Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat dacht ik ook altijd, maar toch kunnen ze het bloed onder je nagels vandaan halen... Heb zelf ook al twee keer in een baggersloot gelegen omdat er weer een bok in lag te krijsen omdat hij zonodig naar de oude buurgeit toe wilde
Pistasche schreef:Nou beter iets dan niets, toch ?
Lieke_M schreef:Pistasche schreef:Nou beter iets dan niets, toch ?
Wel ja dacht ik ook maar dan was m'n hond ook prima gezelschap geweest, niet? MAar ik veronderstel intussen dat een geit toch nog nét iets beter is voor een pony..

mstrubbe schreef:een geit en een paard gaan prima samen, 1 ding mag je wel niet over het hoofd zien. Het kan zijn dat de geit de staart en manen van je pony opeet! Dat durft soms wel eens gebeuren...
Dan zal ik omhoog moet steken in een knotje..
lisaamor schreef:Lennox schreef:Bij een pony die ik vroeger verzorgd heb stond een geit in de stal. Ging prima al was de geit gekker met de pony dan andersom. Die geit bleef echt altijd bij de pony in de buurt. Je moet met een geit wel rekening houden met je omheining, ze zijn erg ondernemend en gehaaid in ontsnappen en echte alles eters. Wij zetten de geit in de wei meestal aan ketting met pin zodat hij niet kon ontsnappen en slapen deed hij gewoon bij de pony in de box. Ik zeg steeds geit maar het ging om een gecatreerde bok (witte melkgeit).
dat is wel slim maar als je een middel maat geit neemt gebeurt daat over het hek springen niet zo snel mensen die wij kennen hebben ook een geit en die staat in een omhienig van een meter
en hij is heel slim
hij kan van zijn huisje zijn deurtje open en dicht doen
Lieke_M schreef:M'n zus is ook van plan enkele geitjes te kopen uit dat nestje. Aangezien mijn pony heel dominant is tegenover haar huidige weidegenoot (ze jaagt haar altijd weg), weet ik niet of ze echt wel gezelschap nodig heeft. Toen ze de eerste week bij ons was en nog alleen stond was ze wél heel aanhankelijk tegenover ons terwijl ze ons nu bijna geen blijk meer gunt (eten, eten, eten).
Ik denk dat ik het effe zal aanzien en als het niet lukt met de geit erbij, kan ik die nog altijd naar m'n zus doen.
asjemenou schreef:Wel anti-bijt spul in zijn staart doen!
SparklingApp schreef:Ik zou toch nu voor een shet gaan en dan in de toekomst maar geen paard erbij...
Een kuddedier moet met een soortgenoot, ze waren toch ook bezig om dit wettelijk verplicht te stellen?
Ik ben het daar iig helemaal mee eens en als het nou voor een paar weken zou zijn oké, maar voor langer vind ik het echt niet kunnen...

[/quote]