want zo snel kopen mijn ouders niet nog een paard voor me, laat staan dat ze me nog eens aan mijn eisen gaan voldoen, als het aan hun zou liggen, zou ik of nog steeds rondhobbelen op die manegepony's, of ik zou nu een dikke Fjord of Haflinger hebben die op elk fijn hulpje reageert.

Niet dat ik iets heb tegen Manegepaarden of dikke fjorden of haflingers heb hoor, maar zei heeft altijd al gezegd dat ze zich niet gelukkig voelt op die manegepaarden.

Ik rij nog steeds (inmiddels een jaar of 3/4) op manegepaarden en leer elke les meer, ik vind het ook leuk, dus het maakt me niet uit dat ze af en toe een beetje makkelijk zijn (om een discussie hierover te voorkomen)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:19

Verkopen: dit is echt onverantwoord. Dit meisje lijkt niet verantwoordelijk genoeg (wat niet zo raar is als je 13 bent), en die ouders staan, als ik het zo lees, niet sterk in hun schoenen omdat dat meisje krijgt/doet wat ze wil. Een rustigere, oudere pony lijkt me een goede optie voor iemand van 13. Grondwerk / losgooien / longeren zou wel helpen, maar of daarmee een goed resultaat kan worden gehaald?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:53

Dit kan ik echt niet begrijpen.
Straks heb je een bang kind en een doorgedraaide pony.

Die ouders hadden dit paard nooit voor haar moeten kopen.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:35

Cassidy schreef:
Een Arabier is de droom van ieder meisje. Maar een Arabier is niet per definitie de ideale kinderpony. Een meisje van 13 en een pittige arabier zonder ervaring en begeleiding is "a recipe for disaster" .

Ik vrees alleen dat, als deze pony wordt verkocht, haar ouders niet zo snel een andere pony voor dit meisje gaan aanschaffen.

Groen op groen gaat gewoon zelden goed.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook al die arabierendroom sinds mijn twaalfde. Gelukkig hadden mijn ouders nooit geld genoeg om een paard voor mij te kopen dus moest het met de arabier van de manege doen. Ik ben nu 21 en sinds 2/3 jaar rijd ik nu een arabier bij. De merrie begint nu pas na enorm veel geduld echt vertrouwen in mij te krijgen. Veel dingen vindt ze doodeng maar als ik doorzet doet ze die dingen wel en dan vertrouwt ze mij dus erop dat het goed zit. Wij hebben ook een periode gehad dat ze helemaal wild van mij werd omdat ik te snel dingen bij haar voor elkaar wou krijgen met dressuur. Ik ben toen ook gewoon eens een sprongetje gaan maken en ben heel erg veel buiten gaan rijden en wandelen. Het gevolg hiervan was dat ze veel beter luisterde.
Dit om te illustreren dat het erg lang kan duren om een vertrouwensband te krijgen en dat je daar alle geduld voor nodig moet hebben en soms een stapje terug moet doen.
Als ze echt het paard persé wil houden laat ze dan lekker grondwerk gaan doen en wandelen, maar even niet erop.
Win het hart van een arabier en hij/zij gaat door het vuur voor je echt waar!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:46

Niet zozeer omdat het een arabier is, Anouar is mijn eerste paard en ik heb hem vanaf m'n 15e, maar dit dier is gewoon niet geschikt voor dit kind

Romy_Valerio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:06

Ik begryp dat je je paard niet zomaar kan verkopen. Je bent toch ooit verkocht door dat paard en dan doet het vreselyk veel pyn om het te verkopen. Ze moet hem er vooral wel elke dag uithalen en misschien de bak in zetten en haar een tydje laten rennen. Waarom ze hem er elke dag wel uit moet halen is omdat als ze dat niet doet, hy niet voldoende beweging krygt en alleen maar drukker word als ze hem er wel eens uit haalt. Ik denk dat nadat hy een tydje heeft toch wel wat rustiger word. Misschien moet ze er gewoon niet meteen op gaan ryden, maar eerst kalmeren en op gemak stellen, zoals tegen het paard praten. Vooral niet opgeven, naar hem toe blýven gaan. Als dit beter gaat kan ze proberen om er rustig op te gaan zitten.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:07

kan ze niet een ervaren bijrijder zoeken? Die kan het paard de broodnodige beweging en begeleiding geven zodat ze wat rustiger is bij je vriendin.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:46

voor het rijden aan de longeerlijn even laten uitrazen en beetje moe maken

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:51

Ze kan het beste het paard proffessioneel verder in laten rijden want anders is hij in no time verziekt voor de rest van z'n leven en rijp voor de ...
Het gaat hier niet om het 'pittige' van het paard maar zijn onwetendheid van het paard en de onkunde ruiter!

noekia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:28

Hierboven over 13 jarige ben ik het niet helemaal eens.
Maar buiten dat.

1. Fluisteren ( natural horsemanship ) om Vertrouwen te krijgen in elkaar.
2.Longeren voor het rijden.
3. Als het paard zo op tilt slaat,los gooien in de bak. en met een longeerzweep zachtjes aan opjagen. Op deze manier ( die veel gebruikt word bij zulke paarden ) weet hij wie de baas is. NIET SLAAN OVERIGENS HE !!! Knipoog