Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
veulens zijn nou eenmaal onstuimig en kunnen soms, als ze met ons willen spelen, ons onbewust pijn doen, tot bloedens aan toe en dat is voor jou natuurlijk niet leuk! wat je ook kan proberen is een bal in de wei leggen voor hem om mee te spelen, geef hem iets waar hij wel in mag bijten naar hartelust zonder dat hij daar problemen mee krijgt. en bijt hij jou dan als je met hem aan het lopen bent, zorg dat je dat speeltje bij je hebt en bied hem dat aan om in te bijten iedere keer dat hij ergens in wilt bijten wat niet mag, dus ook in jouw velletje! En bijt hij dan in dat speeltje in plaats van jou velletje prijs hem dan de hemel in!
merrieveulen schreef:ik neem aan dat je niet op mij doelt met het woordje 'zielig', ik gebruik dat woord nl niet. en ik zeg ook niet dat meppen niet 'werkt'. het is alleen niet mijn manier van werken met paarden, aangezien de ervaring leert dat het bijna altijd zónder geweld kan, ook al kost dat iets meer tijd.