Hoe lang lopen met 4 maand oud shettekind?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Hoe lang lopen met 4 maand oud shettekind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 08:29

Nou, het is niet zo dat ik het nut vind van, maar ik weet dat hij het heel erg leuk vind. Toen hij 1.5 maand oud was kwam hio met zn moeder aan, en die was ik aan het beleren in het tuig. Dus vanaf 2 maand oud heeft hij al korte stukjes gewandeld, omdat ik hem niet in de wei wilde laten. En op n gegeven moment begon hij zich niet meer met zijn moeder bezig te houden, maar mt mij. Van daaruit heb ik hem af en toe 5 minuutjes of 10 apart gepakt, en hebben we echt samen gespeeld. Verder vind hij het vreselijk leuk om te doen. Alles is leuk en aardig.
Ik weet dat jullie me niet kunnen zeggen hoelang of hoe kort, maar ik dacht misschien heeft iemand er ervaring mee, doet hij of zij het ook, en wat zijn de meningen. Dat is waarom ik dit topic heb geopend. Verder wil ik hem ook iets anders laten doen dan de hele dag op wei staan.
Maar bedankt voor de tips iig Lachen

Onali

Re: Hoe lang lopen met 4 maand oud shettekind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:35

ik kreeg mij shetveulen ook met 4 maanden. Kan al best veel met hem doen ondanks dat ik alles rustig heb opgebouwd. Hij is nu een jaar en ben eergisteren eens een flink eind gaan wandelen (30 minuten) normaal gesproken wandelen we 10 minuutjes, maar ik wilde nou eens wat verder. We staan met de paarden vlakbij een dijk, maar ik wilde de woonwijk eens in. Een stalgenoot liep met mijn fjord en ik met die kleine. Hij heeft alles rustig in zich opgenomen en was op de terugweg helemaal kapot. Heb zelfs nog aan een meneer gevraagd of hij zn paraplu wilde opsteken, Bambam rook er alleen aan en verder niks. Ook dankzij de dijk reageert hij helemaal niet op langsrazende auto's, vrachtwagens en tractors. Het enige waar hij vorige week van schrok was een fietser die hem te dichtbij van achteren naderde. Toen gaf hij toch zo'n hoge bok. Verder is hij superrustig, zolang ik maar naast hem loop en sussende woordjes tegen hem spreek. Als hij braaf is prijs ik hem helemaal de hemel in. Brave jongen, grote vent, knappe pony enz.
Zolang jij maar weet waar je mee bezig bent, ik zou alleen in het begin niet gelijk 30 minuten gaan lopen, maar langzaam opbouwen. Het heeft bij mij zeker een half jaar geduurd eer ik met Bam naar het bakje durfde te gaan. Had meer met mij te maken dan met hem, maar de bak is zeker 10 minuten lopen. En ik wist niet zeker of hij het aankon. Nu ik weet dat hij met en zonder mijn fjord braaf is ga ik vaker iets langer lopen.

Edit: ik loop met Bambam zo'n 1 a 2 keer per week. En soms weken achter elkaar niet. Poetsen, stilstaan voetjes geven ed kent hij allemaal al.