Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

piewie schreef:he hoi,
Ik heb zelf ook allemaal jonge paarden gehad die gingen hangen, in het begin heeft me dat erg veel touw en halsters gekost. TOen kwam er zo'n oud boertje en die zei zet het paard eens met een koeband vast.
Je doet dan de koeband om net zoals een luchtzuiger band. daar maak je het touw aanvast en deze doe je vervolgens door het Halster naar het hek toe en met een veiligheids knoop maak je het vast.
Als het paard dan gaat hangen, krijgt ie door de koeband druk achter zijn oren en stopt ie er vervolgens na 2 x hangen mee. Dit doe je een paar x met vastzetten en hij heeft het geintje afgeleerd.
).
, maar heb het nog niet uitgeprobeerd. Ook werd mij aangeraden om geen 'paardentouw' te gebruiken maar ook echt zo'n touw te gebruiken die ze bij koeien gebruiken, die zijn nl sterker. Maar ja, ik ben ook bang dat ze dan in paniek raakt, dus heb het nog niet uitprobeerd. Wel weet ik dat er twee verschillende aanleidingen van hangen zijn, uit angst en voor vrijheid. Bij mijn paard geldt het laatste en denk ik toch dat bovenstaande misschien nog zou kunnen helpen, als ze hangen uit angst zou ik het niet aandurven...
)
moonfish13 schreef:je hebt toch ook van die halsters met zon neusriem als ie gaat hangen dat er druk op zijn neus komt te staan?
een idee slipketting bij een hond. alleen dan bij zn neus, voor de rest wel een normaal halster.
weet de naam ff niet meer maar dat kan mischien nog als laatste oplossing, k zou eerst is met een binnenband van een fiets proberen ofzo.
ik wilde er een foto bij zetten maar die kon ik niet vinden..