hoi hoi,
Ben barbara, 32 jaar en moeder van 3 kids.
Heb vroeger jarenlang paardgereden kende totaal geen angst. toen kwamen de kinders en ben ik gestopt met rijden.
Na verloop van tijd begon het idd weer te kriebelen en ben ik een verzorgpaard gaan zoeken. Dit bleek een kreng te zijn die alle verzorgsters incl. eigenaresse eraf gooide. Heb nooit meer op hem gereden maar wel gewoon verzorgd.
Heb na een tijdje besloten om te tsoppen en ben les gaan nemen op de manege. dit omdat ik toch ook erg onzeker en angstig was geworden. de 3e les op de manege heb ik een bloedsmak gemaakt van ene paard wat de kolder in zijn kop kreeg tijdens het uitstappen..ben met mijn voet in de beugel blijven steken en kreeg zo nog een rondje van de zaak totdat iemand hem kon pakken.
Scheet sindsdien echt in mijn broek maar hou teveel van paarden om er niet mee om te gaan. Heb toen een shet gekocht om daarmee te grondwerken en voor de kar mee te gaan. Op deze stal staan nog veel meer eigen paarden en we zorgen ook allemaal onderling voor elkaars paarden. Loop dus dagelijks ook met andere grote paarden etc.
Ben nu op de fjord van mijn vriendin begonnen met rijden in de polder...wel zonder zadel want ben voorgoed genezen van ene zadel sinds die val! ben dus een echte barebacker. en dat gaat prima! Merk ook dat ik steeds zekerder wordt in de omgang met alle soorten paarden en pony's en dat ik dat nu ook ga uitstralen.
ben inmiddels ook de trotse eigenaresse van een prachtig mooi NRPS merrie veulen van bijna 3 mnd. Ik ga met haar ook parelli doen en weet zeker dat ik samen met haar een dusdanig goede band op ga bouwen dat er geen onzekerk=heid meer aan te pad hoeft te komen.
Het is niet meer dan normaal dat je als moeder zijnde ineens angstig en onzeker bent...je hebt nu zoveel meer verantwoordelijkheid en je hart ligt open en bloot (je kids) .
Paardrijden brengt gewoon risico's met zich mee mara als je eerst zorgt dat je paard en jij een goede band opbouwen alvorens erop te stappen zonder te weten hoe of wat dan ben je goed bezig. wederzijds vertrouwen en respect!
En wat betreft dat opstappen...ha ha ha..ik ken het..ik lijk wel een oud wijf...ook ik neem altijd een krukje hoor om op te stappen ha ha ha ....
helaas heb ik sinds die val wel nog regelmatig last van mijn knie wat ook helaas zo zal blijven maar goed training doet een hoop denk ik. hoop dat de spieren daar weer wat sterker zullen worden.
succses allemaal! erg leuk om te lezen en nu te weten dat er meer zijn die dit probleem hebben
groetjes,
Barbara
Sucsses