wat te doen?..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Re: wat te doen?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 08:23

Ja opzich, beauty kan alleen staan, hij staat immers al 1 jaar alleen. maar ik kom elke dag en kuit een beetje met hem (verstoppertje) en hij vind me elke keer!!

Orko is ook nog een hengst maar die word binnenkort gecastreerd als hij een halster om kan dan word ook echt alles gedaan, castreren, kappen, enten, chippen, en een grondig onderzoek Vork waarschijnlijk gaat orko als hij gecastreerd is weer naar de merries en komt beauty naar mijn dorp (montfort) om daar de zomer in een weitje te staat (hij heeft 4 weides in montfort en 4 in sint joost).. maar ja.. dan staat hij weer alleen of orko moet mee komen.. Scheve mond

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:12

een jaar alleen? alleen staan is nooit goed voor een paard, het is niet voor niets een kuddedier, met sociale behoeftes.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:14

merrieveulen schreef:
nodig hem uit, laat het halster nog even voor wat het is. speel de Frienly Game, gewoon rustig, niks verwachten en niks forceren. laat hem maar aangeven wat hij wel en niet durft toe te laten. steeds een klein stukje verder.

jezelf klein maken is minder bedreigend, kijk hem niet aan maar kijk naar zijn buik of naar de grond, en beweeg rustig.

je neemt me de woorden uit de mond

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:56

ja ik weet dat het niet goed is om een paard een jaar alleen laten staan, maar de eigenaar heeft geen ruinen, alleen merries en anders dartelen er 10 beauty's rond..

vandaag heb ik weer geoefent!!.. ging echt goed.. neusje erin 3 sec. steeds langer.. nu ben ik hem met de oren aan het bwegen en doe rustig halster over zijn oren.. ging echt goed Haha!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 21:13

vandaag was ik wéér bij hem. weer het zelfde als gister Haha!.. ik heb het halster om gekrege Haha!.. 3 sec. laten zitten en weer af Haha!.. hij was heel erg braaf. toen ging hij liggen n mocht ik bij hem liggen!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:49

AniiQue schreef:
vandaag was ik wéér bij hem. weer het zelfde als gister Haha!.. ik heb het halster om gekrege Haha!.. 3 sec. laten zitten en weer af Haha!.. hij was heel erg braaf. toen ging hij liggen n mocht ik bij hem liggen!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

super zeg! houen zo!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 13:19

maar wat denk jij hier van,
een vriendin van mij heeft 4 jaar geleden haar eigen pony gekregen, ik noem geen namen,
toen hij hier pas was heb ik op hem leren rijden toen was hij heel rustig en nu alleen maar hard en chagerijnig.
hij staat nu wel al 4 jaar alleen ik heb soms het gevoel alsof hij alles mist.. als er een paard langs komt direct kijken en als het langs is weer heel zielig kijken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:51

De tijd dat een paard alleen staat maakt niets uit hoor. Of het nu 1 jaar is of 4 jaar...het is even zielig.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:09

ja oké maar beaut komt binnenkort bij het veulen te staan,
dus dan zal hij nooit meer alleen zijn,, o nee w8.. hij word verkocht.. en orko ook..
leuk hé Haha!

niet dus.. maar dat paard van me vriendin wil dolgraag bij andere staan.. beaut ook.. maar dat word geregeld..
heb vandaag meneer weer gepoetst geknuffeld. hij was weer zoals altijd.. maar vandaag had ik wel minder tijd Scheve mond
want moest de oma nog rijde.. (moeder van vader)

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:22

heeee joo aniqooo!!!
Ik heb je eindelijk gevonen op bokt! Hyper!

dus je hebt het halster al omgehad?! vet man! het gaat heel goed dus he..! ik weet zeker dat het je wel gaat lukken.. ga gewoon met je eigen manier verder, het gaat nu prima! gewoon wat gedult he.. Knipoog

-xxxxxxxxx-

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:57

VEEERLLUHHH Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

ja het lukt echt al goed Haha! Haha! morge sandra en beauty misschien rijde Haha! met mij en orko zit het echt goed!!

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:08

AniiQue schreef:
VEEERLLUHHH Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

ja het lukt echt al goed Haha! Haha! morge sandra en beauty misschien rijde Haha! met mij en orko zit het echt goed!!

Ik zal je even pb-en.. want ik heb n koel bericht!!!=D En het heeft nix met dit topic van jou te maken!
Wel fijn dat alles nu beter gaat dan helemaal in het begin! Haha!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 10:19

veerluh.. bn je nogsteeds in de wolken dat je hem mocht aaien Schijnheilig

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 08:08

niemand meer?
hij laat zich nu het halster beetje omdoen.. maar hij is nogsteeds bang..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:16

Iig zie je al vooruitgang. Blijven proberen, vertrouwen kweken. Beweeg in slow motion als je bij hem bent, geen abrupte bewegingen maken.
Ben jij de enige die bij dat paard komt?

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 16:25

nee ik ben niet de enige de eigenaar kan nu ook al een beetje met hem omgaan maar niet zoals mij.. de zoon van de eigenaar kan maar beter wegblijven.. want die gaat rennen als hij hem zieT Tong uitsteken dat is omdat hij hem als veulen heeft gevangen dan is hij de kwaade

hij is nu echt super irritant.. hij bijt ook maar dan tik ik hem draai me om, om moes te poetsen bijt hij me in mijn kOnt..
dan tik ik hem weer en helpt moes even door te happen.. doet hij het toch.. zet ik hem ff ergens anders neer..blijft hij staan draait zich stiekem om en begint weer.. Scheve mond sorry voor he lange verhaal..

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 13:03

niemand meer adviesss?

BubbleGumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:24

Ik lees ook even mee voor wat nuttige info !!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:04

;heozo. nuttige info?

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:13

Cassidy schreef:
Voordat je aan dat halster begint moet je ook zo de oren aan kunnen raken. Je moet je voorzichtig naar de moeilijke plekken toetasten. Kriebel hem op de hals, en tast je iedere keer weer voorzichtig naar de oren, voordat je serieuze afweerreacties krijgt weer terug naar de hals. Je zult zien dat je geleidelijk aan steeds verder kunt komen, tot hij geen problemen meer maakt. Pas dan begin je met het halster. Maak de gesp los, leg je ene arm over de hals heen en hou het halster in beide handen vast. Neusje erin, gesp achter de oren vastmaken. Vooral bij een veulen moet je niet meteen proberen om het gedeelte achter de oren over de oren heen te schuiven...

Pony van mijn moeder was ook bang als je aan dr oren kwam, en we hebben het op deze manier gedaan, en het werkt echt perfect Haha!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:40

ik kan hem nu tegen zijn oren slaan zelfs.. hij doet nog steeds niks Nagelbijten / Gniffelen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:52

bedankt voor alle tips Lachen hij heeft het halster om... vanmorge gedaan loopt er nu mee rond Haha!.. ben ape trots. maar nu ga ik temmen omdat het opgelost is