Losgooien, pony loopt niet.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Re: Losgooien, pony loopt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 17:23

Farouche schreef:
als ik ga rennen gaat Farouche in galop met me mee, dus doe zelf ook eens wat en misschien spoor je zo je opny aan, maak er een spelletje van Knipoog

ik heb mijn pony alleen og maar zien galoperen toen ze geen zin had om mee te gaan toen ze nog in de wei stond. totaal 3x, verder heb ik haar nog nooit zien galopen Knipoog Zoals ik al zei wandel ik wel veel, met stukken draven tussendoor, dus ik doe egt wel wat Knipoog

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:03

Aan de longe gewoon duidelijke stemhulpen geven, en een zweepje erachter bij. Als ze abosluut niet in draf wilt, een tikje erbij (met duidelijke stemhulp).

Los in de bak doe ik het op dezelfde manier. Als we een keer fotos willen maken of iets heb ik een zakje aan de zweep. Echter boeit haar dat ook niet meer. Kan soms hoog en laag springen, met de zak tegen dr kont aankomen en blijft ze nog lekker stilstaan Slapen

Ach ja, dan niet denk ik dan... Als ik erachter aan blijf rennen ben ik uiteindelijk bekaf terwilj het paard eigenlijk nog niets heeft gedaan.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:06

Tancreda4 schreef:
Aan de longe gewoon duidelijke stemhulpen geven, en een zweepje erachter bij. Als ze abosluut niet in draf wilt, een tikje erbij (met duidelijke stemhulp).

Los in de bak doe ik het op dezelfde manier. Als we een keer fotos willen maken of iets heb ik een zakje aan de zweep. Echter boeit haar dat ook niet meer. Kan soms hoog en laag springen, met de zak tegen dr kont aankomen en blijft ze nog lekker stilstaan Slapen

Ach ja, dan niet denk ik dan... Als ik erachter aan blijf rennen ben ik uiteindelijk bekaf terwilj het paard eigenlijk nog niets heeft gedaan.

Dat doe ik ,ik geef duidelijke stemhulpen, tenminste ze zo duidelijk, wat voor mij duidelijk is. Tikje erbij, wordt ze niet warm op koud van Slapen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:11

Dan mist er respect. Mijn merrie had dat in het begin ook (soms nog overigesn). Als ze zich zo gaat gedragen weet ik hoelaat het is, is het respect jegens mij weer wat aan het afflakken (omdat ze gewoon scheit aan me heeft) en ga ik dat weer een beetje bijwerken met wat grondoefeningetjes Lachen

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:16

Tancreda4 schreef:
Dan mist er respect. Mijn merrie had dat in het begin ook (soms nog overigesn). Als ze zich zo gaat gedragen weet ik hoelaat het is, is het respect jegens mij weer wat aan het afflakken (omdat ze gewoon scheit aan me heeft) en ga ik dat weer een beetje bijwerken met wat grondoefeningetjes Lachen

grondwerk wil ik graag met haar doen, maar ik heb hier geen enkel verstand van, helaas.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:12

paardpony schreef:
Ging dat maar Clown mijn pony is niet zo makkelijk, die heeft schijt aan een zweep en blijft lekker staan. draven kan ze al helemaal niet, stappen word ook beroert.

het gaat, zeker weten!

Mijn fjord had ook lak aan de zweep. Totdat ik het op de juiste manier gebruikte. Nu loopt ze keurig daarheen waar ik wil dat ze loopt. En ik kan je vertellen, na 2 keer wist ze het feilloos. Waarom probeer je het niet? Zo kom je er in ieder geval achter dat het wel werkt, mits je het natuurlijk goed doet.

Lees net dat je met grondwerk aan de gang zou willen. Laat dit nu net een oefening zijn die daarin ook gebruikt wordt Clown

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:37

Is de pony wel gezond ? Ze heeft geen voorwaartse drang, is te dik, kan geen buigingen lopen in draf... heb je haar na laten kijken op hoefbevangenheid ? En andere dingen ? Wat Aerdenhout ook zegt. Sluit dat uit voordat je begint met allerlei dingen die ze niet kan. Omdat het een shetlander is, hoeft ze niet perse eigenwijs te zijn, het is niet altijd niet willen, het kan ook best niet kunnen zijn.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:53

is het gewoon een eigenwijze pony of dat nj
ik zal er anders ff mee naar de dierenarts gaan als deze tips enzo niet werken

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:56

Pol stata de hele dag buiten, maar gaat heus niet uit d'r dak hoor. Daar heeft ze gewoon geen behoefte aan Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:59

neem les in N-H want volgens mij kent jou Pony geen wijken voor de druk. En blijf vooral consuqent Knipoog.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:46

arans schreef:
neem les in N-H want volgens mij kent jou Pony geen wijken voor de druk. En blijf vooral consuqent Knipoog.

les in NH is nergens in de buurt, is er mogelijkheid voor grondwerk zonder les want ik wil dit wel doen..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:48

Lees mijn bovenstaande berichtje maar, dat is in ieder geval een begin. Verder kun je het boek van Inge Teblick aanschaffen en mag je ook rustig hier eens aan komen als je het in praktijk wilt zien.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:05

fjordnina schreef:
Lees mijn bovenstaande berichtje maar, dat is in ieder geval een begin. Verder kun je het boek van Inge Teblick aanschaffen en mag je ook rustig hier eens aan komen als je het in praktijk wilt zien.

ik zal het proberen, dankjewel Lachen