Iets Afleren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Iets Afleren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:07

PinkyBubble schreef:
Cassidy schreef:
En een uur maaien kan dan wel met die blessure?

Is dat gezecht dan ? Ik hoef niet bevooroordeel te worden, omdat ik mijn paard geen belletje om haar been wil doen! Nogal logisch vind je niet? Zou jij het wel doen? Ik ga me paard gewoon niet nog nerveuzer maken dan ze al is.

Ik vind de timing waarop je dit probleem aan wilt pakken ronduit beroerd. Geef haar - zolang ze met die pees loopt - gewoon haar zin. Het is al zover dat ze maait, en het zal dus niet echt veel slechter kunnen worden. Pak het probleem aan als de pees weer genezen is. Belletje en clicker zou ik niet doen. En aangezien je niet aan andere methodes wilt, denk ik dat je misschien met negeren wel het verste komt. Tegen de tijd dat ze er dan mee stopt zijn haar knieen open en de peesblessure weer terug.

Overigens zou ik haar niet in een paddock loszetten met een dikke pees om vervolgens de box uit te kunnen mesten. Beweging jmet een peesblessure kan, maar wel gecontroleerd, stappen aan de hand, op het harde.

Ceres_olisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:35

Komt ze vaak uit stal, kan ook verveling zijn

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:14

Cassidy schreef:
En een uur maaien kan dan wel met die blessure?
Citaat:
Ik vind de timing waarop je dit probleem aan wilt pakken ronduit beroerd. Geef haar - zolang ze met die pees loopt - gewoon haar zin. Het is al zover dat ze maait, en het zal dus niet echt veel slechter kunnen worden. Pak het probleem aan als de pees weer genezen is. Belletje en clicker zou ik niet doen. En aangezien je niet aan andere methodes wilt, denk ik dat je misschien met negeren wel het verste komt. Tegen de tijd dat ze er dan mee stopt zijn haar knieen open en de peesblessure weer terug.

Overigens zou ik haar niet in een paddock loszetten met een dikke pees om vervolgens de box uit te kunnen mesten. Beweging jmet een peesblessure kan, maar wel gecontroleerd, stappen aan de hand, op het harde

hier is akl eens een discussie over geweest, en daar gaat het heir niet over, alsi k mijn paard in de bak wil zetten dan doe ik dat. ( Als het NIET mocht van MIJN DA zou ik het niet doen, maar het mag dus WEL)

Op welk tijdstip ik mijn paard iets af wil leren is nogsteeds aan mijzelf, Dat zij een blessure heeft hoeft niet te betekenen dat dat dier altid haar zin maar moet doordrijven omdat ze zielig is. Ik vraag hier duidelijk om tips, en niet om mij de les te laten lezen, mij te voor oordelen, of mij even te laten vertellenw at ik wel en wat ik niet mag doen met mijn paard. Zoals ik al zei Als mijn DA had gezecht dat het absoluut NIET mocht had ik dit dus ook NIET gedaan. Edit: En omdat ik andere dingen niet WIL is nooit gezegt, VELE dingen die hier genoemt zijn HEB ik AL geprobeert, en waren niet erg effectief, Dus als JIJ jouw paard een stroomschok wil geve om af te straffen zoals die vicebreaker troep dan moet JIJ dat weten, daar hoor je mij ook niet over oordelen over het feit dat ik mijn dier op zon manier geen pijn wil doen. En je kan ook gewoon overdrijven. Als je alleen maar mensen kan vooroordelen als ze dat niet vragen, zoals ik ook al in andere topics heb geleze Reageer dan gewoon helemaal niet meer.

@ Ceres_olisa : Mijn knollie krijgt genoeg aandacht, ze komte r genoeg uit. Maar dan nog, een paar kan zig ook vervelen als ze 24 uur iemand op bezoek heeft.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:25

Cassidy schreef:
En aangezien je niet aan andere methodes wilt, denk ik dat je misschien met negeren wel het verste komt. Tegen de tijd dat ze er dan mee stopt zijn haar knieen open en de peesblessure weer terug.

Ik vind dit een zeer gemene opmerking van je. Zelfs een beetje een zielig.
Dat jij jouw paard nou zou kluisteren of stroomstoten zou geven om je doel te bereiken, betekend niet dat anderen dat ook moeten doen.
Ik vind namelijk de methode met die stroomhalsband gewoon echt NOT DONE.

Ik denk dat een zachtere methode ook heus wel werkt.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:28

Inderdaad.. Ik heb het er gewoon niet zo op "Wie niet horen wil moet maar voelen" En vooral niet bij mijn paard, Ik snap beest dat het maaien ernstig is, anders hoor je mij hier er niet over als het me vrij weinig zou intereseren. Maar sommige dingen zijn gewoon zoals Sabbientje al zegt "NOT DONE".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:36

Moderatoropmerking:
SVP op normale en respectvolle wijze reageren over en weer, dat geldt voor iedereen in dit topic.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:45

Je hebt gelijk, Mijn excuses.

En verder weer gewoon graag ontopic Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:29

Jij bent degene die het topic heeft gestart, jij hebt het probleem met het schrapen in combinatie met een peesblessure en roept nu om hulp omdat je een probleem hebt.
Dat ik een optie aandraag betekend nog niet dat ik hem zelf toe zou passen. Ik hoef hem gelukkig ook niet toe te passen, omdat ik het probleem gelukkig niet zelf heb gecreerd. En zoals ik al eerder heb gezegd: de vicebreaker is een methode die je KUNT toepassen als je ALLES al hebt geprobeerd. En een regel daarboven stonden de kluisters. Zo te horen aan je weerstand is het probleem niet groot genoeg, of heb je voor je gevoel nog niet alles geprobeerd.
Maar goed, "you may lead a horse to water, but you cannot make him drink". Ondanks je afkeer van bepaalde methodes zou je kunnen overwegen om dit ook te kunnen gaan gebruiken. Je opmerking "not done" zegt meer over jezelf en je omgang met paarden dan je misschien wel hebben wilt. In mijn ogen laat je je paard naar de kloten gaan door een gedragsprobleem dat je zelf hebt gecreeerd, maar waar je de moed niet voor hebt om tegenmaatregelen te nemen.
Ik geloof best dat je het beste voorhebt met je paard, maar ook als je het beste met je paard voorhebt betekend dat niet dat je geen fouten kunt maken. En die fout heb je - en dat geef je zelf toe - al gemaakt. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Een paard heeft sneller iets aangeleerd dan weer afgeleerd.
En de mening van een DA betekend ook nog niet dat hij goed zit.
Ik hoop dat je paardje snel hersteld, zonder blijvende gevolgen, en veel succes met het aanpakken van dit - door jezelf gecreeerde - probleem.
Ik wens je veel wijsheid bij het maken van je beslissing. Wijsheid zonder dat je ego daar parten in gaat spelen, of er teveel gekeken wordt naar "wat is not done"...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:24

@Cassidy:
Hoe kun jij zeggen dat PinkyBubble het probleem zelf gecreeërd heeft? Ken jij PinkyBubble ne haar paard persoonlijk? Volgens mij niet, anders zou je donders goed weten dat PinkyBubble ALLES, maar dan ook ALLES, in haar vermogen doet om haar paardje het beste te geven.
Dus oordeel niet over iemand die je niet kent, graag.

Zij heeft het paard gekocht en dat had dit probleem al voor een groot deel. Afleren van ongewenst gedrag is het moeilijkste wat er is en dat weet jij dus volgens mij ook al te best.

En dat zij dus niet allerlei harde methodes wil toepassen om een paard te leren hoe iets moet, zegt heel veel over haar.
Ik ben ook niet van de methode "Wie niet horen wil, moet maar voelen".

Zij vraagt normale tips voor dit probleem. Er zijn genoeg manieren om een paard iets op een diervriendelijke manier af te leren.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 10:11

Sabbientje schreef:
@Cassidy:
Hoe kun jij zeggen dat PinkyBubble het probleem zelf gecreeërd heeft? Ken jij PinkyBubble ne haar paard persoonlijk? Volgens mij niet, anders zou je donders goed weten dat PinkyBubble ALLES, maar dan ook ALLES, in haar vermogen doet om haar paardje het beste te geven.
Dus oordeel niet over iemand die je niet kent, graag.

Zij heeft het paard gekocht en dat had dit probleem al voor een groot deel. Afleren van ongewenst gedrag is het moeilijkste wat er is en dat weet jij dus volgens mij ook al te best.

En dat zij dus niet allerlei harde methodes wil toepassen om een paard te leren hoe iets moet, zegt heel veel over haar.
Ik ben ook niet van de methode "Wie niet horen wil, moet maar voelen".

Zij vraagt normale tips voor dit probleem. Er zijn genoeg manieren om een paard iets op een diervriendelijke manier af te leren.

Laat maar joh Sab, Ik geloof dat hier toch alleen maar gevooroordeeld kan worde zonder dat je iemand niet kent, en lezen kan er oko al niet vanaf, en als ik al niet eens het ADVIES van mijn DA kan opvolgen sja dan weet ik het ook niet meer. Dus ik help mijn paard naar de stinkmodder, en ik mishandel haar. Als mensen dat graag wille horen bijdeze, Dus nu mag er wel een slotje op dit topic want nu heeft iedereen gehoord wat ze willen horen en hier heb ik dus duidelijk geen zin meer in.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:26

Cassidy ik ken je al een tijdje en ik vind je nu wel heel erg kort door de bocht.... Meisje dat dit topic heeft geopend heeft mijn paardje een tijd lang met liefde en goede zorg verzorgd. Ik ken haar en ik weet dat ze het beste voor heeft met haar paard. Ze probeert dingen altijd op een zo rustig mogelijke manier op te lossen.

Feit is dat ze een problemenpaard heeft gekocht. Dit is dus niet haar schuld! Ze zit af en toe met haar handen in het haar en probeert aan alle kanten om dit paard te helpen ondanks haar kleine portemonnee.
Ik vind het dan ook absoluut niet respectvol hoe jij tegen haar reageert. Nee even overnieuw, ik vind het ronduit asociaal en ondoordacht hoe je over dit meisje oordeelt.
Niet iedereen is het eens met jouw opvoedmethode get over it.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:44

Haaaii Meiss !!
Nou, je hebt groot gelijk hoor, dat je die vice breaker niet gebruikt Ja
pff..

@. Cassidy; Je kent Esther niet, laat haar dan gewoon met rust.. Ze vraag om tips en niet om bekritiseerd te worden!!
Ze heeft werkelijk alles geprobeerd om Izzy te helpen, maar die madame is zo eigenwijs als het maar zijn kan en daarom vraagt Esther hier om hulp. Ze wilt het beste doen voor Izzy. Dus doet ze precies wat de da haar vertelt, dan kun je natuurlijk best zeggen dat hij er naast kan zitten... Dat is wel waar maar in dit geval zit JIJ er naast! En dat betekent dus NIET dat jij haar zo maar even van haar zelfvertrouwen af mag helpen. Doe even normaal. Esther is een hardstikke sympathieke meid en Izzy is niet haar eerste paard (wel haar eigen, maar niet de eerste waarvoor ze goed zorgt). Ze weet wat ze wel en niet kan doen en ze conroleert ALLES dus bij haar da. Die man heeft er voor doorgeleerd, dus die zal wel beter weten wat wel kan en wat niet kan dan jij.
Ik vind het gewoon ronduit banketstaaf hoe je tegen Esther doet/hebt gedaan.
Maargoed, hier wil ik het bij laten..

Esther meiss.. Ik weet dat je het goed doet met Izzy, misschien kun je anders even je da raadplegen.. Misschien heeft hij nog wel een alternatieve methode Lachen

Dikke kuss Kusje

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:21

Je kunt rubbermatten neerleggen en ophangen dan maakt het schrapen minder geluid en dan is voor sommige paarden er (in combinatie met negeren) de lol eraf. De kans is dan wel groot dat ze iets anders zal bedenken om je aandacht te trekken. De truc is om daaar vooral niet naar te kijken. Negatieve aandacht is ook aandacht en straffen helpt in zo'n geval alleen als je het zo hard doet dat ze het echt daarna niet meer durven. Bij mildere 'straffen' die geen 'angst' opwekken maak je het gedrag erger en kun je dus beter het helemaal negeren.
Mijn paard stond ook tegen haar boxduur te schippen toen ik haar net kocht (verwend) maar ik had niet zo'n zin in de langdurige negeer techniek op dat moment. Ik heb haar vrij letterlijk terug geschopt bij elke keer dat ze een poging deed en dat heb ik maar 1x hoeven doen (ze stond wel 3 dagen achter bij de muur tijdens het voeren). In de 4 en half jaar die ik haar nu heb zal ze het nog steeds niet in haar hoofd halen en was het dus snel en effectief. Voor jou is dat 'not done' dus kanjij wel voor oplossing 1 gaan.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:03

Sizzle schreef:
Mijn paard stond ook tegen haar boxduur te schippen toen ik haar net kocht (verwend) maar ik had niet zo'n zin in de langdurige negeer techniek op dat moment. Ik heb haar vrij letterlijk terug geschopt bij elke keer dat ze een poging deed en dat heb ik maar 1x hoeven doen (ze stond wel 3 dagen achter bij de muur tijdens het voeren). In de 4 en half jaar die ik haar nu heb zal ze het nog steeds niet in haar hoofd halen en was het dus snel en effectief..

Joh gek he, ik vind dit wel een beetje zielig van je, dat je je dier zoals je zelf zecht letterlijk geschopt hebt om het proberen af te leren. Ik vind dit een teken van onmacht.

Ik wil dat mijn dier mijn gehoorzaamd uit respect, niet uit angst. Rubber matten is een goed idee ja, misschien vind ze eht dan niet interesant genoeg meer.

Let op de dikgedrukte worden, ik heb daar gezecht IK vind, oftewel MIJN mening . (zet het er maar even bij voordat we dat ookw eer krijgen)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:08

Ieder paard heeft zijn eigen aanpak nodig, ik ga daar geen ruzie over maken. Mijn paard is ook niet bang voor mij, maar was nogal een lompe tante die even iets meer nodig had dan fluwelen handschoentjes en ja ik heb ook wel een billenkoek gehad vroeger. Ik geef je een serieuze optie en het enige wat je doet is mij afkraken op mijn aanpak terwijl je zelf eerder in de aanval gaat dat je over iemands aanpak niet kunt oordelen als je ze niet kent. Jammer hoor, dat ik niet gewoon eerlijk mag zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:10

Sizzle schreef:
Ieder paard heeft zijn eigen aanpak nodig, ik ga daar geen ruzie over maken. Mijn paard is ook niet bang voor mij, maar was nogal een lompe tante die even iets meer nodig had dan fluwelen handschoentjes en ja ik heb ook wel een billenkoek gehad vroeger. Ik geef je een serieuze optie en het enige wat je doet is mij afkraken op mijn aanpak terwijl je zelf eerder in de aanval gaat dat je over iemands aanpak niet kunt oordelen als je ze niet kent. Jammer hoor, dat ik niet gewoon eerlijk mag zijn.

Afgod En zo denk ik er ook over....
Ook een wat sensibeler paard betekend niet dat je hem niet eens wat harder aan mag pakken. Anders gaat het paard leren: ik doe zenuwachtig/toon gespeelde angst en men laat mij met rust...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:11

Dat bedoelde ik er ook weer niet mee, Ik heb hem geedit omdat die opmerking van mij fout was, Maar nog vind ik niet dat je je paard pijn hoeft te doen om haar/hem te laten luisteren. En dati s ook mijn mening. Natuurlijk mag je eerlijk zijn en ik bedoelde het ook niet echt als een afkraak, ik wil gewoon duidelijk maken dat ik mijn dier gewoon niet een schop geef omdat ze wangedrag vertoont, Mocht zij mij een trap geven DAN kan ze een trap terug verwachten hetzelfde als met dat ze bijt.
Gelukkig doet ze dat niet en is het verder een heel lief en gehoorzaam dier UIT respect voor mij.

Dat het gewerkt heb bij jou paard vind ik heel leuk voor je, en ben ook blij dat je paard niet bang van je is geworden, want veel paarden worden dat dus wel, vandaar mijn afkeer voor dieren pijn doen om iets af/aan te leren. mede dankzij wat andere mensen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:12

Sizzle schreef:
. Bij mildere 'straffen' die geen 'angst' opwekken maak je het gedrag erger en kun je dus beter het helemaal negeren.

Dus om een paard iets te leren moet je hem zo bang maken dat hij het nooit meer doet.

Perfecte methode, als je wilt dat je paard de rest van zijn leven bang van je is.

Ik vind angst opwekken niet de manier om een paard iets af te leren. Zo leer je kinderen en honden toch ook niets.
Ik zie het al voor me, dat voor de kinderklas een leraar staat met een grote zweep en iedere keer als iemand iets fout doet een mep uitdeelt. Dan moet je iedereen eens horen... Maar komt dus wel op hetzelfde neer...

Natuurlijk is het niet zo dat mijn paard nooit een tik krijgt, dat krijgt ze heus wel als het nodig is, maar zo hard schoppen dat een dier dagen bang is, vind ik niet echt nodig....
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 27-06-07 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:16

Nee, om een paard iets te leren moet je het verkeerde gedrag moeilijk maken en het goede gedrag makkelijk maken/belonen.
Een schok door bijv. de vicebreaker doet echt niet pijn, maar zorgt voor een kort moment voor wat onbehagen. Stroomintensiteit is in te stellen. Correctie hoeft soms maar een of twee keer, daarna kan dat ding in de kast.

Angst creer je door onrechtvaardig op te treden, niet door rechtvaardig op te treden. Een keer een correctie die aankomt komt beter aan dan 25 keer dat opgeheven vingertje en "foei". Kans is namelijk groot dat je de opgestoken middenvinger van je paard terugkrijgt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:20

Je wil niet lezen he sabientje?
Ik zeg daarvoor dat negatieve aandacht OOK aandacht is. Als het paard het voor aandacht doet heeft het geen zin om hem vermanend toe te spreken oid want dat zal ze juist fijn vinden. Veel 'lastige' kindren vertonen dat gedrag ook.
Ik zeg vervolgens niet dat je ze zo hard moet slaan dat ze voor altijd angst voor je hebben. OF je negeert het volledig OF je moet het voor eens en altijd duidelijk maken dat jij vind dat de deur niet kapot mag. Ik zag aan mijn paard dat die ronduit lomp stond te drammen en ja dan dram ik even hardhandig terug op het juiste moment en even heel kort. Ze is nooit bang geweest van me want als ik de box in liep deinste ze absoluut niet achteruit. Met voeren keek ik haar nogal streng aan met een blik van 'waag het eens' en dat maakte duidelijk indruk. Ik was ook altijd een paar dagen overdreven braaf als mijn moeder terecht boos op me was geweest. Mijn mening was duidelijk goed over gekomen want ze is nu een hele lieve, knuffelige, gehoorzame maar nog altijd wat lompe merrie die wel doorheeft dat over mij niet heen gelopen wordt (wel over andere kindervoetjes bijvoorbeeld Tong uitsteken )
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-06-07 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:27

Sizzle schreef:
Je wil niet lezen he sabientje?
Ik zeg daarvoor dat negatieve aandacht OOK aandacht is. Als het paard het voor aandacht doet heeft het geen zin om hem vermanend toe te spreken oid want dat zal ze juist fijn vinden. Veel 'lastige' kindren vertonen dat gedrag ook.
Ik zeg vervolgens niet dat je ze zo hard moet slaan dat ze voor altijd angst voor je hebben. OF je negeert het volledig OF je moet het voor eens en altijd duidelijk maken dat jij vind dat de deur niet kapot mag. Ik zag aan mijn paard dat die ronduit lomp stond te drammen en ja dan dram ik even hardhandig terug op het juiste moment en even heel kort. Mijn mening was duidelijk goed over gekomen want ze is nu een hele lieve, knuffelige, gehoorzame maar nog altijd wat lompe merrie die wel doorheeft dat over mij niet heen gelopen wordt (wel over andere kindervoetjes bijvoorbeeld Tong uitsteken )

Hahaha arme kindertjes Haha! Kijk ik snap ook best dat je af en toe echt hard moet zijn, want ten slotte is mijn paard 750 kilo en ik maar 70 (nouja maar Clown ) Maar ik zou in geen velden of wegen mijn paard durven schoppen, Ze heeft echt een hoop meegemaakt en ik wilg ewoon niet dat ze bang van me word. Tuurlijk gef ik haar een tik, maar niet meer dan een flinke tik en dan meestal ook meer een tik onder haar buik, want daar heeft ze geen ogen en dan schrikt ze er wat van zodat ze er toch van onder de indruk is. (Had ik van mijn hoefsmid geleerd hahaha ). Het is ook inderdaad heel belangrijk dat je mening goed overkomt.. En af en toe roep ik: JIJ WORD MORGEN WORST. Haha!
heeft soms ook enige indruk Tong uitsteken maar niet erg veel hahaha. Verder is mijn dame ook een lieve tante, Zal ze mij nooit expres pijn doen en is ook ontzettend lomp. En zoals ik al zei mocht ze mij trappen (Wat ze nooit zou doen) Trap ik terug, mocht ze mij bijten(zou ze ook niet doen), bijt ik haar ook terug. Plus het feit dat ik degene ben die haar eten geeft Haha! Bij sommige paarden gaat liefde door de maag Haha! Vork

Edit, Sorry Sizzle, voor mijn domme opmerking die ik hiervoor heb gemaakt. Het was meer mijn nerveusiteit en kwaadheid die mij even overnamen want met sommige dingen ben ik het gewoon nogsteeds niet eens en daar reageer ik dan iets te fel op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:37

Ik begrijp heel goed hoor TS dat het voor jouw paard waarschijnlijk niet een oplossing zou zijn om even uit je plafond te gaan. Daarom gaf ik je ook de andere optie eerst. Ik wilde echter aangeven dat niet iedere aanpak voor elk paard geschikt is.
Ik geef je even een voorbeeld van een konijn. Konijnen kun je echt niet hardhandig behandelen want die krijgen idd daar angst van. Ik had echt een etterbak van een konijn die heel de dag mocht rondlopen behalve als ik ging slapen. Hij zat dan vreselijke herrie te maken zodat ik de halve nacht wakker lag. Op advies van anderen zette ik een plantespuit naast mijn bed en als hij ging rammelen (echt vreselijke herrie) spoot ik hem nat. Helaas was dit dus ook een gevalletje negatieve aandacht en werd het nog veel erger. Uiteindelijk heb ik oordoppen ingedaan en een kunnen op mijn hoofd en rarara.....na een week was het over. Nu zijn konijnen een beetje dommer, dus bij paarden heb je wat langer nodig dan een week, maar het werkt wel. Ik gaf soms een paard van een ander eten en die kon ook zo drammen en bonken. Op het moment dat ze dat deed liep ik altijd weer weg met het voer en pas als ze rustig weer stro stond te kauwen gooide ik het dan overwacht in de voerbak. Voor deze werkte dat prima want bedelen deed ze naa een maandje niet meer.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:41

Tsjah... Konijnen zijn opzig wel slimme dieren hoor Haha!

Als ik mijn knol afspuit schraapt ze ook soms (geen idee waarom) Maar dan krijgt ze die straal wate rop haar dak, En daar is ze dus wel zeer van onder de indruk, En probeert ze het met afspuiten maar 2 keer. Ik kan alleen moelijk in de stal die waterslang meenemen en ff de hele stal onder kliederen Haha! .

De Rubber matten ga ik eens sirieus overwegen, zodat ze niet haar benen beschadicht als ik het toch ga negeren. Want het is wel duidelijk dat ik de andere dingen dus niet wil proberen, of al heb geprobeert. Net als wat ik een tijdje terug al poste, Toen ze tege de deur aan het schoppen was heb ik haar genegeerd, Dus trappen = niet uit de box. Na een uur had ze het eindelijk door, en heb ik haar eruit gehaald en beloont.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:42

Ik lees wel hoor Sizzle.
Ik heb het ook meer over het punt dat ik voor een beetje schrapen mijn paard niet zo hard ga schoppen dat ze weken bang voor me is.

Dat negatieve aandacht ook aandacht is, ben ik het wel met je mee eens.
Maar ik gebruik dan toch liever de negeer methode, want dan stopt ze ook. Of een flinke grote mond, kan een paard ook al behoorlijk van schrikken. Schrikken is iets anders dan angst in mijn ogen en werkt naar mijn mening genoeg om mijn doel te bereiken.

Ik heb op een stal gestaan waar alle paarden een bovenluik hadden en als mijn paard dan bezig was, deden ze dat dicht. En pas een uur ofzo later, wanneer mevrouw afgekoeld was deden ze het weer open. Dit was gewoon een tralie hek. Het heeft haar een stuk rustiger gemaakt en ze heeft een beetje geleerd dat ze door trappen haar zin niet kreeg. Er hoefde dus geen angst opwekking aan te pas te komen om haar duidelijk te maken dat het niet mocht. Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:48

Even een grapje tussen door.

Sharonne (Sabbientjes paardje) Dus achter de tralies, met nog een streepjes pak aan en een bal aan haar been.

Afbeelding
Zoals dit een beetje (Ditte is mijn paard IZzy)