Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

marleen_usar schreef:Ik heb ooit een mishandeld veulen opgevoed,ervaring had ik niet maar die heb ik wel gekregen.Het ging steeds beter en ik volgde gewoon mijn gevoel.
superwoman schreef:Ik denk niet dat je veel negatieve "ervaring"verhalen gaat horen, omdat het dan altijd aan het paard heeft gelegen, wanneer het niet ging.
Echter hebben veel van de mensen die commentaar geven, helaas minder succesvolle combinaties gezien......
ikenindi, wat jij heb gedaan/gaat doen vind ik niet eerlijk tegenover het paard. Je zal hoe dan ook, meer fouten maken dan een ervaren persoon. En het paard moet dat maar ondergaan.....
zorg ervoor dat je een kundig oog hebt die je met raad en daad bij kan staan
een 6 jarige nog compleet groene welsh
Clasine schreef:ik was 9 en ik reed een jaar toen ik een 3-jarige pony kreeg, hij heeft me er in het begin vaak afgegooid maar later heb je het wel door als hij iets gaat uithalen. ik ben nu net 13 en rijd nu precies een jaar en we zijn nu L2+1 winstpunt. ik zou het gewoon rustig opbouwen en de tijd ervoor nemen.