Wat kan je hiertegen doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malou_Fenja

Re: Wat kan je hiertegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:02

als het geholpen heeft met longeren heb je de oplossing miss dus al. dan heeft hij denk ik gewoon een beetje teveel energie

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:03

Op mijn manege staat ook zo'n pony en we hebben het afgeleerd door iemand die niet bang is gewoon een week lang erop te laten rijden ,
En dan dat de instructrise hem beethoud en al de pony gaat trappen afstappen en straffen en dan weer opstappen blijft hij braaf beloon hem dan !
Na een week was het weg !

benookduiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 01:36

Hangt ervan af hoe je gaat op stappen het ene paard houdt er niet van om iemand vanaf achtere opstap en de ander weer van voren.
Zelf weet ik als ons paard dit gedrag vertoont we een ruk aan het bit geven en kort hard rukje het afgelopen is.
Jij moet tonen aan het paard dat jij de baas bent.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:12

nienke_92 schreef:
Mag ik iets vragen: Waar staat dat ze met zweep op probeerde te stappen? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden.

Een andere mogelijkheid is dat je tijdens het opstappen je tenen in de buik van de pony hebt gezet. En dat is natuurlijk ook niet zo'n pretje en misschien is hij daarom wel gaan bokken en steigeren.

Het staat nergens, maar ik zie het wel veel gebeuren.. Aangezien wij op de manege ook een pony hadden die ditzelfde probleem had en het door de zweep kwam.. Knipoog

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:59

niet veel je rijd hem niet elke dag duss dan niks

Justme88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:55

Misschien is het zadel niet oké of medisch probleem is moeilijk te zeggen zo. In ieder geval zou ik daar na kijken als dat niet het geval is en is puur vervelend zijn dan aanpakken die handel Knipoog