Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marieke2 schreef:Niet iedereen heeft de ruimte om een paard 2 dagen op het land te zetten, dus die vlieger gaat niet altijd op.
Ik zou als je een bosdag of buitenritdag heb ipv dressuur even lekker longeren, dan kan de gekkigheid en fitheid eruit zodat je lekker rustig naar buiten kan.
In mss een dagje lekker een uurje de longeerbak in om los telopen en daarna lekker wandelen, en inderdaad mss wat vrijheids dressuur.
Mss kan je je paard als het regent lekker buiten zetten..dat deed ik ook altijd met ons paard wat moelijk was met andere...niemand zet zijn paard in de regen buiten maar ik deed dat wel, lekker een uur of 4 /5 het land op en daarna lekker droogwrijven en benen afspuiten, hoefjes doen etc...lekker klooien dus bijna een vrije dag!
Urona447 schreef:Hoi Hoi , mischien kan je proberen om ook een keer per week te gaan longeren , of om je paard los te laten springen ??
Sorenna schreef:Elke paard kan springen ookal is het maar 10 centimeter! Aan bosritten kan je werken, ik zou opassen dat je paardje zich op den duur niet gaat vervelen...Misschien kan je je vader toch overhalen om te gaan springen...

?

en springen. Op de dagen dat ik niet rij longeer ik of laat haar uitrazen met longeerzweep erachteraan (wat perla zegt
) en vaak ook nog 1/2 vrije dagen. Naar buiten ga ik niet alleen en er is vaak niemand die mee kan