rommulus schreef:ook ga ik ook even hier mijn gal spugen
tinkers zijn geen gevoel loze lompe bokken !!!!!!!
ze zijn mischien wat traag van begrip maar wel de dieren die zodra ze iets snappen het ook gewillig doen
ze verschillen niet zo veel van andere dieren
ook hebben wel hun lichaam tegen, ze zijn gefokt om voor de zigeuner kar te lopen recht toe recht aan dus de kleine wendingen ed vinden ze moeilijk en hebben daar hulp bij nodig om dat te leren (dat zit er niet zo natuurlijk in gebakken zoals bij een warmbloedje)
een voorbeeltje van mijn eigen tink ik ben nu 2 maand met hem bezig en ben bezig hem zijwaards te leren lopen.
op het moment dat ik de hulpen geef gaat hij zoekken wat ik van hem vraag, je ziet letterlijk dat ie zijn been optild en op verschillende plaatsen wil neer zetten wachtende tot ik zeg dat het goed is.
het zelfde met het spinnen hij zoekt steeds wat ik van hem vraag en hij doet het gewoon.
ik heb dat een paard nog nooit zien doen maar een tinker wel dat getuigd mij dat een tinker het graag voor je wil maar daar gewoon hulp bij nodig heeft om het te snappen.
dus de eerste beste die tinkers als lomp of gevoeloos oid wil bestempelen nodig ik van harte uit om mijn lompe gevoel loze gevaarlijke hengst te bezoekken
Cheveyo, Berdien en Urielle same here
ik ben niet helemaal akkoord dat tinkers trager zijn van begrip, ik heb twee tinkers geleerd onder het zadel, de ene was super slim en wist alles goed op te nemen, moeilijke dressuuroefeningen konden onmiddelijk uitgevoerd worden mits training natuurlijk. De ander was jong en was ie nu dom om alles meteen toe te laten voor het zadelmak te maken of was ie nu gewoon braaf en een super karakter. Nog nooit had ik zo'n makkelijke paarden om te leren. Ik kan echt geen verkeerd woord over een tinker praten in mijn geval toch niet. Er zijn in elke ras wel paarden die niet echt de karaktereigenschappen geerfd hebben van hun ouders en dus ettertjes zijn.