Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marquez1 schreef:Als je paard een donker hoofd heeft, waarom moet die dan gewassen worden?
marquez1 schreef:Niemand die het ziet toch? Paard zal er wel niet zo'n last hebben van een beetje zweet en bovendien kun je op gedroogd zweet ook gewoon eraf borstelen.
Ir111 schreef:Henrieke schreef:Het is toch heerlijk voor de paarden dat hun hoofd ook even verfrist word!
Vergis je niet, jij vindt het heerlijk dat zijn hoofd verfrist wordt, de meeste paarden denken daar anders over...
Ir111 schreef:marquez1 schreef:Niemand die het ziet toch? Paard zal er wel niet zo'n last hebben van een beetje zweet en bovendien kun je op gedroogd zweet ook gewoon eraf borstelen.
Maar met een sponsje gaat het er veel makkelijker af vind ik... Luiheid van de baas dus!
Joyja schreef:Ik gebruik een washand en dan vind mijn tweejarige het helemaal prima als je zijn hoofd doet en spons vind die ook niks!
De slang op een paardenhoofd zetten zou ik eigenlijk niet doen, ik vind het ook niet lekker als iemand met een douchekop in mijn gezicht gaat staan sproeien!
Zie dr dus ook het nut niet van in omdat bij mijn paard ook te doen even een washandje over zijn koppie en klaar!
marquez1 schreef:Ach waarom ik zie het nu er gewoon niet van in. Of je nu een borstel pakt of een spons maakt niet zoveel uit. Het zijn geen porseleinen popjes. Bovendien denk ik dat je slecht kan beoordelen vanachter je scherm of iemand lui is of niet, dus laten we de oordelen maar voor ons laten.
Ik schrijf trouwens nergens dat het porseleinen popjes zijn...
, haha dacht dat je mij lui noemde
. Dan kunnen we elkaar de hand schudden, spuit het hoofd van de mijn ook nooit af. Gebruik ook altijd een spons.

Netty18 schreef:Henrieke schreef:Je kunt ze het beste even tussen 2 touwen vast zetten. Dan kun je eigenlijk spuiten wat je wilt, gewoon de slang erop houden, ook al vind hij het niet leuk, ze moeten er maar aan wennen!![]()
Hier ook gedaan, ze vinden het nu heerlijk.
Ik ben het helemaal eens met jou. Ik heb al veel paarden door de handen gehad die een hekel hebben aan water op hun hoofd. Gewoon vastzetten en spuiten. Wennen ze op een gegeven moment wel aan.
Lekker wassen zou ik zeggen! Naomi_16 schreef:Nou ik niet
Ik weet niet of ze bij jullie een muur achter het paard staat maar er zijn veel paarden die zo'n angst hebben dat ze gaan hangen. Had laatst hier op stal een pony die had 2 musketons kapotgetrokken en mijn paard haar halster
En wat als het halster niet breekt en de musketons ook niet?? Dan hangt ie zichzelf letterlijk op en dat is ook niet de bedoeling in mmijn ogen
Btw wat betreftr een donker paard wassen, hij ken net zo vuil zijn als een schimmel hoor alleen je ziet het niet altijd goed. Het heeft ook z'n zelfde nadelen dus ook het schuren ervan en jeuken.Lekker wassen zou ik zeggen!
.