Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

werkt bijna altijd
fleurkelover schreef:lok hem erin met eten ofzo.....! misschien lukt het dan wel.
of misschien met een ander paard erbij die niet bang is van water ! dan heeft hij een vb en weet hij dat hij niet bang moet zijn.
ik weet niet of het zal helpen maarja..... Een paar tips kunnen nooit kwaad
. We hebben hem eruit gekregen vraag niet hoe, maar heeft nog een lange nasleep gehad longontsteking door water wat hij binnen had gekregen...
....Want het had nog veel erger af kunnen lopen als hij heel erg in paniek was geraakt.

splash1999 schreef:splash wilde voorheen ook nooit het water in, ja kleine plasjes van regenwater nog wel. Maar ze vond het eng om er in te lopen en niet te zien waar ze loopt (denk ik dan), heel veel geprobeerd en niks lukte uiteindelijk laarzen aangetraokken en er zelf maar in lopen en laten zien dat hert heel leuk is. Tot nu toe blijft ze er in gaan, kabbelende beekjes blijft ze raar vinden en moet haar wel overtuigen maar gaat goed.

hildetc schreef:splash1999 schreef:splash wilde voorheen ook nooit het water in, ja kleine plasjes van regenwater nog wel. Maar ze vond het eng om er in te lopen en niet te zien waar ze loopt (denk ik dan), heel veel geprobeerd en niks lukte uiteindelijk laarzen aangetraokken en er zelf maar in lopen en laten zien dat hert heel leuk is. Tot nu toe blijft ze er in gaan, kabbelende beekjes blijft ze raar vinden en moet haar wel overtuigen maar gaat goed.
hihi en dat met zo'n naam een splash die eerst niet wilde splashen
KimWelsh schreef:Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit is zoals ik het de mijne heb geleerd. Het gaat om een jonge pony, en uiteraard hebben die nog niet alles gezien en moeten ze nog veel leren. We waren op ponykamp en in de weide was een grote poel.... het was enorm warm dus rede genoeg voor mij om in het zadel te stappen en de poel in te gaan... helaas dacht mevrouw daar anders over.
Ze durfde eerst nog niet eens in de buurt te komen, maar door vertrouwen stond ze uiteindelijk met haar hoeven tegen het water aan (jaja.. precies op de grens land-water). Zo liet ik haar even staan en vervolgens weer been geven, wel overtuigen. Een pony moet op jou gaan vertrouwen dus moet je overtuigend overkomen. Been geven en toespreken (lief). Als is het maar 1cm, een stapje verder meteen uitbundig belonen. Mijn instructeur begon toen naast mijn pony te staan en vanuit de poel water over haar borst heen te spatteren.. eerst wat eng, maar daarna bleef ze staan. Vervolgens ging ze weer een stapje verder, weer belonen. Uiteindelijk toen ze met haar voorhoeven in het water stond liet ik een andere pony rustig voor mij doorlopen en gaf ik haar heel overtuigend been.... het meisje op de pony voor mij riep de naam van mijn pony ook erg vrolijk en uiteindelijk ging ze erin. Daarna is het ook nooit een probleem meer geweest. Ze zien de bodem niet, dus denken dat ze finaal in een gat vallen ofzo... als ze eenmaal door hebben dat dat niet zo is, dan gaan ze voortaan zo het water in. Het kost eventjes tijd.... maar vooral doorzetten. Iedere keer dat jij nu opgeeft heeft je pony gewonnen en zal hij de keer erop alleen maar NOG koppiger worden... hij heeft vorige keer immers ook "zijn zin" gekregen. Heel veel geduld...
Wendyy schreef:Die van mij deed het ook niet. Maar toen had ik wedstrijd op een stal(voor de lol) en dan kon je dressuur springen en cross doen. en toen wilde ze niet in de waterbak met de cross en toen hebben drie meiden met fjorden me geholpen: 1 fjord ervoor en twee erachter en dan maar duwen. Nou en dat heeft gewerkt, nu vind ze het geweldig! Veel succes ermee.
, dus waarom zou hij het wel moeten?