Skippybal geven om te spelen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: Skippybal geven om te spelen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:35

als je het handvat door snijd dan loopt hij toch leeg??

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:55

Wij hadden eerst ook een skippybal bij mijn verzorgpaardjes. De shetlander vond het eng, die liep er met een grote boog omheen. En het ene paard gaf er niks om en de andere ging er elke keer aan ruiken en met haar neus de skippybal duwen enzo. Het ligt er ook aan of je paard nieuwsgierig is naar dit soort dingen, want misschien vindt hij er wel helemaal niks aan en doet hij er niks mee. Knipoog

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:00

Mijn paard heeft een skippybal in dr stal, net een klein kind met een slaapknuffeltje. Als de skippybal niet meegaat, dan wordt ze hartstikke schaggerijnig Haha! !

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:01

Achg Lovers Dat is wel schattig! Haha!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:04

Bij de Bart Smith hebben ze van die skippy's.
Hier in België was het €4, verkrijgbaar in blauw en rood/roze.
Misschien kan je het in de BS vragen en dat ze ze bestellen ofzo...
Een Jollybal vind ik duur (€30 bij on sin de winkel) en klein...

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:08

mijn paardje had er ook 1,maar idd ook doodsbang ervan.
nu rijd er een klein meisje op hem en op de ponyclub waar ze rijd,doen ze wel eens aan ponyvoetbal,nou je moet niet denken dat meneer achter die bal aangaat!!!!hij rent er juist voor weg..
en in de stal heeft hij een stootkussen(van een boot) en een appel met geur,maar speelt er niet vaak mee

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:53

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:55

Ik heb sinds een week een skippybal en ik ben er heel tevreden over Lachen
Mijn shet speelt er vaak mee ( heb die pas een week ) en de andere ( e pony )
speelt er niet mee .

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:21

Ons veulen heeft een skippy en een medicijnbal (kan 400kg hebben). Met de Skippy loopt ie in zijn bek mee rond te rennen en met de medicijnbal/gymnastiekbal is het echt feest. Erachter aan rennen, voortduwen, erop beuken, proberen in de "benen" van de bal te bijten. Echte hengstenspelletjes en prachtig om te zien.

Groetjes
Brigitte

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:22

Een van mijn paarden vind een skippybal ook helemaal te gek! De andere vind het doodeng. Het allerleukste is dat mijn ene paard de andere er mee achterna gaat. Zie je twee van die grote knollen door de wei rennen met een roze skippybal in de bek! haha! De eerste keer dat ik er een gaf mocht hij er alleen meespelen als ik er bij was. Ik was bang dat hij een knal zou geven als de bal lek zou gaan, maar dat bleek mee te vallen. De duur van zo'n bal is bij niet erg lang, maar ze zijn niet zo duur dus dan maakt het me niet zo uit. Kan mijn paard zich even lekker uitleven.

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:22

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:25

nicolaas schreef:
NinaTijger schreef:
Ik heb ook eens een skippybal voor mijn paardje meegenomen en bij der in de bak gedaan..
ze vond hem dood eng Vork eens kijken wat m'n andere der van vind

aldus shakira Clown
http://i93.photobucket.com/albums/l50/n ... ybal-1.jpg

http://i93.photobucket.com/albums/l50/n ... bal2-1.jpg

Wel even het handvat afplakken. Moet er niet aan denken als er een hoef in blijft steken.

Groetjes
Brigitte

Ja moet ik nog doen Ja maar ze krijgt hem niet meer Clown ze vind hem dood eng dus hij hangt werkloos in de schuur *LOL*

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:41

Citaat:
Ja moet ik nog doen Ja maar ze krijgt hem niet meer Clown ze vind hem dood eng dus hij hangt werkloos in de schuur

Dan houdt het natuurlijk op. Onze shet is er ook als de dood voor.
O, ja. Een lege voetbal of een oude schoen is ook een geweldig speeltje.

Brigitte

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:43

Ik ga hem nog bij de 2,5 jarige doen kijken hoe zij hem vind Ja en ze mogen hem alleen als ik er ben, het land grenst aan een sloot dus ik kan wel raden waar die beland Tong uitsteken

Sjoiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:48

Mijn paard vind zijn skippybal geweldig! Hij schopt hem weg, rent er vervolgens achteraan en daarna staat ie ermee rondjes te draaien. 1 keer ging het mis. Toen ging ie erop zitten en dat gewicht hield die bal niet. Met als gevolg een harde knal en een ontzettend hoge bok van hem. Toch maar weer een nieuwe gekocht en die is nog steeds heel. ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:53

bij die 4 van mijn had ik ook skippybal in gegooit, maar die isten het pinnetje eruit te trekken.. die krijgen ze dus niet meer zonder toezicht.. gelukkig hadden ze de pinnetje nietdoorgeslikt, maar hij was er wel mooi uit en aangeknaagt!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:00

Ik had een Jollybal en mijn shet was er helemaal gek mee,maar iemand heeft hem uit de wei gejat.Tja ik vind ze daar echt te duur voor dus heb ik gewoon een goedkope voetbal gekocht en daar rent hij nu mee door de wei. Jerrycans vind hij ook super, maar die zijn niet bedoelt om mee te spelen en met emmer wandelt hij ook door de wei. Mijn haffie interesseert het helemaal niet.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:05

op de manege doen we ook aan ponyvoetbal!
haha ik vind het wel grappig om dat te doen..
sommige paarden zijn er echt als de dood voor en andere trappen er rustig tegen aan of lopen er overheen ofzo..
haha erg grappig!

Famke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:10

Wij hebben oude autobanden in de paddocks, vinden ze erg leuk.
Mijn paard sleept de paddock er wel eens mee, scheelt mij weer werk Tong uitsteken

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:41

Ik had mijn shetland pony een skippybal gegevens in de paddock zodat ie wat anders te doen had dan een beetje dag dromen.. Ik had hele leuke verwachtingen ervan enz.. maar vervolgens keek ie dr niet naar om.. balen.. Maar de hond vond m wel erg leuk!

Nu liggen er 2 kale boom stammen ( tjes ) .. en daar kliert ie wel mee!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 23:14

Tja die ik bij Bart Smit zag waren flut. Je moet zn lekkere ouderwetse oranje hebben. Die hebben een volledig rubberhandvat die je zo door kan knippen want daar zit geen lucht in. Maar ik ben vandaag weer op jacht geweest om te kijken of ik een skippybal kan vinden..maar nee hoor! Geen eentje! Wie heeft er nog een liggen die ik mag hebben? Ik weet ook nog niet of die van mij het leuk gaat vinden maar ik denk het wel want hij is vandaag met een colafles aan het voetballen geweest. Raar beestje ahahah.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:17

bij de kruidvat en de liddl verkopen ze ook van die Yogaballen, zijn even groot en zit geen handvat aan, lijkt me net even veiliger, kan ook meer gewicht hebben

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:27

onze haf heeft ook een skippybal voor als hij alleen in de padock loopt. het is wel leuk voor je paard maar voor de veiligheid kan je beter geen kopen met een rond handvat maar met 2 van die uitsteeksel dingen. of (wel duurder) je koop een fitnisbal

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:41

Dat wil ik ook wel eens proberen. Ik heb 1 ontzettend nieuwschierige ijslander die, als ze achter het huis mogen grazen, alles sloopt.. Van een gieter waar ze mee rond aan het slepen gaat (en er komt water uit, oe, eng!) tot kattenbakken die aan het drogen zijn op de trampoline..

Weten jullie misschien nog meer leuke, opvallende (maar veilige) 'speeltjes'? Dus gewoon oude troep spulletjes? Ik wil vanmiddag, na het wandelen, even met haar gaan donderjagen in de wei Vork .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:31

grote ballen, pilonnen, speciekuipen (van die zwarte (of grijze) 90 liter bakken) een meter tuinslang (erg leuk om mee te zwaaien)