Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

merrieveulen schreef:een staartriem is symptoombestrijding. een goed passend zadel schuift niet, en kan gewoon op de juiste plaats op de rug liggen zonder problemen. dat moet bij wijze van spreke zonder singel kunnen. de enige oplossing hiervoor is dan ook een ander zadel, hoewel opnieuw (bij)vullen ook al verschil kan maken... jammer voor het paard, maar jij kunt er zelf niets aan veranderen, hooguit bij de manegehouder voorstellen om er eens naar te laten kijken.

merrieveulen schreef:een zadel hoort niet goed gehouden te worden door de schoft. als het naar voren komt, is het gewoon te breed. het probleem met shetten is, dat ze te vaak een kinderzadel (bijv. 15 inch, wat dus op een grotere pony thuishoort) dragen, wat dus te ruim is. mensen denken dat de ronde ribben van een shet dan te vergelijken zijn met een B-pony, wat dus niet het geval is.
mijn merrie had gewoon een zadeltje dat paste, en niet tot nauwelijks schoft. zelfde geldt voor de haf van mijn zusje. voor elk paard is er een goed passend, niet schuivend zadel te krijgen. soms kost dat meer geld en moeite, dus gaat de voorkeur dan uit naar een staartriempje. ik ken nl niemand die voor een shet een custom made zadel heeft of zal aanschaffen.

merrieveulen schreef:precies, maar je hebt het dan wel over échte uitzonderingen... ik denk ook niet dat de kans erg groot is dat we daar hier mee te maken hebben

. Echt heel sneu en das voor alle paarden die om een reden als deze naar de slacht zijn gebracht!!!