Het meest met mijn stem,das makkelijk want je handen wil je wel eens vol hebben.Nu moet ik wel zeggen dat ze erg goed naar mijn stem luisteren want als we met de beide boys aan het rijden zijn en ik grom tegen een begint de ander ook te rennen
is wel eens lastig
Verder zijn er voor de snoepjes-beloning vaste tijden en daartussendoor wordt niet gevoerd...
Als ik bezig ben met aansingelen krijgt hij er een en na het rijden.kan hij lekker kauwen als ik de singel losser maak en de beugels opsteek zonder dat hij aan het openbaar groen begint
.Hij blijft dan ook heel netjes staan.Als ik met vrijheidsdressuur bezig ben dan is er ook dat snoepgoed,werkt goed op de concentractie
Verder een zacht klopje,( een lekkere kroelbeurt of even door zijn manen strelen,vind hij ook heerlijk) ,als hij zijn best heeft gedaan.Als hij echt heul goed gaat dan gebruik ik ook mijn stem daarbij...dan groeit hij helemaal en straalt het uit
Ze werken zoveel fijner als je veel beloond
Nu moet ik wel zeggen dat ik geen snoepgoed geef,ik heb speciale kruidenbrokjes die bij zijn kuur horen.Die geef ik als beloning...ze zijn er dol op dus waarom niet
Groetjes,Tinky
(en mijn paard ook).