kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X__Hardc0re_

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:47

Ik heb een verzorgpaard die ik 3x per week doe of vaker ligt der een beetje aan hoe het uit komt met me werk maar als ik een eigenpaard zou hebben en die zou op de zelfde stal staan als ik nu sta zou ik elke dag gaan er word bij ons niet uit gemest en ze worden niet uit stal gehaald maar dat wil ik ook absoluut niet hebben dus dat word alleen gedaan door mij en de eigenaresse of een vriendin van ons die ze soms samen met haar paard buiten zet.
Voor de rest zou ik zo ie zo nooit over slaan ik zou toch wel even willen weten of alles goed met haar is daalijk kom je op stal doet der drinkbak het niet meer staat dat beest zonder water niemand anders die dat ziet of op let Sigaar
En nou noem maar op Haha!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:49

Ik ga iedere dag!
Uitzonderingen zijn wel mogelijk, maar dan regel ik iemand anders Haha!

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:50

bij ons word er ook gemest, gevoerd, zomers weidegang, toch ga ik iedere dag Haha!

liseke

wij moeten alles zelf doen op stal. maar het is zo afgesproken met de andere eigenaren dat ik niet elke dag moet komen (zij voederen dan enzo). toch probeer ik er elke dag is naartoe te gaan. het gebeurt natuurlijk is dat het niet lukt.

Frank

[***] schreef:
Ik heb de paarden thuis, dus ik zie ze de hele dag.

Zelfde hier.
Reuze handig!

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:53

Frank schreef:
[***] schreef:
Ik heb de paarden thuis, dus ik zie ze de hele dag.

Zelfde hier.
Reuze handig!

Ik heb ze ook thuis staan.
Echt heerlijk om de mogelijkheid te hebben om naar ze te kunnen,
wanneer ik maar wil!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:57

Mijn paard staat het hele jaar door buiten in een groot gebied vlakbij huis. Ik ga in principe elke dag, soms zelfs vaker (2x per dag komt ook voor). In de winter moet ik elke dag om te voeren, in de zomer hoeft dat niet. Maar ik wil mijn paardje gewoon elke dag zien, de ene keer kort, de andere keer ben ik er uren. Lovers
En als ik echt niet kan, heb ik gelukkig een geweldig 'weidegenootje' die mijn paard checkt en voert, net zoals ik bij die van haar doe, als zij een dag niet kan. Lachen

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:57

(bijna) elke dag Ja Krijgt hij even lekker beweging en dan mag hij lekker de wei op of naar zijn stalletje Knipoog

myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:58

elke dag Lachen tenzij ik ziek ben, maar dat komt zelden voor, wij voeren de paarden ook zelf, maar als ik er niet ben zijn er altijd nog andere personen die het doen

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:02

Elke dag. Lachen
Ik sta op een pensionstalling, maar ik moet zelf mesten en mijn paardje binnenzetten (buitenzetten doen ze daar). Je kan er ook voor kiezen dat alles voor je gedaan wordt (mesten, in de wei zetten en uit de halen) maar dan betaal je daar ook veel meer voor. Ik vind het niet meer als normaal als je een eigen paard en tijd hebt er elke dag heen te gaan. Lachen

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:06

Ik heb een verzorgster/ bijrijdster, dus wij verdelen en/of ruilen als we een keer niet kunnen. We komen in het weekend zelfs wel alle 2 een keer, heeft íe helemaal mazzel. We rijden niet elke dag, maar beweging heeft íe genoeg (paddock, wandelen).

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:08

Ik ga eigenlijk elke dag. Ik sta op een pensionstal, maar in principe doen we alles zelf.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:09

Ik kom niet elke dag. Het is ook niet zo dat ik elke dag perse moet. De paarden gaan elke dag een aantal uur naar buiten. Beweging krijgen ze dus wel. Het paard wat ik rijd is niet van mij zelf, degene van wie het paard is zorgt voor het voeren, paarden binnen en buiten zetten en uitmesten. Ik hoef er dus niet speciaal heen om de stal uit te mesten. Het liefst ga ik wel elke dag, maar het is niet altijd te combineren met school...

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:16

die van mij staan thuis dus ik ga iedere dag heen Tong uitsteken om te voeren mesten, rijden etc. Tong uitsteken

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:17

Mijn pony staat 24/7 op de wei en ik kom elke dag Haha! in 5 maanden tijd ben ik misschien twee keer niet geweest Knipoog

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:33

Ik moet mijn paard ook zelf voeren dus ik kom er een paar keer per dag maar ook verzorg en probeer ik haar iedere dag te rijden/longeren of in ieder geval beweging te geven. Lachen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:35

ik ga elke dag Lachen
soms zelfs 2x
maar hebben een eigen stal , dus moet alles zelf doen.
maar vind niet erg.

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:39

Ik kom bijna elke dag bij mijn paardje! Ik heb namelijk een verzorder die hem 2 dagen in de week doet en ik die andere 5. Maar het jammere is ze komt de laaste maanden regelenmatig niet opdagen dus moet je zelf toch een daggie extra geen. Dus ik ben ook dringed opzoek naar een nieuwe!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:39

Silence word door de staleigenaren gevoerd en de stal word uitgemest. Ook word hij door stal 3 uur op de wei gezet.

Toch probeer ik elke dag te gaan, maar lukt dat echt niet (zoals gister met Equitana) dan geeft dat in principe niks, want hij komt toch lekker buiten.
Als ik langer dan één dag weg blijf, zorg ik wel dat iemand anders voor hem zorgt.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:44

Ik ga bijna elke dag, maar sowieso nooit op zondag (staleigenaar is super christelijk dus die heeft liever niet dat je dan langskomt, vandaar).
Mijn paard staat 24/7 op de wei, maar de staleigenaar voert ze iedere dag en checkt of ze er nog goed bijstaan dus iedere dag gaan is ook niet zo erg, mede omdat mijn paard ook nog geen drie is Lachen

Stephanie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:45

Mijn pony staat op een manege en wordt 2 keer per dag gevoerd. Ook word er 2 keer per week uitgemest.
Nu in de winter staat hij op stal dus ben ik er elke dag. Soms sla ik wel eens een dagje rijden over maar dan ga ik sowieso naar hem toe om even te knuffelen en te wandelen zodat hij toch zijn box uit komt.
Ik kan hem echt niet 1 dag laten staan, dan slaap ik gewoon niet lekker.

Als ik ziek ben probeer ik altijd iemand te regelen, als dit niet lukt ga ik alsnog zelf.

In de zomer is dit makkelijker omdat ze dan lekker op het land staan. Dan is het niet zo erg om een dagje over te slaan maar zolang hij 24/7 op stal staat kan ik het niet over mijn hart halen om hem een dag te laten staan.

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:45

Ga 2x per dag, s'morgens voordat ik ga werken even wat lekkers brengen en even buiten los.

s'avonds weer voor het ' echte' werk ...

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:00

Mijn paard en pony staan bij mijn ouders. Komen het hele jaar door dagelijks van 8-17 buiten, nu het langer licht is blijven ze langer buiten. Zomers dag en nacht buiten. Ik mest de boksen om de dag, als ik door omstandigheden niet kan doen m,n ouders dit, maar ze staan nooit in een vieze stal.

Als ik een dag of soms een paar dagen als de situati daar naar is, vind ik dat niet erg voor ze. Ze komen immers toch lekker buiten, krijgen eten en drinken en hebben een schone boks Knipoog

Ik vind het een ander verhaal als ze dagelijks op stal zouden staan. Dan vind ik wel dat ik er voor moet zorgen (of ik dat nu doe of iemand anders, die verantwoordelijkheid ligt bij mij) dat ze elke dag buiten moeten komen. Alleen no way dat ik mijn paarden op stal wil overdag Tuurlijk kan dit eens een dag ofz voorkomen ivm bv. weersomtstandigheden, maar als het kan (en dat kan 99% van de tijd, komen ze buiten en maak ik me niet druk als ik eens niet kom. Ben je mal heb ook nog een leven naast de paarden Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:16

Ik ga zo vaak mogelijk. Kan ik een dagje niet doet de staleigenaar haar, of mijn 'verzorgster'. En anders wordt ze een dagje niet gemest, gaat ze ook niet dood van. Als ze maar haar voer krijgt en eventjes buiten komt Lachen

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:18

Ik zie me paard elke dag Ja
het kan wel eens voorkomen dat ik haar Zondags niet zie, omdat ze niet thuis staat, en omdat ik dan meestal bij mijn moeder ben, en me vriend.
Maar dan kotm ze wel eruit Ja