Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gipsyboy schreef:sorry dees jou geloof ik niet echt.
14 dagen?? een paard is niet zo dom als een mens denkt hoor.
Dees schreef:14 dagen...
Paarden hebben wat dat aangaat echt het geheugen van een pinda....
Een merrie herkent haar eigen veulen na het afspenen slechts ietsje langer maar absoluut niet meer na 6 maanden.
Een mens herinnert een paard niet meer. Wel het gevoel van goed of slecht bij de ontmoeting met een mens uit het verleden.
Quinzy schreef:Ik heb zopas nog iets vreemd meegemaakt op dit punt.
Ik geloofde het bijna zelf niet hier komt t.
11 jaar geleden reed ik 2 keer per week op een manegepaard. Bijna niemand vond hem leuk want het was een pony manege en hij was een groot paard. Ik heb zo 4 jaar lang op dat paard gereden we waren beste maatjes.
7 jaar geleden kreeg ik mijn eigen Tinker en ging niet meer naar de manege.
Tot ik plots op internet las dat de manege sloot en de overblijvende dieren naar slacht of handelaar gingen.
Zou hij er nog zijn was mijn 1ste gedachte en ja hoor hij stond er nog steeds ondertussen is hij 17 jaar.
Ik ging hem bezoeken en kenissen waarschuwde mij dat hij niet meer uitzag als vroeger dat hij futloos in een hoekje van de stal stond hij had er echt genoeg van.
Daar aangekomen liep ik de stal in en riep hem meteen kwam hij kijken oortjes vooruit heel lief...mijn moeder komt bij de stal en wilt hem aaien hoppa weg was hij terug in de hoek van de stal. ik riep weer en hij kwam. Vreemd dacht ik zou hij me nog herkennen na 7 jaar??
Ik kocht hem en 31 mei kwam hij naar ons. Op de wei wilde hij met niemand contakt behalve met mij. Naar mij kwam hij toe ik mocht hem aaien halster aandoen alles maar als iemand anders zijn hand naar hem uitstak liep hij weg.
Nu zijn we ondertussen al 2maand verder en meneer is een iedereens vriendje geworden nu. Hij geniet met volle teugen van het leven.
Maar ik blijf me ook de vraag stellen herkende hij me nu nog echt na zo lang???
Farouche schreef:20 jaar las ik laatst ergensmaar dan moet het wel een goeie band zijn en van langere duur