Citaat:Je mist het vetgedrukte woordje...
Je geeft zelf aan dat het niet de nevel is waar ze bang voor zijn, maar het geluid. Wat maakt het dan uit of je ECHT spuit of niet?? Helemaal niks toch? en daarom begrijp ik het dus ook niet.
Wat betreft die jonge hengsten: Dat had ik erbij gezet om aan te geven dat deze methode ook goed werkt bij paarden die dus niks, maar dan ook helemaal niks gewend zijn. Niet om aan te geven dat ik dus meer ervaring zou hebben oid, of om te zeggen dat mijn methode beter zou werken.

.. Ik heb gewoon lang touw eraan gedaan.. vliegenpray gepakt... Ik heb die met de gele dop met een koe erop kan niet op de naam komen.. Geschud terwijl ik door praatte tegen iemand.. Toen wat gevloten en ondertussen spuiten 1 keer sprong hij masaal aan de kant waar ik gelukkig op berekend was en naast hem kon blijven maar ondertussen gewoon doorgespoten.. het duurde een minuut en hij stond super naast mij.. HIj vond het niet geweldig maar vertrouwde op mij dat ik dat ding hem niet zou laten opeten
. Doe gewoon een lang touw (liever geen longeertouw eraan dat is weer te lang) eraan. Ben je bang dat hij weggaat rennen en dat je hem niet houd.. doe strotouwtjes aan het ringetje haster daar touw aan.. Is sterk genoeg voor als hij wegspringt maar als hij erop staat knapt het zo.