Mijn shetlander bijt aan stroomdraad+er onder door

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Re: Mijn shetlander bijt aan stroomdraad+er onder door

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:39

Gewoon stroom erop, als je shet één keer een opd*nder krijgt is het vaak al over Knipoog

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:56

Ik denk idd ook gewoon stroom der op gooien, 1 flinke tik en dan is het gelijk over. Toch hoeft dat niet. Mijn vriendin heeft namelijk ook een shetlander, nog een veulen, en die loopt er ook met stroom onder door of overheen. Die pakt het gewoon (ook met stroom) gewoon in de mond.
Zij heeft heel veel stroomdraad geplaatst en nu kan hij er gewoon niet meer door.
Knipoog
Andere suggestie: Gewoon linten die wapperen aanvast binden? Misschien schrikt ie daar van en laat hij het draad met rust? Vork

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:04

je kunt ook van die schapenschrikdraad proberen. Dat is zo'n soort net wat uiteraard ook stroom op staat. Daar kan die nooit onderdoor. En met genoeg vermogen, blijft die zeker binnen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:06

Liezel1 schreef:
Ceres_olisa schreef:
het draad licht behoorlijk laar paar cm van grond af maar hij duwt het met zijn hoofd gewoon omgoog,of hij gaat er onder door rollen haha ja hij is een vaag beest hoor ahha

dit laat hij wel uit zn hoofd als er een flinke klap stroom op staat hoor...
ik snap alleen niet dat je dat niet meteen hebt gedaan...

Nou dat hoeft niet hoor. Ik heb hier een pony die ook gewoon de draden met zijn hoofd omhoog drukt, ondanks dat er behoorlijk stroom op staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:10

Wij hebben een haflinger die zich niets aantrekt van stroom, vorig jaar heeft hij het draad met palen en al eruit getrokken (toen hij er doorheen rende). Wij hebben nu breder en wit lint en dikkere palen: probleem opgelost.
Voor de shet zou ik breed wit lint doen, en dan op 3 hoogtes.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:17

Stroom erop!

Dit is toch van den zotten! Je hebt toch draad om je paard binnen t land te houden, niet als speelgoed!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:22

Ik heb ook wel eens die haflinger expres met het stroom laten kennismaken. Handvat van het stroom tegen hem aangehouden, omdat hij gewoon geen respect ervoor had op dat moment. Hij hield daarna een tijd netjes afstand Nagelbijten / Gniffelen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:32

Idd als ze bij ons dit soort kunstjes flikken zetten we ze ernaast en dan de stroom ertegenaan. Geen gedonder.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:12

Hoe oud istie? Kan best zijn dat het overgaat. Wij hebben ook een mini-shetje op stal staan die vroeger overal onderdoor kroop. Stroom of geen stroom, lagen lint of 1 lintje, hoog of laag.. en nu pats-boem: helemaal over! Zonder wrede kennismakingen met het schrikdraad! Succes.. en inderdaad, er hoort eigenlijk altijd stroom op t draad te staan, ik zou me er niet gerust op voelen hoor! Als ik weet dat mn pony kan ontsnappen! Ik heb t een keer gehad met een tinker, die stond in een weiland waar op de een of andere manier het stroom vanaf was, en toen ik aan het longeren was, stond dat paard half onder het stroomdraad! 2 lagen, 1ste 40 cm van de grond! Hij was met z'n hoofd er onderdoor gegaan, en toen doorgeduwd net zolang tot de draden over zn rug liepen. Gelukkig ist niet zo'n heethoofd dus ik kon 'm makkelijk bevrijden Knipoog Toch behoorlijk schrikken, dus gewoon zorgen dat ie er niet uitkan! Met stroom of gaas!