Een valse pony tam maken , kan dat ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Re: Een valse pony tam maken , kan dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:11

nu niet meer dan?

denk niet dat ze hier een slotje op gaan doen , kan je zelf ook niet, moeten de moderators doen maar die zeggen we laten het open, zakt vanzelf weg Knipoog

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:52

Oh Gaaaap Okee.. ja zoveel snap ik er nog niet van hihi dacht dat ik dat kon doen maar kon het al niet vinden Knipoog

Nee ..

1. mag niet ..
2. word me aangeraden niet te doen .. omdat je niet veel aan een mini shet hebt.. ik hoop i.i.g. dat tie goed terecht komt ! (L)

Volare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:32

een paard is niet vals! Hij bijt niet voor niets, het kan speels zijn of echt gericht bijten..
ook als het gericht bijten is zou ik de schuld eerst maar bij jezelf zoeken en niet zeggen dat de pony vals is.

ik denk dat slaan geen optie is, hij houd misschien wel op maar om de verkeerde reden. Angst!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:54

alles kan met veel geduld! Ja

het belangrijkste is vertrouwen in jou laten krijgen. ga erheen met een appeltje aaien enz.. niets meer doen! want dan kan je een trap of beet krijgen.

zorg er gewoon voor dat die vertrouwen in jou krijgt.

dat was ook zo bij billy (zie profiel) die beet iedereen en trapte enz.. een week of 2 aandacht gegeven en ik mocht daar echt ales mee! maar vanaf iemand anders erbij kwam, beet die weer naar hen. zo zieje maar liefde doet veel Ja

suc6

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:37

Ja tuurlijk kan dat, zie mijn verhaal in mijn profiel.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:05

Citaat:
Valse paarden bestaan niet. Niet van nature in elk geval, de mens heeft ze zo gemaakt
Mee eens. Staat dat paardje alleen dan? Niet moeilijk dat je een lastig dier krijgt. Jaarlingen horen in groep te staan met leeftijdsgenootjes. Het is dan ook nog eens een hengstje, die proberen wel wat uit. Een knijp in z'n neus als ie bijt kan goed helpen. Dit vertelt hem duidelijk: dit mag ik niet doen, maar toch is het vriendelijker dan een tik, waar ze hoofdschuw van kunnen worden Lachen.

vdrakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:35

[quote="Ilsiie"]Valse paarden bestaan niet. Niet van nature in elk geval, de mens heeft ze zo gemaaktquote]

valse paarden bestaan wel, wij hebben er zat gehad die met opzet mensen slaan/bijten

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:25

Dat heeft dan een reden imo, een paard doet dat echt niet zomaar, dan heeft hij misschien niet geleerd dat hij dat niet mag als veulen.

vdrakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:35

het zou kunnen, maar wij maken het vaker mee, oerdend wilde pony's + paarden geen enkel respect voor mensen, en met die beesten moet je echt oppassen, als die loskomen zullen ze ook niet om je heen lopen, het liefst erover

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:17

@ vdrakt, geen enkel paard is vals van zichzelf. Als jullie er zat gehad hebben (zoals jij zegt), is er ergens toch iets erg fout gegaan.
Mensen maken paarden ''vals'', van nature zijn ze dat niet.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:29

vdrakt schreef:
Ilsiie schreef:
Valse paarden bestaan niet. Niet van nature in elk geval, de mens heeft ze zo gemaakt

valse paarden bestaan wel, wij hebben er zat gehad die met opzet mensen slaan/bijten

Dan is dat een fase 4 in parelli-taal omdat jullie de fase 1, 2 en 3 niet opgepikt en gesignaleerd hebben

ze doen hetn iet voor niets

SandraCara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:32

wil je em nu dan niet meer kopen..?

SandraCara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:38

Als je zat valse paarden heb gehad doe je zeker iets miss..
bij ons is er nog nooit een paard wat we al sinds veulentje hebben va;s geweest..
dat worden ze ecgt gemaakt..
als je ze later koopt is t natuurlijk een ander verhaal

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:38

Ja, een 'vals' paard kan je tam maken, ookal is het een hengst.
Floris, mijn pony kwam ook als een jonge hengst, hij beet ook heel erg, en was heel gemeen. als hij mij beet, deed ik niets. Ik strafte hem er niet voor, maar ik negeerde hem juist. Als ik hem zou straffen zou hij alleen maar banger voor me worden, dan hij nu al was. steeds als ik hem poetste, en hij beet me, liep ik gewoon weg. ik heb hem dan gewoon een half uur laten staan. En zo leerde hij het wel, nu bijt hij me echt nóóit meer. Hij was ook heel kopschuw enzo. maar ik had een soort Join up gedaan, zonder dat ik het wist. Ik was hem aan het longeren zonder longeerlijn (en nee, dat is geen opjagen). met een touw, en geen zweep. Als ik voor zijn voorhand ging, en zei 'keer', keerde die om, en rende die de andere kant op. Zo longeer ik hem Clown . toen we klaar waren stond hij aan de andere kant van de bak. Ik ging op de grond zitten met mn rug naar hem toe, wat drinken. Ik wist niet dat hij achter me stond, en ineens blies hij in mn nek. Ik stond op en liep, en hij liep achter me aan. En sindsdien bijt hij dus nooit meer, en ik helemaal niet gemeen enzo.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:48

Mijn jaarling heeft ook wel eens streken en als hij mij te wild wordt met spelen dan gooi ik hem bij de shetjes en dan wordt hij heel snel op zijn plek gezet Haha!
Na een uurtje rossen met de meiden is hij weer handelbaar Haha!
Je kunt als mens niet alle gedragingen aanleren omdat als wij gaan kroelen gaat dat gewoon op een knuffelige manier maar paarden gaan elkaar bijten etc. en daar is ons mensenvlees niet tegen bestand Clown

Dus precies wat anderen zeggen paarden zijn nooit van zichzelf vals het kan in het begin speelsigheid/dominantie zijn wat op een gegeven moment aangeleerd gedrag wordt maar met consequentie kom je al een hele eind
Pling

vdrakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:49

he ik heb ook niet gezegd dat wij ze zelf opfokken, het zijn vaak paarden die wij kopen..

Shappiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:02

Natuurlijk kan zoiets. in je naam staat trouwens "een valse pony" maar een jaarling die bijt is IMO niet vals.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:27

VAST WEL!! Haha!

vertrouwen krijgen, en dan voorzichtig erbij gaan,,

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:13

Klinkt niet ernstig, jonge hengsten bijten bijna allemaal wel, speelgedrag, wat Mazzel al opmerkte. Iets wat ik hier nog niet heb gelezen is dat de pony waarschijnlijk op de camping veel gevoerd wordt door de gasten. Steeds eten krijgen uit de hand krijgt bijna iedere pony aan het bijten. Dus daar zou je in ieder geval iets aan kunnen doen.

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 15:56

Bedankt allemaal zat er al een poosje niet op

wat een discussie over wilde paarden wat is nu de waarheid als ik vragen mag ?

Nee .. zit nu in de 1e . en heb het erg druk .. maar ik kan er tijd voor maken . dat weet ik
maar ik mag het ook niet.. omdat je '' niets kan met een minishet ''

Ik ga nu vaak naar de paardenvan mn tante ,tinkers