Paarden laten lijden... ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whizzard

Re: Paarden laten lijden... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:17

Daar zou ik echt niet tegen kunnen! Ik zou daar niet meer gaan rijden, en zou er zeker wat van zeggen, ik vind dit echt niet kunnen!

Esthertjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 17:18

Ik ook niet Knipoog

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:23

En je stapte zomaar midden in je les af en je gaf haar een appeltje? Sigaar
Want die had je natuurlijk toevallig in je broek/jaszak zitten. Clown Lijkt me vrij onhandig rijden dan? Clown
En je instructrice stond dat toe terwijl ze het paard daarvoor nog zo bruut behandelde?
Sjee die weet ook niet wat ze wil zeg. Vork

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:24

Ik vindt het vreemd dat je je nu pas bedenkt dat je het duur vindt tegenover wat er geboden wordt, en dat de omgang met de paarden je niet aanstaat. Dit moet je geweten hebben bij de inschrijving of kort erna.
Nu nog gaan lopen klagen heeft geen zin; het is gaan, of niet gaan en je geld kwijt zijn.

Wat Ragga betreft; ik wet natuurlijk niet hoe je rijdt, hoe je aanspoort ed, maar sommige paarden hebben er een handje van wel te weten wat de ruiter bedoelt maar er domweg geen zin in hebben. Op het juiste moment een fikse knal werkt dan beter als keer op keer op keer oefenen en je hakken er in zetten. Neemt niet weg dat ik deze manier dus verkeerd getimed en te hard vindt...
(en appels eten met bit is ook niet zo handig)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:37

Kijk even in haar eigen berichten en iedereen snapt dan dat dit een SA is!
Tjonge jonge...we mogen geen P woord meer gebruiken, maar sommige mensen verdienen zelf die naam niet!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:40

Hihi denk aan je bloeddruk, denk dat het merendeel dat al doorhad. Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:44

Sorry maar geloof het niet echt allemaal.. aangezien TS pas een dag een profiel heeft en allemaal onzin opschrijft.. als iemand een gezond verstand heeft en er rijdt een kind van 11 op je pony's want ze zegt dat ze elf is in een andere topic dan haal je het niet in je hoofd om een pony te lellen tot ze stijgerd zowiezo niet.. maar mijn vriendin haar zusje is 10 en die mag niet zonder toezicht mijn paard uitstappen ook al doet ie niets en ze mag er nog niet eens op drafen.. dus ik geloof er wienig van sorry

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:48

Zelf kiezen of je wilt gaan. Zelf beslissen of je het dier zo wilt laten afranselen. Je dier kan geen keuze maken. jij wel. Als het om je vriendinnen gaat: Ga lekker dagje winkelen ofzo...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:21

aerdenhout1 schreef:
we mogen geen P woord meer gebruiken

maakt mij niet zoveel uit, er zijn meer lezers misschien hebben die er wel wat aan als we adviezen geven zo denk ik erover.

Alfa_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:41

Het ligt eraan. Het was wel slecht dat ZIJ ZELF sloeg want jij had het moeten doen. Als jij zo denkt: O nee lief klein paard. FOUT: Het paard doet het dus al blijkbaar al 3 jaar niet. Omdat jij niet dominant genoeg was. Dat paard denk dus van: Ja daag ik ga dus echt niet werken. Dat denkt hij omdat jij niet dominant was. Daarom doet hij het al zo lang omdat als jij niet aan haar gehoorzaamd moet ze het zelf doen
Dat is wel slecht maar je moet gewoon dominanter zijn..!! Niet dat het goed is wat zij heeft gedaan. Dat is slecht. Maar gewoon een goede tip is DOMINANT zijn Haha! Haha!

Sorry voor zins fouten xx

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:17

Ik snap zoiezo niet dat je naar dat kamp gaat. 330 euro, terwijl je maar 2 en een half uur per dag met paarden bezig bent, en er ook nog eens niet kan slapen Verward Maargoed, je hebt je al opgegeven en betaald dus als je niet gaat ben je al je geld kwijt.

En ik ben ook wel erg benieuwd welk ponykamp dit is. Je zegt: "Het is niet een een manege.
Bij een 'mevrouw' die teveel pony's heeft Knipoog "
Maar het zal toch wel een naam hebben?

Esthertjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 22:07

Ik zal de naam eens vragen Haha!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:10

€330 euro!?!?!?! Meid je bent knettergek dat je dat betaald!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:12

dit klinkt niet echt liefhebbend.. zoals jij als zij was het eigenlijk je eigen fout.. en dat had zij ook moeten inzien toch!!
en 330€ betalen voor zo'n weekend?! je bent gek!!.. je bent veel te lang op je eigen gewezen en een uurtje rijden maar,,, waarom betaal jij die 330€ als je maar een uurtje mag rijden daarboven op 1,5 uur iets doen met paard en dan een dag een ''oppas'' die verdienen wel heeel gemakkelijk hun geld!!!..
en een paard sla je niet kapot!!! idioot mens die jou lest geeft!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:16

Ik zou dit dus echt nooit pikken ik was afgestapt en had haar een paar klappen met de zweeo gegeven.
Denk je dat het beest hier iets van snapt, nou ik denk het niet hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:16

waarom wordt hier nog gereageerd, dat is juist wat ze wil.Je denkt toch niet dat haar ouders voor zo iets zoveel betalen?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:26

Wat een verhaal.. Boos!

Ik weet niet in hoeverre je van paarden houdt, maar je laat je paard toch niet slaan als de fout bij jou zelf ligt! Een zweep is een hulpmiddel, geen strafmiddel!
En wat voor een instructrice heb je wel niet. Die van mij, hoef mijn paard toch echt niet te slaan!
Ik rij niet met zweep maar mocht het nodig zijn, geef ik altijd nog zelf wel de tik!
En niet meteen 10 maar laten we beginnen bij 1!

Hier kan ik mij vreselijk kwaad over maken.. Maar ik ben niet de enigste denk ik.. Tong uitsteken

En het ponykamp is inderdaad een hoop geld als je ziet wat je mogelijkheden zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:28

Heb je het nou gedaan of niet?

__Eefje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 07:13

Zoals heel veel, vind ik het een beetje een P verhaaltje, zelf ben ik ook nog maar 13, maar als je bij mij in de les zou rijden, krijg je alleen een zweepje als hulp.

En die €330, dat is een beetje afzetterij! Een vriendin van mij ging op pony kamp, die betaalde €250, en die gingen van 10.00 uur tot 16.00 uur met de pony's bezig! (Beterrrr Tong uitsteken )

Maar ik zou ff de db inlichten, en misschien kun je ergens informeren of die vrouw wel een vergunning, of een diploma heeft om les te geven? Dat kun je gewoon aan haar vragen hè!
Gewoon zeggen omdat je er ook één wilt gaan halen later.. Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:58

Slotje aangezien het modteam twijfels heeft over de authenticiteit van het account.