een goeie tip voor aansingelen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manonV

Re: een goeie tip voor aansingelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:39

haha tja dat is niet handig:P
wat je kan proberen is op een krukje te gaan staan haar rustig te aaien en dan in 1 x aan de singel trekken.
als dat niet werkt kan je proberen om met je vinger in zijn buik te prikken(niet te hard natuurlijk)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:26

Gewoon zadel vrij los vastmaken, en tijdens de andere dingen die je doet (peesbeschermer omdoen, hoofdstel in, naar bak lopen etc) singel telkens gaatje strakker doen totdat ie uiteindelijk goed zit. Geen groot isssue van maken, paard merk er zo minder van. Heb ook een singel met elastiek, m'n paard heeft er geen hekel aan hoe ik hem op deze manier aansingel. Succes ermee!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:59

Ik singel 'm eerst aan zover het kan, dan ga ik erop zitten en singel 'm dan goed aan. Dan hoef je 't alleen maar naar je toe te trekken dat is veel makkelijker en daarin ben je veel sterker. Dan lukt het meestal wel goed!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:00

tjaa toch eerst er op zitten denk ik...

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:03

Wij hebben dat ook met 1 paard van ons, ik kietel hem altijd in zijn oksel Lachen

patries88r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:57

LOL die van mij is ook zoon Duivel als ik m wil aansingelen gaat die buik uit.....
ik doe ook om en om aansingelen eerst de verkeerde kant op gaatje een en dan om en om aansingelen en als ik erop zit trek ik m goed aan werkt bij mij het beste....
dat met een krukje heb ik nog niet geprobeerd ga ik morgen maar eens doen misschien dat dat helpt ik ben helaas niet sterk genoeg in mijn vingers.

noekia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:35

aan de andere kant losser zodat de singel zoiezo vast zit. dan er op gaan zitten en van bovaf aan singelen..

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:24

'officieel' hoor je op te zadelen met je singel helemaal los.
daarna rechts op het eerste gaatje, links op het eerste gaatje en dan om en om aanslingelen. steeds 1 gaatje.
als je namelijk hard aan 1 kant trekt, trek je het vel van onder z'n buik gaat 1 kant.

haflingerbob

singelspanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:32

ik had ook dat probleem, ik ben niet sterk genoeg in mijn arm voor het goed te kunnen aansingelen( slijmbeursonst. rechterschouder) en had er schoon genoeg van dat ik altijd om hulp moest vragen, vandaar dat ik maar een singelspanner heb gekocht voor 10 euro GOUDEN UITVINDING!!!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:48

Ik denk dat het probleem is dat hij niet op het 1e gaatje gaat, toch?
Ik had dat ook met m'n springzadel, als hij dan eenmaal in de 1e zat kon ik hem na stappen aan beide kanten op 3 doen.
Maar dat 1e gaatje... Boos! Boos!
Dus heb ik het een beetje banketstaaf opgelost, maar het werkte wel!
Een stukje strotouw in het bovenste gaatje en dan door de gesp van de singel halen zodat je een soort hefboomweking hebt, dan lukt het met veel minder kracht en vervelend gesjor.
Succes!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:53

MamboBeach schreef:
Cassidy schreef:
Stukje gaan lopen daarna verder aansingelen. En misschien toch eens gaan kijken naar een langere singel, als je hem nieteens bij uitgezette buik in het eerste gaatje krijgt.

Je haalt de woorden uit mijn toetsenbord.Ja
Hier ga ik in mee.

Haha dat wou ik ook zeggen,
Ik zou een langere singel pakken zodat ik m iig redelijk makkelijk op het eerste gaatje krijg, want dat is vaak het moeilijkst!

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:56

heb je wel is geprobeerd om aan de rechterkant van je zadel de singel een paar gaatjes losser te maken zodat je hem aan de linkerkant iedergeval wel vast kan maken. dan zit ie maar vast op het eerste gaatje. dan kan je hem later veel makkelijker aan singelen. dat probleem heb ik namelijk ook:P haha! hoop dat het werkt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:45

Om en om stoten vastmaken en aantrekken: hoe doe je dat als je maar een gesp hebt, en niet vanaf het zadel kunt aansingelen? Haha!

Afbeelding

(Stropdasknoop)

Afbeelding