b485 schreef:Oefenen.
Ik heb de manier van het afscheiden gebrobeerd, en je moet doorgaan tot je een soort van join up krijgt (is de manier van Monty Roberts). Op een bepaald punt, komt ze dan uitzichzelf naar je toe. Dit heb ik wel vrijwel elke keer moeten herhalen. Maar, het gaat steeds sneller. Na een aantal keer heeft ze ehct wel de bedoeling door, en krijg je sneller het gewenste resultaat.
Minder drastische maatregelen is iets lekkers aanbieden (niet doen als je pony al een happerig type is).
Wat mij vaak ook werkt is op mijn hurken gaan zitten met een lekker stukje gras. Raar maar waar, het gras in mijn hand is lekkerder dan het stukje waar ik het geplukt heb.
Natuurlijk worden ze bij de snoepjses uiteindelijk zo slim dat ze weten dat als ze recht voor je komen staan, zij sneller het snoepje hebben, dan dat jij ze kan vangen. Bied ze het lekkers dus zijdelings aan.
Voeren buiten de wiede help ook. Ze zal dan leren dat ze gevangen wordt voor eten te krijgen.
bedankt voor de tips maar dit heb ik allemaal al geprobeert en het werkt gewoon niet..:S
Citaat:
Ik hoop voor je dat jullie bij natuurmonumenten erdoor krijgen om een 'tijdelijke' omheining te plaatsen! Ik denk ook dat dit voor jou de enige oplossing nog is.
Ik heb zelf zo'n rotknol gehad die echt niet komen wilde. Of ik nu een uur of drie dagen in de wei was gaan zitten zou hij nog niet bij mij gekomen zijn. Snoep, gras, brokken, echt niet!!!
Sommige pony's hebben gewoon sch*t aan alle surogaatMonty Robberts. Hij was dik in de dertig, dus hij kende denk ik nog wel meer trucjes dan alle bokkers hier op het forum bij elkaar!
Zoals ik al zei: wij vingen dat beest altijd met een heeeeeel lang touw waarmee we hem in de hoek dreven. Nou echt niet dat hij daar gestrest van werd. In tegendeel: als hij snuit kon optrekken tot een grote grijns had ie het gedaan!
Natuurlijk moet er wel even bij vermeld worden dat dit niet voor elk paard opgaat!
Stel dat het nu niet lukt om postzegels te maken heb ik nog wel een paar methoden voor je die je zou kunnen proberen, maar dat moet je je afvragen of je dat wel wilt. Maar dat hoor ik dan wel van je! Dan krijg je wel een pbtje!!
Nogmaals succes!!
dank je wel maar met dat touw flipt mijn pony de andere dingen zoals de wei verdwelen mogen we nu waarschijnlijk doen..
en als ik nog tips heb laat ik het je weten..
in elk geval bedankt!..(Y)