Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Welshcobfan schreef:Ik laat mijn pony niet zomaar gaan als hij slaat. Ik loop hem net zo lang achterna totdat hij niet meer trapt en gewoon weg lopt voor mij. Op dat moment moet hij naar mij toe komen (ik sta gewoon stil dicht bij hem en roep hem) en hij komt altijd. Dan weet ik dat ik weer de baas ben.
Laat de pony niet zijn zin krijgen door hem weg te laten lopen als hij dat wil, hij moet weg lopen omdat JIJ dat wil.

Thirsa_ schreef:Als ze dreigt, is vaak een stemverheffing wel genoeg.
Echt uithalen naar mij heeft ze nog niet gedaan gelukkig..
Eydis schreef:Nou das toevallig dit topic.Ik heb momenteel problemen met het vangen van mijn verzorg ijslander, merrie, eigenwijs en zeer slim.Ze laat zich per definitie zeer moeilijk vangen in de wei en draait haar kont constant naar je toe zodat ik haar niet kan pakken.
Ze heeft vorige maand haar jonge verzorgmeisje een trap verkocht en die is nu bang, ik zelf was nooit bang voor haar, ging gewoon tegen haar kont aanstaan en liep dan met moeite door naar haar hoofd als ze mij niet te snel afwas (omdraaien etc).Nu komt ze dus rechtstreeks naar achteren, ik heb haar al een aantal tikken met het halstertouw verkocht, stem verheft etc maar het helpt niks.
Gisteren pakte ik een pluk manen beet maar ze rende weg en schopte mij, ze bokte naar achteren toe.
Gevolg: ik ben nu ook bang en heb geen zin om een schop te ontvangen.Ze weet het dondersgoed en komt nu gewoon naar achteren toe gerend met kont richting ons als we haar proberen te vangen.Ook op stal flikt ze dit kunstje nu.Ze dreigt met schoppen en ik ben bang dat ze het ook echt doet.Ze is ons de baas , ze weet dat we bang zijn.Ze is mij vaak te snel af, ik moet haar vanmiddag weer uit de wei vangen en zie er nu al tegenop.Eigenaar pakt haar zo omdat die gewoon ahcter haar kont gaat staan,die is niet bang.Ik weet dat ik moet doorzetten en gewoon achter haar moet gaan staan maar ik heb aan de andere kant ook totaal geen zin om een mep te ontvangen.
Eigenaar is er alleen s'avonds en geeft ons de schuld dat we bang zijn, dat de pony dat weet en daarom zo doet. Ik weet dat er een kern van waarheid inzit maar ik heb haar al zovaak aangepakt en dan wordt ze alleen maar banger en erger van...wat zouden jullie doen?

Nijnteee schreef:het lijkt wel dat veel mensen hier niet kijken naar de fout die je zelf maakt, de pony kan er ook een reden voor hebben.. Iedereen zegt, 'metteen terug slaan/schoppen.'
Dat mogen ze écht niet, zelfs niet gewoon dreigen! Das ook echt eenmalig, 1x dat gebeurt en ik zie aan hun kop dat ze zelfs maar van plan zijn te dreigen is een 'Durf es!!' genoeg
Ezumii schreef:Gelukkig heeft ze dat snel afgeleerd, stem verheffen was genoeg. Maar ben ook zeker niet bang een goede knal te geven..