Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Ik heb 2 jaarlingen dit jaar en ik was wel benieuwd wat jullie er eigenlijk mee doen. Ik wandel vooral veel met ze en borstelen
boswatje schreef:in de natuur dumben ben ik ook nie mee eens ik vind het belangerijk dat de hoeven goed in de gate moet gehouden worden als het een sportpaard of ponny word
je weet nooit hoe ze groeien bv bokke pootjes
En ze worden ook een beetje mensen schuw
ik weet dat dit ook bij mijn ponny ook gedaan is
en ze had ook de pech met ze na 2half jaar binne hale een ongeluk gebeurt is ze is heel bang van mensen niet van mij maar ja ik heb haar wonden verzorgt en ruim een jaar mee gewandelt (ik heb haar uit medelijden gekocht waar nooit spijt van heb gekregen )
Ik kan alles met haar doen heb haar zelf ingereden ze vertrouwt me vol
Ze is er nooit uitgenaait maar het was wel moeilijk hoor ze is overal bang voor ik nie haha
maar ik zal nooit zo'n ponny aanraden als het je eerste ponny is
heb hiervoor ook een vewaarloosde arabier gekocht die te vroeg was ingereden anderhalf jaar alleen mee gewandelt nou is 34 nog geen doorgezakte rug
wat ze wel hadde voorspelt
heb medelijden met de ponny's die uit de natuur gehaalt wordt en meteen fanatiek mee gerede en allemaal mensen om zich heen heeft dat moet opgebouwt worden die beestjes weet nie wat ze overkomen maarja ieder z'n eige mening maar dit is mijn mening
veulens lekker met nog wat veulens of pleegouders lekker in de wei en af en toe aandacht van z'n baasje en wete wat mag en nie mag gr boswatje
Olandalove schreef:Je kan ze misschienn een keer per week eens aan de longe nemen , zodat ze leren gehoorzamen op je stem , en bv. eens een deken ôp leggen , bandages / peesbeschermes laten wennen enzo ? gr
Karin1984 schreef:Citaat:Ik heb 2 jaarlingen dit jaar en ik was wel benieuwd wat jullie er eigenlijk mee doen. Ik wandel vooral veel met ze en borstelen
Wandel je er dan tegelijk mee of apart? Want ik zit er ook aan te denken om over een jaar of wat met de beide dames te gaan wandelen. Maar nu ben ik er nog niet uit of ik ze dan tegelijk mee moet nemen, door bijv. halstertouwen aan elkaar te knopen of iemand om hulp te vragen. Of om apart met ze te wandelen.
Tips hierover?

.
. Hij is al vanaf jongs goed in handen, zowiezo naar keuring geweest. Loopt mee aan halster, is braaf bij hoefsmid, staat stil, en bijt niet ! Daarnaast kan hij alleen het erf af met wandelen en staat hij soms ook een dag alleen als we op wedstrijd zijn. Hij komt iedere dag in aanraking met mensen, en wacht netjes op zijn voer
. En natuurlijk wordt hij altijd even lekker geaaid !
. Te wachten tot hij 3 / 4 is . 
vOssieJj schreef:tJah ik doe aan VD met mijn jaarling, en verder lekker wandelen door het bos, of eventjes lekker poetsen, verder doe ik er niet heel veel mee, ze mag zich nu nog lekker vermaken met haar maatjes in de wei