Wie geeft zijn paard vakantie !!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Re: Wie geeft zijn paard vakantie !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:14

oh ja hoor, niet zo ingepland, maar komt vaak voor dat ik een week ofzo niet rij

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:03

Alexx: Hier ook, maar daarbij is t een oudje, die hoeft van mij niet meer heeel veel te werken.

eerder af en toe zonder zadel rijden en soms wel echt werken Knipoog

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:42

mijn paard krijgt altijd vakantie als ik zelf op vakantie ben .. dus 2 keer per jaar een week ofzo.. dan is t alleen maar paddock/wei/rondje stappen en af en toe longeren .. dus Ja hoor Knipoog ken gemakkelijk (met die van mij dan)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:22

Vorig jaar heeft hij 4 weken vrij gehad op de wei en later nog eens 3,5 week (dat laatste was wegens een singelwondje) maar in totaal heeft hij dus vrij lang vrij gehad op de wei.
Vond hij uiteraard heel fijn Lachen

Dit jaar geef ik hem tussen de wedstrijden door een weekje vrij en later in het seizoen nog een week of misschien langer. Uiteraard staat hij de hele zomer 24 uur per dag op de wei.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:32

Als ik een toetsweek heb 4x in het jaar, dan wordt ze wel 2x gelongeerd. Maar voor de rest loopt ze lekker buiten dan.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:35

Als ik op vakantie ben heeft hij ook vakantie. Soms rijdt een vriendin er een keertje op maar meer ook niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:36

Na de laatste wedstrijd rij ik nog een aantal weken door om het af te bouwen. Dan gaan de ijzers er onder uit en gaat hij twee weken op het land. (stond hij daarvoor dan ookal) Met af en toe een stukje wandelen of longeren. Daarna de fysio erbij en het rijden weer op pakken.

Daarna hebben we ongeveer tot januarie een hele rustige tijd, beetje in de bak hobbelen, buiten stappen enz. In janurie gaan we dan weer klaar maken, ijzers er onder, scheren en als het nodig is nog eens de fysio er bij.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:05

hoi
ik geef mijn paard wel vakantie, maar alleen als ik zelf op vakantie ben. hij wordt dan alleen los gegooid door een vriendin en de rest van de dag staat hij in de wei. ik heb wel gehoord dat je je paard maar maximaal 2 weken vrij mag gegeven, anders gaan ze hun spieren enzo verliezen. bij recreatie rijden is dat niet zo erg, maar wel als je aan dressuur en springwedstrijden mee doet en je L of hoger rijdt.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:06

Als ik van de zomer 2 weken op vakantie ben heeft mn paard ook vakantie. Lachen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:07

Ik ga nooit op vakantie maar meestal heeft hij in de zomer minimaal 2 weken vrij.
Ligt ook aan het weer als het heel heet is vind ik het zelf niet prettig om te rijden dus dan gaat ie lekker heel de dag de wei op!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:09

zomers ga ik altijd 4 weken op vakantie en dan heeft gin dus ook vakantie

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:03

Bij ons krijgen de manegepaarden altijd vakantie, voor drie weken. Dan gaan ze met z'n allen een hele grote weide op waar ze dan lekker hele dagen staan. Lachen

Katinka krijgt eigenlijk niet echt vakantie, maar da's ook niet zo nodig want ze wordt toch maar zo'n 3 keer per week gereden. Als ik op vakantie ben, rijdt de verzorgster van haar weidemaatje haar ongeveer 2 keer per week ofzo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 02:16

Die van mij krijgt ook een week of twee helemaal vrij dit jaar Lachen
Normaal rijd ik sowieso 5 keer per week... tijdens haar 'vakantie' alleen lekker op het land, lekker niksen Clown .

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:58

Mijn pony heeft vakantie als ik ook op vakantie ga Clown

Jamila_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:39

Hmm, in de zomer doe ik het niet echt, wel in de winter doe ik het rustiger aan omdat we buiten moeten rijden...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:44

Als ik weg ben, heeft mijn paardje vakantie Lachen

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:30

Als ik op vakantie ben. En da's op zich best vaak.
Hij komt dan wel buiten, want anders is 't geen vakantie voor 'm. Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:34

Jahoor! Ja

Nordwind kreeg standaard elke zomer 5 weken vakantie. Ik bouwde voor die tijd af (langzaam afbouwen) en naderhand was hij zo weer opgepakt. Hij stond dan 24/7 in een mega weiland met meerdere andere paarden. Wij gingen/gaan elke zomer 4 weken op vakantie. Meneer was na die vakantie weer uitgerust en kon er weer 200% tegenaan, de eerste week rijden erna was altijd een ramp omdat hij veeeel te veel wilde. ik hoefde m'n been maar een centimeter naar achter te leggen of zal in de traver of hoefde maar een iniminibeetje been te geven of zat al in galop, zo ijverig Clown Maar ik heb het altijd als heel goed ervaren. Zou het bij anderen paarden ook zo doen!

Bovendien vind ik het niet fijn om met meerdere mensen op een paard te rijden (oftewel: je paard door een ander verder laten rijden) omdat iedereen toch net even anders rijdt en andere dingen doet. Ik heb liever dat een paard zich op mij richt zolang ik erop rijd.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:39

mijn pony's hebben d'r hele leven al vakantie Tong uitsteken
haha nee hoor.
ze moeten best een beetje bewegen af en toe.
maar echt werken kan ik dat niet noemen.
Maar ze hebben wel regelmatig een paar dagen gewoon vrij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:44

Yep... hij gaat in mijn vakantie 24/7 het land op en dat voor 4 weken.
Daarvoor en na staat hij van ongeveer 8.00 tot 22.00 uur op het land en in de nacht binnen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:07

Op vakantie gaan, gaan we amper vanwege ons bedrijf. Maar in erge drukke periodes dat ik weinig tijd heb voor de training krijgen ze wel "vrij". Dan train ik ze gewoon af om het na 1 of 2 weken hooguit weer op te pakken. Heb het nooit als vervelend ervaren.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:19

Ik heb altijd winterstop. Dan gaan de ijzers er onder vandaan en worden ze hooguit zo nu en dan gelongeerd of ik ga met ze wandelen. Dat wandelen komt nog wel eens regelmatig voor.

Eind oktober/begin november gaan de ijzers eraf. Nu over twee weken gaan de ijzers er weer onder. Ik ben langzaam de trainig weer op aan het pakken. Ze worden wat gelongeerd en gaan een of 2 keer in de week in de molen. Ook heb ik alweer een ritje gemaakt. Veel kan ik nog niet doen want zo zonder ijzers houden ze anders geen hoeven over. Over 2 weken gaan we dus weer fanatiek aan de slag. In de zomer krijgen ze geen vakantie. De wintervakantie is lang genoeg. Pas als de temp boven de 35 graden komt, rijd ik niet veel meer overdag maar dan kan het nog 's ochtends vroeg of in het uur voordat het begint te schemeren.

Groetjes,

Aline

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:42

Het is bij ons nog gekker... hij gaat gewoon in mei mee op vakantie... Clown Haha!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:44

de mijne heeft dan ook vakantie. Nu heeft hij ook vakantie zo'n vijf dagen in de week, soms minder hoor, maar door drukte op het werk en de boerderij schiet rijden erbij in. Nu is mijn verzorgster gestopt dus ben naar iemand opzoek. Nu heeft ze echt een rust periode. Ach gut

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:45

als ik op vakantie gaat gaat mijn pony de wei op tot dat ik terug kom zo heeft hij zijn valantie hoeft hij niet te werken en kan hij zich helemaal vol eten en als ik terug kom gaan we het weer langzaam op pakken met rijden. Haha!