Tmara schreef:Ben er vandaag achtergekomen dat het meer een soort van verlatingsangst is. dus mag een slotje op.
Topics worden niet op verzoek gesloten, niet meer reageren dan zakt het topic vanzelf weg
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tmara schreef:Ben er vandaag achtergekomen dat het meer een soort van verlatingsangst is. dus mag een slotje op.

Tmara schreef:Enkel touwtje of twee, maakt niets uit, zodra ik naar 'm toe loop is het weer over, In stal word ik vastgeparkeerd door meneer. Hij is nog maar 4 jaar en op 't vorige adres geboren en getogen en gaan heel goed met hun paarden om. 't is gewoon een kwestie dat hij totaal geen geduld heeft. Als ik m door iemand laat vast houden gaat 't helemaal fout want op het moment begint hij nog net een beetje respect voor my te krygen maar word nog vaak zat omver gewalst.
Tmara schreef:T is een tinker van 500 kilo en een stro touwtje is zo kapot, wil niet dat ik 'constant opnieuw kan vast zetten.

Tmara schreef:Cassidy: In principe verbetert hij met de dag, waar ik hem eerst niet een om kon zetten dat hij tegen
ging hangen, hoef ik het nu aleen maar te zeggen , een inteligent paardje dus
Vandaag gedroeg hij zich dan ook voorbeeldig.
) met Cassidy eens dat dit opgelost kan worden door grondwerk. Je hebt duidelijk een probleem met je paard, maar ik krijg van dit soort reacties nou niet het idee dat je er alles aan wil doen om dit probleem op te lossen. Probeer het gewoon een keer, want ik weet zeker dat je er op miljoenen vlakken voordeel van ondervindt. Elk paard heeft nog wel wat te leren van grondwerk, om maar niet te zwijgen over de ruiters! Grondwerk is in mijn mening de basis voor alles wat je doet met je paard, als het op de grond niet goed zit, dan zit het in het zadel, in de omgang, aan de lange lijnen, buiten in het bos ook niet goed, ookal gebeurt er misschien jaren niks.Citaat:Alicia schreef: Ik ben het toevallig () met Cassidy eens dat dit opgelost kan worden door grondwerk. Je hebt duidelijk een probleem met je paard, maar ik krijg van dit soort reacties nou niet het idee dat je er alles aan wil doen om dit probleem op te lossen. Probeer het gewoon een keer, want ik weet zeker dat je er op miljoenen vlakken voordeel van ondervindt. Elk paard heeft nog wel wat te leren van grondwerk, om maar niet te zwijgen over de ruiters! Grondwerk is in mijn mening de basis voor alles wat je doet met je paard, als het op de grond niet goed zit, dan zit het in het zadel, in de omgang, aan de lange lijnen, buiten in het bos ook niet goed, ookal gebeurt er misschien jaren niks.
Het is en blijft jouw keuze om dit probleem op te lossen, ik denk echter niet dat je met zo'n instelling ooit volledig van het probleem afkomt. Als je 'verlatingsangst' van je paard accepteerd, zal hij er altijd last van blijven houden en zul jij je aan je paard aan moeten passen, alsof het een mens is. Voor Penny's is dat misschien oké, maar de meeste mensen willen een paard, geen mens om op te rijden.
Ik wens je toch veel succes met dit probleem, misschien zit ik er wel helemaal naast