Leuke oefeningen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Leuke oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:23

Blesje_Love schreef:
Cassidy schreef:
En nog een advies: er zal waarschijnlijk in dit topic advies gegeven gaan worden om de Join Up van Monty Roberts te gaan doen, omdat de band met je pony daar zo goed van wordt. Ik kan je alleen maar adviseren om dit niet te doen omdat het een hele harde manier is om je pony aan te pakken (terwijl het voor het oog zo vriendelijk lijkt), en om dit topic ook even goed door te lezen:

viewtopic.php?f=125&t=556025

De Join Up vind ik zeker geen harde manier om je pony aan te pakken!
Mijn broer doet dat soms, nou de paarden vertrouwen hem helemaal hij kan echt alles met ze doen, vlaggen over ze heen leggen enz.
Nou dat krijg ik niet voor elkaar Tong uitsteken

Ik denk dat ik een keer met balkjes ga longeren Lachen
Kus

Mijn paarden vertrouwen mij ook en ik kan ze zelfs geblinddoekt meenemen naar buiten! Zelfs een paraplu op hun hoofd is geen probleem. Zonder dat join-up gedoe Clown Die sticky is er niet voor niets gezet Knipoog

Zet eens een sprongetje in de paddock met een kant open zodat je paard niet vast komt te zitten, is ook leuk Haha!

sylvana90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:28

laat hem balkjes draven aan de longe (maar dat lukt niet echt he) in een dichte bak (bv: van een manege)
haal alle spullen die hij kan slopen weg(Als het kan) laat iemand hem logeren en loop er zelf naast
als je een betere band wil poets hem dan vaak en praat tegen hem

hopelijk heb je wat aan de tips ik zelf ben net (heb 3lessen) licht-gevorderd met paardrijden
en zelf heb ik ook een beetje een speciale band met de pony's en paarden als het kan rij dan ook op hem en leer hem aan de longeerlijn
wenne bv door hem er aan te laten ruiken (dat was het wel zon beetje)

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:13

Op www.ingeteblick.be zou je eens rond moeten kijken, er staan ook wat oefeningen op de site onder het kopje "hersenspinsels". Veel plezier Haha!

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:45

Ik denk dat ik ook maar is met met me shetlander ga balkjes draven en springen! Tong uitsteken
Wordt ze lekker moe van want ze is haaast nooit iets met haar
gedaan dus kan ze best wat energie kwijt xD ,