ElCamino schreef:Je mag nog steeds thuis slachten !!!!
Dit wordt ook aangegeven in het topic over de excursie naar Nijkerk. Jan van Veen komt wel degelijk bij mensen thuis paarden schieten.
Hiervoor maak je een afspraak.
Hij komt met de trailer en hulp om te laden erna.
Hij schiet het liefst op weiland. Bloed loopt beter weg op gras dan op zand.
Hij schiet het paard, en neemt het dan mee in de trailer.
Of je laat het door de rendac ophalen. Dit mag dus allebei.
Je hebt wel een verklaring van de DA nodig om hem thuis te laten schieten. Dit is gewoon te regelen.
Ik weet dit zeker. We hebben het gevraagd aan Jan tijdens de excursie en hij heeft een verhaal verteld hierover aan de groep.
Hij is erg netjes en de mensen mogen het zo gek maken als ze zelf willen wat betreft afscheid nemen. Hij respecteert alles.
Je kunt hem hiervoor altijd bellen!!!
Zijn nummer (06 ook) kan ik per pb geven aan je.
Schieten op de plek waar je paard woont en leeft lijkt me zelf overigens de allerbeste manier om je paard te laten gaan....
Zelf ben ik voor slachten en niet voor inslapen, en dan nog het transport en het slachthuis hem kunnen besparen als je zou willen is natuurlijk ideaal.
Succes, en PB mag altijd!
goh, toen ik de titel zag vond ik het maar luguber en kon ik mij niet indenken dat men een paard thuis zou willen afschieten,maar zoals jij het vertelt, is het eigenlijk een hele fijne manier. gewoon thuis in de eigen omgeving en weinig stress voor het paard.