KoeienFobie! Help...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Re: KoeienFobie! Help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 10:04

Dat heb ik ook al zitten denken dat ze ze ruikt.
Want in de manege hebben ze ook koeien en als ik in de binnenpiste ben en de poort staat open voor verluchting dan roept de baas de koeien juist naar binnen dus dan moeten ze achter de piste voorbijgaan om naar hun stallen te gaan. Maar als die koeien achter de piste lopen dan zien/horen we de koeien dus niet. En dan nog doet ze zoals ik beschreven heb in het vorige bericht.Ze weet wel dat de koeien erzijn want voor ze achter de piste verdwijnen kunnen we ze zien door de poort.

De lesgever zei ook ,steek haar eens in een weide met 2/3 koeien ofzo. Wel dat heb ik al gedaan , toen stond ze in de manege in een wei met een 2tal koeien en een 4tal andere paarden.En de eerste dagen liep ze steeds alleen want de andere paarden stonden dicht bij de koeien, maar ze ging er niet naar toe.Maar na een tijdje ging ze voorzichtig al naar de andere paarden(dus ook dichter bij de koeien) en zo was ze na een tijdje niet meer bang van die koeien.Maar als ik dan voorbij andere koeien ging begon het weer...Toen ben ik wat verder gegaan met haar en terug gekeerd langs de zelfde weg .Dus ze moest terug passeren bij de koeien waar ze met haar neus tegen had gezeten.Ik ga dus voorbij die koeien en terug stopte ze , stond ze bang te kijken en te blazen naar die koeien waar ze al aangekomen was..

Kvind het echt verschrikkelijk irritant , ik kan nooit op mijn gemak eens een wandeling gaan maken zonder problemen.

Wat ik ook al heb gedaan is haar gewoon voor 2 koeien gezet die in de wei stonden ..
Die 2 koeien stonden aan de draad en ik ben met haar aan de hand zo dicht mogelijk gegaan bij de koeien.Terwijl zitten babbelen tegen haar en strelen en geruststellen.Die koeien stonden echt zo dom te kijken Clown Desprit wou eerst niet dichter, maar toen ze zag dat die koeien niets deden kwam ze steeds dichter en dichter tot ze zelf met haar neus tegen de neus van de koe zat...Heb haar dan effe laten ruiken , maar ze raakte algauw niet meer geintresseert in die koeien, want een 100tal meter verder stonden er nog koeien en was ze meer geintresseert in die koeien die 100tal meter verder stonden dan de koeien waar ze tegen stond ..