geit als gezeldschap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Re: geit als gezeldschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:43

Wij hadden al een geit voordat er een paar kwma. ik heb ze gelijk bij elkaar gegooid en het zijn echte maatjes geworden. Als ik buiten ga rijden dan mekkert de geit omdat haar vriendinnetje weggaat. Rijd ik in de bak dan draaft het geitje vaak met ons mee.

Daantjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:40

een geit is wel een goed idee!! een paard kan met allerlei dieren samen zijn.. als ze maar een ander dier hebben om mee samen te zijn.. maar je moet ze denk ik wel aan elkaar laten wennen Lachen t ligt er denk k ook aan wat voor soort paard je hebt..

micas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:51

Toen we nog 1 paard hadden, was er ook altijd een geit bij (bij elkaar in een stal) Het ging super.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:53

een geit zal wel goed gaan,let alleen wel op dat je staart niet opgegeten wordt.geiten knagen namelijk graag aan dat soort dingen en het zou zonde zijn als de staart van je paard ineens weg is..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:06

viv77 schreef:
een geit zal wel goed gaan,let alleen wel op dat je staart niet opgegeten wordt.geiten knagen namelijk graag aan dat soort dingen en het zou zonde zijn als de staart van je paard ineens weg is..

Dit is niet altijd zo, ik had er 3 en die deden nooit knagen. Je moet er gewoon voor zorgen dat ze genoeg andere dingen hebben (klauterstukje, zoutblok,)

Vera_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:35

mijn shetje staat ook met twee geitjes en dat gaat echt super! op het begin vonden me geitjes het wel eng zo'n "grote" pony maar nu liggen ze soms met ze 3'en te slapen Lovers . en ze spelen ook met elkaar, rennen en springen echt superleuk!
knagen aan de staart doen ze bij mij gelukkig niet maar ik weet wel dat sommige dat wel doen..

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:05

Yuri schreef:
viv77 schreef:

Dit is niet altijd zo, ik had er 3 en die deden nooit knagen. Je moet er gewoon voor zorgen dat ze genoeg andere dingen hebben (klauterstukje, zoutblok,)

Ik zeg ook niet dat ze dat altijd doen, maar in de gaten houden kan toch geen kwaad..je moet maar net diegene hebben die wel graag staarten afknabbeld..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:06

Wij hebben sinds n paar dagen een shetlanderveulen, en n ouessant schaapje voor drbij Lachen Dat worden er nog twee waarschijnlijk, maar die gaan wel gewoon bij mekaar staan Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:10

Geit zou best kunnen, maar idd dit blijft natuurlijk paard gebonden en ligt dus aan het karakter van het paard.

Alleen wat ik hier niet gelezen heb maar waar wel altijd voor gewaarschuwd wordt:Geiten zijn hele goede springers. Zorg er dus altijd voor dat de omheining hoog genoeg is zodat de geit er niet overheen kan springen. En daarnaast natuurlijk rekening mee houden dat ook geiten grote knagers zijn. Knipoog

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:13

Bij mijn vroegere verzorgpaard stond ook een geit. Die werd helemaal gek als wij een lekker buitenritje gingen maken. Het kan dus prima samen gaan. Ze stonden trouwens niet samen met elkaar in de stal, wel samen in de wei.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:18

Misschien een tip om in de wei een stuk boomstronk oid te leggen? Vinden geiten heel leuk én lekker om aan te knabbelen.

Een paard en een geit kunnen inderdaad prima samen!
En even over dat de kosten van een shet en een geit niet veel verschillen!? Als hij niet bekapt word, verder helemaal níks mee gedaan word, nooit ziek word, geen extraatjes nodig heeft ect. dán kunnen de kosten misschien niet veel verschillen.. Maar aangezien je altijd de kans hebt dat de DA of smid erbij moet komen, stijgen die kosten al héél erg. Knipoog

Ceres_olisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:27

Geitjes zijn zo gaaf:D

leo_nore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:50

ik pas soms ergens op waar 2 pony's met een geit (en 5 schapen) in een wei staan, maar de pony's letten niet zo op de geit waarschijnlijk omdat ze elkaar hebben. Het kan wel makkelijk Knipoog

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:34

Hier staan zelfs de shetlanders, konijnen en geit met jongen in 1 stal. Nog nooit problemen gehad en die verwacht ik ook niet.

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:14

Beter een geit als helemaal geen gezelschap... toch Lachen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:05

Lous schreef:
Geit zou best kunnen, maar idd dit blijft natuurlijk paard gebonden en ligt dus aan het karakter van het paard.

Alleen wat ik hier niet gelezen heb maar waar wel altijd voor gewaarschuwd wordt:Geiten zijn hele goede springers. Zorg er dus altijd voor dat de omheining hoog genoeg is zodat de geit er niet overheen kan springen. En daarnaast natuurlijk rekening mee houden dat ook geiten grote knagers zijn. Knipoog

goede tip!! Die van mij kwamen zelfs over een hek van 1.35.... wat bleek? pony graasde aan het hek (shet van 90 cm) en ze gingen via de pony zijn rug erover Tong uitsteken

Sta je wel even stom te kijken Koe Sigaar Haha!

_kevin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:34

Gezellig voor je paard toch.. eerst ff laten wennen en dan gaat het wel ..