maar ff ontopic, het paardje wat ik verzorg gef ik echt wle een tik als het nodig is, als hij gaat bijten ofzo dan krijgt hij va n mij een lel. maarniet zomaar omdat hij beweegt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bambi007 schreef:ik sla nooit heb een paard meegemaakt die er kopschuw van werd als een jong paard bijv bijt als ik bezig ben met hem gee ik hemeen tik met mijn voet op zijn kroonrand...dat vinden ze heel vervelend..ze begijpen niet waar dat vandaan kmt maar voelen het wel..als mijn paard door mij heen wil lopen knijp ik haar in haar borst...klinkt heel gemeen maar is effectiever als slaan als je slaat gaat dat hele lijf terug en een kneepje is al voldoende..oke als het echt niet anders kan en gevaarlijk word ...terecht maar ik vind dez manieren effectiever...en veulen wat bijt trek je aan zijn tastharen..wedden dat hij het afleert?!
daantjuhhh schreef:mariska1989 schreef:Corrigerende tik kan naar mijn mening geen kwaad. Het moet wel op het goede moment zijn en niet een halve minuut achteraf.
Precies, en niet zoals het "Hulpje" (staigere) van mijn smidt!
Kijk mijn paard was absoluut verkeerd.
Het hulpje wou van zijn voorbeen naar zijn achterbeen gaan en loopt er zo heen zonder even mijn paard te laten weten wat hij gaat doen (dus even praten of eerst aanraken over zijn rug) En ik heb een heet paard en mijn beest wil altijd alles zien!
Hij vergat even dat hij met een dier te maken had wat niet alles duld.
Hij greep zijn achterbeen om het op te tillen, Olly's (olly is mijn paard) reactie, BAF een dikke mep ervoor!
Het hulpje vloog door de lucht en kwam met zijn rug tegen een boks terecht.
Ookal was zijn benadering naar Olly niet goed, Olly mag niet slaan (nooit)
Dus ja ik was flink pisst op Olly en gaf m ook echt wel op zijn flikker..
Staat het hulpje een minuut later op (een beetje dizzy) loopt naar mijn paard en geeft m toch een schop onder Olly's kont!
Dat pikte ik dus niet, ten eerste waarschuwde hij mij niet waardoor ik omver werd gelopen door mijn paard en ten 2de daar was het veelste laat voor!
Dat beest is allang vergeten waarom hij een schop krijgt!
,maar vind het niet echt professioneel van dat hulpje,ook al is hij een staigere,had hij dat zeker niet mogen doen,helemaal niet na dat jij je paard al had gestraft 
ellen_b schreef:daantjuhhh schreef:Precies, en niet zoals het "Hulpje" (staigere) van mijn smidt!
Kijk mijn paard was absoluut verkeerd.
Het hulpje wou van zijn voorbeen naar zijn achterbeen gaan en loopt er zo heen zonder even mijn paard te laten weten wat hij gaat doen (dus even praten of eerst aanraken over zijn rug) En ik heb een heet paard en mijn beest wil altijd alles zien!
Hij vergat even dat hij met een dier te maken had wat niet alles duld.
Hij greep zijn achterbeen om het op te tillen, Olly's (olly is mijn paard) reactie, BAF een dikke mep ervoor!
Het hulpje vloog door de lucht en kwam met zijn rug tegen een boks terecht.
Ookal was zijn benadering naar Olly niet goed, Olly mag niet slaan (nooit)
Dus ja ik was flink pisst op Olly en gaf m ook echt wel op zijn flikker..
Staat het hulpje een minuut later op (een beetje dizzy) loopt naar mijn paard en geeft m toch een schop onder Olly's kont!
Dat pikte ik dus niet, ten eerste waarschuwde hij mij niet waardoor ik omver werd gelopen door mijn paard en ten 2de daar was het veelste laat voor!
Dat beest is allang vergeten waarom hij een schop krijgt!
moest even lachen toen ik je verhaal las,ik zie dat hulpje zo door de stal vliegen,maar vind het niet echt professioneel van dat hulpje,ook al is hij een staigere,had hij dat zeker niet mogen doen,helemaal niet na dat jij je paard al had gestraft
nou !
, met teugels bedoel ik dus ook gewoon wanneer je wandelt of gaat poetsen, dus niet dat jullie denken bij het rijden, lijkt me nogal logisch.
Hij moet wel respect voor je hebben