Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Woukelien schreef:In het bos wandelen, borstelen enzo
en ik had haar laast een zadeldekje opgedaan met een dekensingel, maar ze reageerde er helemaal niet op
Anne_GTI schreef:Bij slecht weer loopt ie alleen overdag in de wei. Verder poets ik hem ongeveer 1x per maand en gaat ie weleens naar de smid. Vast staan, voeten geven etc. heeft ie allemaal als veulen wel geleerd. 1x per half jaar springt ie los in de bak (en uit de bak)
Kortom ik aai hem dagelijks even over zijn bol en verder doe ik er heel weinig mee. Over een jaar gooi ik er wel een keer een zadel op en tot die tijd mag ie gewoon lekker niks anders doen dan jonge paardendingen.
evelyne_d81 schreef:hij doet dus ook niks anders dan lekker met zijn vriendjes op het land lopen, en met slecht weer gaat hij snachts binnen...
Ir111 schreef:Vjestagirl schreef:Ze staan in de kudde en worden met rust gelaten. Voetjes geven, meelopen, stappen, draven en stilstaan leren ze als veulen, zodra ze van de moeder afkomen komen ze nog maar zelden in handen tot ze goed 3,5 zijn. Dan komen ze terug, gan hier t land in en pakken we ze rustig op met longeren ed...
Dit is precies wat ik met een 2,5 jarige zou doen; niets dus. Waarom die haast, 2,5 jarige zijn zowel fysiek als mentaal nog kleuters, ze kunnen nog lang genoeg aan het werk toch?
Ik haal het niet uit je bericht (mss lees ik er overheen?) maar ik neem wel aan dat je paard in de wei staat?
kjoetie schreef:poetsen, wijken voor druk (dus pasje om- pasje terug) voetjes geven, aan touwtje lopen en dingen als sprays e.d.
Dat kent ze, oefen ik eens per 2 maanden ofzo, en voor de rest staat ze lekker paard te wezenen dat vind ik prima zo, niet teveel gaan klooien met zo'n jong dier, dat komt straks allemaal wel.