negeren in de wei/ niet gevangen willen worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

omaas

Re: negeren in de wei/ niet gevangen willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:40

Misschien kan je kijken of jouw paard een maatje heeft in het weiland. Ga die eens benaderen en iets lekkers geven of lekker kroelen. Misschien wordt jouw paard wel een beetje 'jaloers' en komt dan bij je kijken. Komt jouw paard, geef het iets lekkers en ga dan weer weg. Doe dat misschien een paar keer. Kan jij jouw paard er uit halen, ga dan alleen lekker poetsen.
Ik weet er zijn vele wegen naar Rome en dit is er één van.
Succes!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:27

ik heb hier ook last van gehad met een paard, ik heb toen een soort van spelletje gespeeld met hem.
ik ging in de wei staan en natuurlijk liep hij weg, toen heb ik met mijn fingers geknipt, en zodra zijn oortje dan naar mij ging wist ik dat ik ff zijn aandacht had. en dan draai ik de rug naar hem toen en loop iets weg. dit telkens gedaan en hij werd nieuwschierig, heb dit wel ff moeten doen maar uiteindelijk kon ik hem gewoon pakken. toen heb ik hem een koekje gegeven. dit duurde wel een aantal dagen maar later kon ik hem er gewoon uit halen.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:31

Hebben jullie misschien ook nog wat extra tips voor in een grote weide met ongeveer 30 pony's en paarden. En voor als het paard achter een niet zo'n gezellig ander paard aanloopt dat trapt en hapt. Alvast bedankt! Lachen

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:12

Dat van dat join up kan je idd proberen,
maar ik heb het ook met myn paard! heel vervelend die staat met een ander paard in de wy, dikke matty's, maar om hun wei staan weer 4 paarden & als er 1tje denkt, goh jongens laten we gaan rennen, gaan ze met zen alle rennen & ik haal der ook heel vaak der uit, om even te knuffelen even te wandele, even te poetsen, even in de paddock laten rollen etc. maar toch blyft ze van die dagen hebben ( dus lang niet altyd ) dat ze niet gepakt wil worden. Stoom uit je oren

Dus ik lees graag even mee, want ik word er ook niet goed van, ze heeft vorige week heel der deken verrot gerend die ik op de wei op aan het doen was. Boos!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:12

misschien kan je eerst alle paarden die in die weide binnen halen en dan gaat die vast wel mee en dan zet je later die andere weer terug kost alleen iets meer tijd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:14

ja dát gaat lekker werken met 30 paarden.... en welke pak je dan als eerste?
en vind de eigenaar van die stal en de eigenaren van die paarden het wel goed dat je ze allemaal gaat binnenhalen??
Persoonlijk zou ik niet willen dat een ander mijn paard gaat binnenhalen omdat hij/zij die van hem/haar niet te pakken krijgt!

Citaat:
En voor als het paard achter een niet zo'n gezellig ander paard aanloopt dat trapt en hapt.
beetje dom dan van dat achterste paard of hapt en trapt dat paard dan naar jou ipv naar je paard?