Band sterker maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Re: Band sterker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:19

Bij mij en mijn verzorgpaard is toen de ''band'' echt gekomen omdat alleen ik er mee bezig was. Ik was elke dag met haar bezig. Lang poetsen, knuffelen, verwennen etc. Vroeger wou ze nooit bij niemand springen, maar door met haar een band opgebouwd te hebben, wou ze het later gelukkig wel! En dat alleen, door die band met der op te bouwen door het vertroetelen, knuffelen, verwennen, maar ook het rijden. Laten zien dat je te vertrouwen bent.

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:58

Sinti__LoveU schreef:
Bij mij en mijn verzorgpaard is toen de ''band'' echt gekomen omdat alleen ik er mee bezig was. Ik was elke dag met haar bezig. Lang poetsen, knuffelen, verwennen etc. Vroeger wou ze nooit bij niemand springen, maar door met haar een band opgebouwd te hebben, wou ze het later gelukkig wel! En dat alleen, door die band met der op te bouwen door het vertroetelen, knuffelen, verwennen, maar ook het rijden. Laten zien dat je te vertrouwen bent.

idd, je krijgt een sterkere band niet door alleen het ene moment lief te zijn en andere moment slaan enz.

Vivjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:27

Misschien kan je, ik weet niet of je paard erg schrikachtig is, een zeil neerleggen met balken aan de zijkant zodat het goed blijft liggen.En dan met hem aan de hand er overheen lopen, dat bouwt vertrouwen op, vooral als hij er bang voor is en je hem er alsnog over kan krijgen. Als je er eenmaal aan begonnen bent moet je het ook afmaken anders wint hij alsnog en is die angst er nog steeds.
Als je paard schrikachtig is moet je het niet doen al er veel wind staat.

Succes!!
xxx Vivian

dieuw_dimp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:48

idd is grondwerk een goede oplossing,,
verder moet je zlef altijd rustig zijn en zorgen dat je heel rustig op hem overkomt,

mies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:26

idd zoals al eerder is gezegt is grondwerk een goed oplossing.
maar ook lekker met je paardje knuffelen en hem aan je laten wennen en zorgen dat hij je gaat vertrouwen
succes ermee!

malu_tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:29

Laat merken dat je je paard lief vind..
Je had het ook over overschillige buien? maar dat heeft elk paard wel eens.
Dan zijn ze gewoon een beetje saggo!

Shopaholic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:41

Ik had dat ook met mijn laatste paard.
Door veel te wandelen en poetsen en gewoon af en toe bij hem in de stal zitten is onze band vanzelf versterkt.

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:54

bij ons was inderdaad ook een paard die niemand vertrouwde enzo, toen zijn we inderdaad ook gewoon zo met hem bezig geweest, poetsen en wandelen enzo. Hij was vooral bang voor zadel en hoofdsteld, dus dan poetsen we alleen en deden we vanalles zonder hem daarna op te zadelen en na een tijdje ging het wel al een stuk beter.
Maar ja, je moet dat natuurlijk niet met z'n tienen tegelijk gaan doen ofzo, maar je ziet wel dat hij je meer gaat vertrouwen na een tijdje

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:31

je moet gewoon heel veel met hem gaan doen. zoals lekker knotjes maken, borstelen, longeren, veel bij hem zijn, snoepies geven worden ze ook gek op je Tong uitsteken maar niet te veel. af en toe als hij naar je toe komt enz. enz. gewoon heel veel leuke dingen doen, van spannende dingen krijg je ook een band met je paard/ponie... gaa een keer naar t bos of stranmd dat is nieuwe omgeving en spannend dus, en dan heeft hij je nodig want hij is tog mar alleen

creart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:41

Soms ligt het ook gewoon aan het karakter van het paard. Ik heb mijn 19-jarige ruin
al 13 jaar en die heeft zelden tot nooit aan dat hij blij is me te zien.... Clown
Maar sinds een jaar heb ik er een veulen bij, die heel erg aanhankelijk is.
Die komt gelijk naar je toe en wil heel graag knuffelen.
En sinds "de oude" aandacht moet delen, probeert hij op
zijn manier toch aan te geven dat ie het wel kan waarderen dat ik elke dag
langs kom! Haha! Zijn net kleine kinderen!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:45

Altijd iets lekkers bij je hebben als je aankomt. Zijn ze iig blij je te zien Clown !
Misschien grondwerk, of wandelen, grazen aan de hand. Tja, het moet ook een beetje vanzelf komen denk ik. Het ene paard is denk ik ook eerder geneigd een band op te bouwen met een mens en zich aan een mens te hechten.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:47

Ik zou je vertellen Clown . Bij mij en me stippel, heeft het meer als 8maand geduurt voordat ze me vertrouwde en dat e echt voor me ging werken.. Ze liet me elke dag opnieuw de bak zien en ik ben door gegaan, met heel vele vertrouwen in mezelf en in haar.. en moet je nu zien! volledig vertrouwen, af en toe wat rodeo's als ze het niet met me eens is. maar dat word telkens minder Haha! .

Wat ik heb gedaan was gewoon, normaal tegen het paard zijn.. Veel praten, aaien, kriebelen.. zoek een plekje op waar het paard het fijn vind.. als je de wei in gaat roepen etc.. de gewoone dingen, gewoon helemaal uitbreiden naar overdreven zeg maar!

Helpt super Ja .

JennxMano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:51

ik heb mijn paard leren vertrouwen door veel te poetsen, veel mee omgaan, zorgen dat hij overal plezier in heeft. Hij moet mij niet gaan haten.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:00

Veel met je verzorgpaardje bezig zijn!!
Poetsen knuffelen & wandelen.
zorg dat je er zo vaak mogelijk heen kan.
Je kunt ook gewoon in het weiland gaan lopen en af en toe even kroelen.

Je zult zien als je veel met hem bezig bent dat hij zich dan wel meer voor je gaat interesseren hoor!

Succes
Groetjes.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:58

Ik heb een heel goede band gekregen met mijn pony door simpelweg dingen met haar te doen die ze ook echt leuk vind.. Haar opjagen, gek doen met haar in de bak, wandelen in het bos (aan de hand), rijden zonder zadel en hoofdstel, heel veel borstelen, kroelen.. Probeer uit te vinden wat jou verzorgpaard leuk vind en ga dat met hem doen. Ga dingen doen die hij eng vindt en laat hem zien dat het niet eng is en hij zal je vanzelf gaan vertrouwen en meer op je richten.

Succes ermee!

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:18

Ik ga ook wel eens gewoon op een krukje zitten en dan zet ik mijn paard daar vast maar zo lang dat hij met zijn neus bij mij kan laatst kwam ze helemaal knuffelen en ging ze mij helemaal likken. Sindsdien wil ze steeds vaker knuffelen dan doe ik het hoofdstel om en dan legt ze eerst even haar hoofd in mijn armen