Pony laat zich met geen mogelijkheid vangen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Pony laat zich met geen mogelijkheid vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:17

Hoorde van de week een hele leuke opmerking over het omlaten van halsters op het land omdat men ze anders niet pakken kan: men laat de halsters op de wei om omdat paarden minder hard kunnen lopen als ze een halster omhebben Ja Clown *LOL*

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:27

Tsjah en ook erg leuk met halster en weglopende pony's Tong uitsteken Die halsters hebben ze de volgende dag niet meer om.

Wij hebben eigenlijk altijd biks in een bakje en dan ratelen of een woord roepen. Dan denken ze bij dat geluid of woordje van: He lekkers! En komen ze binnen korte keren wel zonder biks ofzo. Dan wekrt woordje eigenlijk beter, maar goed.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:42

Inderdaad veel bovenstaande oplossingen werken in sommige gevallen. Helaas is elk paard anders. Haal er iemand bij die er verstand van heeft en laat hem of haar bekijken wat het "aktieplan" moet worden. In ieder geval nog veel succes.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:52

waarom haal je dr dan niet als laatste uit het land??
want dan is ze alleen en ziet ze de lol er niet meer van in..
en als het een beetje donker wordt komt ze vanzelf wel ( hoop ik)

Luilak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:53

Cassidy schreef:
Hoorde van de week een hele leuke opmerking over het omlaten van halsters op het land omdat men ze anders niet pakken kan: men laat de halsters op de wei om omdat paarden minder hard kunnen lopen als ze een halster omhebben Ja Clown *LOL*

Afgod Huilen van het lachen

Wat je kan doen, is niet alleen je paard uit de wei halen om te gaan rijden. Neem wat appeltjes oid mee, en ga lekker die verdelen onder de paarden. Wedden dat ze dat snel genoeg doorheeft, en een appeltje komt halen? En dan lekker laten staan en niet meenemen. Op den duur zal ze dan vanzelf naar je toekomen.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:26

Ik had een jaar geleden precies het zelfde!! echt gewoon niet laten vangen!
ik was echt hopeloos en wistniet mere wat ik moest doen!
ik heb om advies gevraagd hier op bokt en daar vond ik dingen zoals elke dag in de wei gaan zitten en een boek lezen of gewoon beetje rond lopen door de wei...
dit heb ik een paar dagen gedaan, maar voor mijn gevoel hielp het echt helemaal niets!
hij ging gewoon verder met grazen en als ik dichter bij kwam dan 5 meter was hij weg!

Tog ben ik vol blijven houden en elke dag gewoon een half uurtje door de wei gelopen en gezeten.
Als er anderen paarden in de wei stonden ging ik die gewoon aaien en knuffelen!
Naa een paar weken mocht ik al een stuk dichter bij komen en kon ik hem van 1 meter afstand een snoepje geven!

Nog een paar weken later, kon ik hem in het stalletje lokken met voer en kon ik hem zijn halster om doen om te poetsen en gewoon een stukje te wandelen door de wei! hij deed steeds liever en opeens toen ik het niet vewachte stond hij achter me om een snoepje te krijgen en lekker gepoetst te worden Haha!

Nu zijn we dus zo ver dat hij zich gewoon in zijn stal laat lokken ,of als hij een goede bui heeft mag ik hem zo pakken in ruil voor een snoepje!

je moet gewoon wat leren spelen met je paard!
veel succes meid wand het is een behoorlijk probleem bij somigen paarden!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:04

Tof dat het weer beter gaat nu!! Leuk dat het je uiteindelijk wel is gelukt door middel van het goed opletten met hoe je loopt/beweegt. Super!

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:09

Ik vind het maar apart dat een paard zen hoofd wegdraait voor eten ??
Maar super dat het nu gelukt is !!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:48

Super dat het gelukt is!
En vooral goed dat je dit hebt opgelost zonder die Join Up! Proficiat.
Ik duim mee voor jou dat je probleem nu grotendeels opgelost is!

OP

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:51

mijn bijrijdpony liet zich vroeger ook echt niet pakken in de wei, ze zag mij nu eenmaal als werken en daar had ze geen zin in dus gign ze lopen van me. Ik heb toen eens de longeerzweep genomen en haar gewoon steeds weg gejaagd. De eerste keer heeft het half uur geduurd tegen dat ze zich wel liet pakken, als ze nu een lastige dag heeft en ik neem nog maar gewoon de zweep in mijn handen zonder iets te doen laat ze haar meteen vrijwillig pakken.
Het is wel lastig als er andere pony's bijstaan in de wei, de 2 die er bij mij bij staan zien het namelijk altijd als een spelletje en jagen de andere pony op Lachen