vraagje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mendieny

Re: vraagje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:15

misschien vraag je ff of iemand anders met dat paard het weiland uit wilt lopen en als jij de wei uit bent zet je die shetlander vast en gaat die andere weer de wei in en als die shet het goed doet geef je hem/haar een beloning

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:19

Je kunt m in een hoek jagen, vervolgens pakken, belonen en als hij dan bokt zou ík hem een trap terug verkopen.

Orry_Odine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:27

Waar ik woon ( op een manege) doen we aan Naturial Horsemanship. Dit is misschien wel iets voor jullie... Het gaat erom te zorgen dat een paard begrijpt dat jij de baas bent en dat hij jou moet respecteren.
Misschien moet je is informatie zoeken over grondwerk, Naturial horsemanship en over join up/ fallow up.

Ik heb het ook gedaan met een paard waar ik nu pas op rijd en het is echt fantastisch, ik heb nu echt een hele goede band met hem. Ik stond er wel echt van te kijken hoe hij zich nu gedraagt. Hij weet dat ik de baas ben. Bijv. met de fallow up, eerst moet je dan de join up doen in een round pen. als je dan de join up doet is het heel leuk want hij volgt je overal. als je dan ineens stil staat, staat hij ook stil en houdt hij afstand. als je dan me je hoofd naar hem toe staat en je loopt vooruit, dus eigenlijk tegen hem aan, loopt hij achteruit, zonder dat je hem aan hoeft te raken.
Ik heb nu dus een hele goed band met een paard waar ik nog geen maand op rijd.
Als je dit allemaal berijkt hebt, heb je een betere band met je paard en zal hij niet meer zo snel bokken, denk ik:P

DeSa, hier schrik ik echt van, dat kun je niet maken.. om je pony te trappen. Als hij opstandig doet, heb je gewoon niet een hele goede band met hem, en zul je aan grondwerk moeten beginnen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:34

Orry_Odine: geloof me, ik heb een hele goede band met die pony Haha! Vroeger had ze geen respect voor mij, nu wel. Ik laat me niet trappen door die pony, als je daar niks tegen doet blijft het aan de gang.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:38

Je had het misschien wat snel gezegd, maar ik ben het met je eens. Sommige paarden zullen je altijd uitproberen. Dat moet ook, in de kudde doen ze dat ook en je moet dat meteen corrigeren. Als nh-er moet je dat toch weten. Als NH er moet je ook weten dat paarden onderling dingen regelen met flinke meppen. Een mensenvoet is lang niet zo pijnlijk als een paardenhoef. Maar ik hoef jou, als nh-er niets uit te leggen Lachen

_LeO_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 13:36

Heeee
ik heb nog niet alle tips gelezen dat ga ik zo doen maar in veel berichtjes zie ik dat jullie ze schrijft maar het is een hele stoere jonge hoor Tong uitsteken
ik ga trouwens heel vaak de wei in en weer uit ff snoepie geven en nog veel meer..maar ik ben de eigenaar niet..ik ga 3 keer in de week er heen vaak ook met het kleine zusje want de pony is van 2 zusjes en dan ga ik haar les geven en helpen met op zadelen en poetsen enzo..
Maar vaak kunnen we gewoon door dat hij niet mee het land uit wil Boos! Boos!
Maar de eigenaar van de andere merrie die bij job staat gaat vaak s'avonds er heen en dan denkt Job ja doei ik sta wel lekker met Dancy !
Maar soms gaat de eigenaar van dat andere paardje mijn buurmeisje en dan gaan we vaak samen en dan wil hij weer wel mee !! Slapen (DancylOver)
Maar ook vaak ben ik op msn vraagt DancylOver ga je ff mee de pony's aaien of deken er af halen enzo..
dan ga iik dus vaak genoeg het land in uit zonder dat hij aan het werk moet.. Duivel
ik ga de tips ;lezen doeg bedankt voor al de tips!!
Sorry dat er zo veel spel en geen punten en komma`s staan ik heb haast Bloos xxxx jes Leonie

_LeO_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:38

Heeee
Ik ben vandaag weer heen geweest ik heb heel goed naar jullie tips geluistert!
Ik heb hem gepakt we waren met ze 3e (Ik,Vriendin,En Ilse het baasje van job )
Hij proberde het weer hoor maar ik gaf hem op ze donder!
En toen liep ie meee!!!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha!
xxxjes leonie

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:03

idd, erg goede tips van diegene!

xxx

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:33

dolor schreef:
oke. hier wat tips. als ze bokt direct een tik geven en wegjagen. dit mag ze absoluut niet doen. een leidende merrie jaagt paarden namelijk ook weg als ze vervelend zijn. als je dit goed volhoudt gaat het wel over. en haal hem er niet alleen uit om te rijden ofzo, maar ook om alleen even te poetsen of te voeren. anders denkt hij iedere keer van daar heb je haar weer, nou moet ik weer aan het werk. dus gewoon af en toe voor niks de wei in en ze bokt haar wegjagen en een tik geven als je er bij kan. desnoods met een zweepje als het echt gevaarlijk wordt.

mee eens Knipoog
Succes ermee!

LEANA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:14

Haajj!

Lastig probleem, daar hoor je meer mensen over...
Ook als je met eten voert etc. helpt niet?
Kzou het verder niet weten..tis toch de bedoeling dat hij/zei het gaat leren zonder dat er een ander paard aan te pas moet komen!

xxx

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:17

_LeO_ schreef:
Heeee
Ik ben vandaag weer heen geweest ik heb heel goed naar jullie tips geluistert!
Ik heb hem gepakt we waren met ze 3e (Ik,Vriendin,En Ilse het baasje van job )
Hij proberde het weer hoor maar ik gaf hem op ze donder!
En toen liep ie meee!!!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha!
xxxjes leonie

Oké, super!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:20

Goed dat het nu wel lukte!
Santos doet dit ook wel eens... Ik jaag haar dan gewoon weg de hele wei door. Eén keer was het zo erg dat ze zich niet meer liet wegjagen en het werd bijna eng. Toen heb ik de longweerzweep erbij gepakt en haar er ook een tik meegegeven. Nou ze was het al snel zat en liet zich meenemen.

_marijke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:57

misschien maakt hij er een spelletje van? Dan moet jij juist weglopen zodat hij jou achterna gaat! Tong uitsteken