kan ik je wel bij helpen denk ik.ik heb billy (zie profiel) ook moeten leren. hij kende niets en durfde geen borsel over zijn lijfje te laten gaan.
nu ja,, wat ik heb gedan is vanales waar ik mee wou gaan werken (longe, borsels, halser,balken....) in de weide gelecht en bij zijn eten
hij moest dan dat wegduwwen (een borsel ofzo) voor hij kon eten. en ik ging erbij en knufelde een beetje en deed het halster om. liet het aan tot savonds. dan na even wandelde ik in de weide met een kort touw en dat lukte
ik legde daar dan een balk en die ging er gewoon over
,, ook veel vertrouwen laten krijgen in jou kan helpen! veel knuffelen als je gaat is een apeltje mee doen enz...dan legde ik die balk iets hoger. ik sprong altijd mee was ie niet zo bang om erover te gaan. na even deed ik ook vrij springen (alshij er nie meer bang voor was) samen met een vriendin heb ik hem dan aan een lang touw gehangen (longe) en hij liep mooi in de cirkel! rijden doen we niet. hij is beetje te dik en te oud
maar mijn neefje heeft erop gezeten. gewoon elke dag is leunen op die rug. en dan opeens iemand erop! lukt ook aardigmaar de basis is vertrouwen in zijn baasje!
suc6
(wil je nog iets meer weten wat ik heb gedaan kan je vragen stellen via pm
) groetjes lana
jullie zijn niet goed ! gewoon doorbijten joh!
Merrieveulen bedoelt gewoon dat als ze hem nog niet mag aanraken, hij er nog niet aan toe is om beleert te worden voor onder het zadel/mennen. Wil toch niet zeggen dat je hem aan zijn lot over moet laten. Wil alleen maar zeggen dat je eerst zijn vertrouwen moet winnen, want zonder vertrouwen komje nergens.