Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) Dus ik zal gewoon echt blij zijn als het goed gaat. Dus ook echt overdrijven als het paard iets goed doet!
Diablo schreef:Dit paard staat nu tijdelijk bij ons, totdat Barmat alle afrasteringen helemaal goed heeft. Bij ons staat hij nu in een groep van nu 10 paarden en dat gaat eigenlijk perfect. Hij staat niet onderaan, maar ook zeker niet bovenaan in de groep. Hij heeft geloof ik ook niet de behoefte om te proberen hogerop te komen, hij vindt het wel goed zo. Ik vind hem ook een echte gentleman naar de andere paarden toe. Hij vertoont totaal geen agressie naar ze. Degenen die aanvoelen dat hij de meerdere is, volgen hem en hij is vriendelijk tegen ze. Degenen die meer dan hem zijn laten hem dat af en toe zien en dan gaat hij netjes opzij. Niks op aan te merken eigenlijk.

Barmat schreef:Ik ga straks weer vol goede moed met hem verder, heb nu ook geaccepteerd dat het kant en klare paard dat respect voor mij heeft, niet helemaal 100% meer zo is als ik verwacht had. De teleurstelling ben ik voorbij en de energie kan ik straks weer er in steken om hem weer verder sociaal, vriendelijk en vooral LUISTEREND te krijgen!
Veel succes! Je weet het zelf ook al: Respect dwing je niet af, die moet je verdienen. probeer dat stap voor stap te bereiken.
Barmat schreef:Ik ga straks weer vol goede moed met hem verder, heb nu ook geaccepteerd dat het kant en klare paard dat respect voor mij heeft, niet helemaal 100% meer zo is als ik verwacht had. De teleurstelling ben ik voorbij en de energie kan ik straks weer er in steken om hem weer verder sociaal, vriendelijk en vooral LUISTEREND te krijgen!
Citaat:heb nu ook geaccepteerd dat het kant en klare paard dat respect voor mij heeft, niet helemaal 100% meer zo is als ik verwacht had.
Alane schreef:Barmat schreef:Ik ga straks weer vol goede moed met hem verder, heb nu ook geaccepteerd dat het kant en klare paard dat respect voor mij heeft, niet helemaal 100% meer zo is als ik verwacht had. De teleurstelling ben ik voorbij en de energie kan ik straks weer er in steken om hem weer verder sociaal, vriendelijk en vooral LUISTEREND te krijgen!
De teleurstelling voorbij?????????
Je hebt het over een levend wezen met een eigen iets, geen computer die je kunt programeren of voorgeprogrameerd kunt kopen, opstappen een rondje mee rijden en dan weer in de schuur kunt zetten...
Als ik zoiets lees is mijn eerste reactie: Mens koop een ding want een dier ben je niet waard...
jouw paard is sociaal, jij bent asociaal
jouw paard is vriendelijk, jij bent onvriendelijk
jouw paard heeft gefluisterd, gepraat en heeft geschreeuwd, maar jij bent doof, stokdoof.... jij gooit het op de afstamming, africhting blabla... kijk eens in de spiegel, je paard is nl jouw spiegelbeeld... je zaait wat je oogst.. je oogst wat je hebt gezaaid....
Diablo schreef:Alane, mag ze niet teleurgesteld zijn? Iedereen heeft toch wel eens tijden dat je even niet blij bent? Daar zegt ze toch niet mee dat Matador als een apparaat moet reageren?
Anke schreef:haha...trek het je niet aan!Iedereen heeft wel eens een periode een dip en dat je je paard even niet meer ziet zitten. Blijkbaar kan hij toch je hart veroveren, want je hebt hem nog steeds! Hij mag blij zijn dat je zoveel moeite voor hem doet, ondanks zijn rot-streken!
Anke schreef:haha...trek het je niet aan!
Iedereen heeft wel eens een periode een dip en dat je je paard even niet meer ziet zitten. Blijkbaar kan hij toch je hart veroveren, want je hebt hem nog steeds! Hij mag blij zijn dat je zoveel moeite voor hem doet, ondanks zijn rot-streken!
Alane schreef:Citaat:heb nu ook geaccepteerd dat het kant en klare paard dat respect voor mij heeft, niet helemaal 100% meer zo is als ik verwacht had.

Alytje schreef:Ik heb een ruin van Concorde (v. Voltaire). Ik heb al een aantal keer gehoord dat mijn paard wel lastig zou zijn, met die afstammingen.. Maar mijn paard is over het algemeen erg braaf. Hij is alleen wel wat dominant, wanneer hij ergens geen zin in heeft, heeft hij allerlei trucjes om onder het werk uit te komen. Mijn paard is erg sterk, wat dressuur betreft hoef ik geen inzet van hem te verwachten, dan is het kop omhoog en rennen wanneer iets hem niet aanstaat. Met springen zet hij zich wel voor de volle 100% in. Bij mijn paard moet je consequent blijven anders gaat hij zo met je op de loop.
Ik denk dat het gedrag van je paard ergens misschien wel een beetje te maken heeft met zijn afstammingen, zo lees ik in dit topic vaker dat Voltaire paarden dominant kunnen zijn. Dat zou in mijn ogen wel een Voltaire trekje kunnen zijn. Maar verder denk ik dat het feit dat je paard van Voltaire afstamt niet veel te maken heeft met je probleem. Een paard zijn karakter wordt niet alleen gevormd door de afstammingen..

! Dat doet Matador ook, hij zal eigenlijk nooit bokken of steigeren, hij rent gewoon weg voor het werk, of als hij het moeilijk heeft. Springen vindt hij geweldig, maar ik niet en dat maakt ons voor springen geen goede combi, al maak ik soms om hem te plezieren een huppeltje 
Alane schreef:De teleurstelling voorbij?????????
Je hebt het over een levend wezen met een eigen iets, geen computer die je kunt programeren of voorgeprogrameerd kunt kopen, opstappen een rondje mee rijden en dan weer in de schuur kunt zetten...
Als ik zoiets lees is mijn eerste reactie: Mens koop een ding want een dier ben je niet waard...
jouw paard is sociaal, jij bent asociaal
jouw paard is vriendelijk, jij bent onvriendelijk
jouw paard heeft gefluisterd, gepraat en heeft geschreeuwd, maar jij bent doof, stokdoof.... jij gooit het op de afstamming, africhting blabla... kijk eens in de spiegel, je paard is nl jouw spiegelbeeld... je zaait wat je oogst.. je oogst wat je hebt gezaaid....