[quote="joy76"] Heeft je DA uit zichzelf voorgesteld dat je je paard zou gaan longeren? [quote]
Ik heb aan hem gevraagt hoe ver ik met hem kon gaan.
Dus wat ik wel met hem mocht doen en wat niet.
Zijn reactie was dat ik hem gerust al mocht longeren, maar 10 minuutjes en al eens een zadel enzo opleggen.
Buiten gaan wil ik zeker met hem blijven doen. Hoe sneller hij aan alles went, hoe beter.
Ik heb ooit een merrie gereden van 10 die nog niet verkeersmak was en dat was echt een ramp. Dus dat deel wil ik al achter de rug hebben voor ik hem onder het zadel leer.
Over een zeil enzo lopen doe ik al lang met hem, ook vanalles over zijn hoofd, rug,... kent hij.
Ik doe hem een deken op zonder problemen met alles mogelijke riemen en heb met hem al een stukje gewandeld met ziel op zen rug en het er dan stilletjes aan laten afschuiven.
De meeste van die dingen vind hij wel ok, want bang is hij niet.
Hij is gewoon ja jong, en als hij het beu is begint hij het uit te hangen (zo moet ik er ook niet te lang over doen om het deken vast te maken of hij gaat lopen)
Meestel ga ik hem dan halen en doe verder, zodat hij leert dat het geen nut heeft om weg te lopen.
Maar op straat wil ik wel dat hij begint te leren dat hij daar niet zomaar kan weg spurten, en dat kan ik moeilijk doen door hem telkens terug te halen, dus moet ik het op een iets "hardere" manier aanpakken.
Voor de rest laat ik hem ook wel nog zoveel mogelijk spelen, en wil ik hem niet per se op zijn drie opgeleerd hebben.
Alhoewel dat ik wel denk dat hij er op zijn drie aan toe zal zijn. Hij wil echt nieuwe dingen en uitdagingen, want als hij zich verveelt wordt hij echt lastig.
Maar dat zie ik tegen dan nog wel
Ik wil gewoon hem die uitdaging geven, en andere dingen doen, daarom dat ik ook aan de DA ideeen vroeg.