3 Jarige shetruintje, verzorgstertje van 9 ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Amandaa

Re: 3 Jarige shetruintje, verzorgstertje van 9 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:25

Als je haar nou eerst eens een beetje "test" om uit te proberen hoe ze met paarden omgaat? Bijvoorbeeld zoals _Mirjam_ zegt, eerst een keer laten borstelen dan voelt het voor haar al als verzorgen. En dan kun je daarna een keer proberen met je pony te gaan wandelen met dat meisje erbij, en proberen haar het touw vast te laten houden. Als dat goed gaat zet je haar er een keer op, en kijk je hoe dat gaat. Zo kan je kijken of zij een goeie verzorger is voor je pony.Lachen Alleen, ik denk dat je dat zelf wel doorhad maar ik zeg het nog een keer, wel erbij blijven als ze erop rijdt ofzo, want 9 jaar is wel een beetje jong.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:29

en verzrogd ze nou dan al??

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:30

Ik denk dat het op zich wel zou kunnen. Alleen blijf er zelf wel altijd bij. Laat haar er alleen op als jij er naast loopt en alleen borstelen als jij in de buurt bent. Laat haar niet in haar eentje haar eigen gang gaan, want dat lijkt mij niet zo'n goed idee.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:50

Ik denk inderdaad dat ze poetsen ook al helemaal geweldig zou vinden! Bij ons op stal staat ook een shetje die ik zo af en toe mag 'lenen' Tong uitsteken Mijn zusje wilt altijd mee (is ook 9) en die 2 zijn helemaal verliefd op elkaar. Als mijn zusje roept komt hij aandraven, meestal poetsen we dan (zij met haar eigen poetssetje *lees: mijn oude kistje met 3 oude borstels Knipoog *) en wandelen we een rondje om de grote stal. Meisje en Pony weer totaal gelukkig. Als afsluiting: Dag paardje, tot de volgende keer, *SMAK* Dikke zoen op z'n neus.. en een snoepje toe Haha! Lieef dat dat meisje hem al zo trouw knuffeld, geeft toch wel aan dat ze trouw is lijkt me.. Lachen

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:44

Laat het meisje de pony lekker poetsen en kroelen maar blijf er zelf wel bij. inruil voor haar poetswerk kun je het meisje laten rijden en neem je de pony desnoods mee aan een touw of lange lijn. Zo kun je zelf ingrijpen als het mis gaat en wie weet gaat het wel goed. Geef het meisje een kans zou ik zeggen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:16

Ik zou eerst gewoon haar lekker laten borstelen. Ik denk dat ze dat al helemaal geweldig vind Haha!
En misschien laten rijden als jij er bij bent. Gewoon kijken of dat allemaal goed gaat?

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:57

Idd gewoon eerst ff kijken of het klikt door lekker te laten poetsen en kroelen enzo. Als dat goedgaat is het vroeg genoeg om haar erop te laten!

Doqo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:15

Ik zou het zelf niet doen, maar dat is mijn mening. Een shetlander kan erg sterk zijn, dat weet ik uit ervaring. Ik denk zelfs te sterk voor een meisje voor negen.
Maar als jij er geen moeite mee heb kun je altijd even een paar keer proberen hoe het gaat.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:03

Je kan dr een tijdje op proef nemen!:) vertel dr dan ook duidelijk dat ze goed moet opassen en alleen met jou dr naar toe mag gaan ofzoo?:)