PinkyBubble schreef:Cassidy schreef:En een uur maaien kan dan wel met die blessure?
Is dat gezecht dan ? Ik hoef niet bevooroordeel te worden, omdat ik mijn paard geen belletje om haar been wil doen! Nogal logisch vind je niet? Zou jij het wel doen? Ik ga me paard gewoon niet nog nerveuzer maken dan ze al is.
Ik vind de timing waarop je dit probleem aan wilt pakken ronduit beroerd. Geef haar - zolang ze met die pees loopt - gewoon haar zin. Het is al zover dat ze maait, en het zal dus niet echt veel slechter kunnen worden. Pak het probleem aan als de pees weer genezen is. Belletje en clicker zou ik niet doen. En aangezien je niet aan andere methodes wilt, denk ik dat je misschien met negeren wel het verste komt. Tegen de tijd dat ze er dan mee stopt zijn haar knieen open en de peesblessure weer terug.
Overigens zou ik haar niet in een paddock loszetten met een dikke pees om vervolgens de box uit te kunnen mesten. Beweging jmet een peesblessure kan, maar wel gecontroleerd, stappen aan de hand, op het harde.

En zo denk ik er ook over....
)
Kijk ik snap ook best dat je af en toe echt hard moet zijn, want ten slotte is mijn paard 750 kilo en ik maar 70 (nouja maar
) Maar ik zou in geen velden of wegen mijn paard durven schoppen, Ze heeft echt een hoop meegemaakt en ik wilg ewoon niet dat ze bang van me word. Tuurlijk gef ik haar een tik, maar niet meer dan een flinke tik en dan meestal ook meer een tik onder haar buik, want daar heeft ze geen ogen en dan schrikt ze er wat van zodat ze er toch van onder de indruk is. (Had ik van mijn hoefsmid geleerd hahaha ). Het is ook inderdaad heel belangrijk dat je mening goed overkomt.. En af en toe roep ik: JIJ WORD MORGEN WORST.