wat doe je als je paard je bijt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

louanagirl

Re: wat doe je als je paard je bijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:23

bij de paarden die ik ken helpt dat echt niet! *zucht* Gaaaap

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:24

ik reageerde op roelie1984

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:26

hoi,als die expres bijt dan krijgt die een tik,als die extra schopt,schop ik terug(doe ik normaal nooit!)en op mijn voeten gaan staan tja daar kunnen ze over het algemaan niets aan doen!dus krijgt ze geen straf!
maar gelukkig heb ik een paard die dit soort dingen niet doet!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:27

op voeten staan laat ik wel merken dat het pijn doet.... maar door alleen auw te zeggen, dat kent m'n schatje wel dus...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:29

Als ie me bijt vreet ik z'n oor d'r af! Duivel Is ie nou helemaal gek geworden??? Bijten wordt in geen geval geaccepteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:29

Dus als we paarden zonder oren zien, weten we wie de verzorger was Tong uitsteken Clown

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:30

whaha Roxx Tong uitsteken nee als ze het expres doen, kunnen ze hun lol niet meer op Boos!

en ja runningkawa Tong uitsteken

de mijne heeft dan gewoon een kale neus Tong uitsteken

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:31

jep bijten is een tik.... zo simpel is dat, ik ken een meisje die is bang om een pony een tik te geven... die word nu door een pony gebeten die eigenlijk nooit bijt behalve als je het toelaat... hij heeft mij1 keer gebeten... doet het nooit meer Knipoog

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:32

whaha louanagirl, hoeveel oortjes heeft hij nog? Tong uitsteken

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:33

dat was roxx Knipoog hmmm... mis. toch een idee...
maar dan zie je zometeen wel een aantal paarden zonder oortjes Ja

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:34

Een paard zal niet snel expres op je tenen gaan staan.. dus gewoon omduwen :p

Bij bijten of schoppen ( laatste nog nooit meegemaakt ).. flinke tik!

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:34

ja ik weet dat dat roxx was Tong uitsteken maar misschien doe je haar wel na Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:37

nou... ik vind het wel een leuk idee... maar hoe wij nu praten is niet toe gestaan...

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:41

ownee...hmmm jammer Tong uitsteken
even terug dan maar op het onderwerp Tong uitsteken
als een paard me perongeluk bijt, zeg ik gewoon hej niet doen!
doet hij het expres, krijgt hij een ram op z'n neus.
trapt hij me perongeluk of komt hij in de buurt met z'n trrap doordat hij naar een vliegje trapt...boeie kan hij niet helpen!
trapt hij expres...dan weet ik nog niet wat ik moet doen...maar dan is hij vlink de luk Boos!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:43

de luk... ??? Knipoog hahaha mijne is dan ook flink de banketstaaf Tong uitsteken neeh dat hoeft hij echt niet te proberen!!! meestal is het gewoon dat ik niet eens bij m'n reactie nadenk... hup gewoon een trap terug verkopen of een tik op z'n borst... maar hij krijgt wel pijn Tong uitsteken
(klinkt wel hard eigenlijk)

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:45

als ie bijt sla ik zijn tanden eruit, weet ik zeker dat het niet nog een keer gebeurd. Vork
nee geintje (goh,, echt? Tong uitsteken ) maar dan zeg ik iets van; *naam* ben je helemaal gek geworden Tong uitsteken

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:45

ik kon niet een luul zeggen :S logisch maar... het was niet gebruikt als scheld woord...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:04

louanagirl schreef:
Lowara schreef:
expres bijten? dan gaan ze bij mij sterretjes zien. ik tolereer zulk gedrag niet, mijn bijna 2 jarige heeft het korte tijd gedaan, nou die heeft een paar flinke rammen tegen haar hoofd gekregen.
Slaan bijten zijn de 2 dingen dat ze van mij een schop of flinke ram krijgen, ongeacht de leeftijd of de reden van het geweld vanuit het dier.
Zulke paarden zijn in mijn ogen gewoon gevaarlijk en onbetrouwbaar, vooral rond kleine kinderen die ik hier vaak heb rondlopen. Maar gelukkig hebben de meeste dieren het hier snel in de gaten en doen ze het werkelijk nooit meer Knipoog

ik ben het hier mee eens behalve de klap tegen het hoofd!
een keer okee maar niet iedere keer,
ik heb namelijk gehoord dat ze daar kopschuw van worden...??
is dat zo? maar idd. hij krijgt en goeie tik! Duivel

hier is geen enkel paard hoofdschuw of ooit geweest.
ik heb Tinkers rondlopen en die hebben een nogal hoge pijngrens bij het lichaam.
als ik ze daar mep, doe ik alleen mijzelf pijn en het paard voelt er niets van. vandaar het hoofd, ook omdat dat de plek is waar ze op dat moment iets doen wat niet mag. als ik de keren erna merk dat ze weer willen bijten hoe ik alleen maar mijn stem te verheffen en ze weten het al.
En ik sla gelukkig niet vaak op het hoofd,want mijn paarden bijten gelukkig niet dus dan is er ook geen reden om te meppen. Alleen dus een tijdje die bijna 2 jarige,maar dat is nu ook eigenlijk compleet weg en die komt met haar hoofd nog net zo graag bij mij om geaaid te worden als vroeger Lachen

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:06

Ik geef hem een tik of ik verhef mijn stem. In de kudde krijgt hij ook op zijn flikker als hij een ander paard bijt of schopt. Clown

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:05

louanagirl schreef:
de luk... ??? Knipoog hahaha mijne is dan ook flink de banketstaaf Tong uitsteken neeh dat hoeft hij echt niet te proberen!!! meestal is het gewoon dat ik niet eens bij m'n reactie nadenk... hup gewoon een trap terug verkopen of een tik op z'n borst... maar hij krijgt wel pijn Tong uitsteken
(klinkt wel hard eigenlijk)

vlink de L*L Tong uitsteken

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:31

berk schreef:
whisperramse schreef:
Ten eerste heb je een "persoonlijke ruimte"
Als je paard die respecteerd, dan kan er niet gebeten of op je tenen gestaan worden.
Een paard die je persoonlijke ruimte binnenbreekt, moet op zijn plek gezet worden, en neen niet door middel van slaan of roepen.

Als m'n paard me bijt (wat ie echt niet in zijn hoofd haalt!) zal ie wel een mep op z'n neus kunnen terug verwachten!
Een paard dat naar me klopt kan een schop onder z'n reet terug krijgen.
Zo gaat dat ook in de natuur!

Normaal gezien zou een paard zelfs niet mogen slaan/bijten naar de leider...

Kun je misschien uitleggen hoe je het bedoelt in alinea 1, met 'neen niet door middel van slaan of roepen' en je tekst in alinea 2?
Ik snap hem niet? Frusty

Ik ben ook met grondwerk bezig, ik begin echter nog maar net. Maar een paard hoort me niet te bijten en slaan. Kunnen ze idd een lel verwachten. Ook niet om een vlieg op haar zij te verwijderen, wanneer ik daar net sta. Die sla ik dan wel weg Haha! Ik heb een klein kind en kan het niet hebben dat ze dat doen. En tuurlijk zorg ik er voor dat mijn zoontje niet te dicht bij komt. Maar het neemt maar 2 sec en er kan iets gebeuren.

Een paard heeft een persoonlijke ruimte net als de mens (tenslotte zou dat zijn leider moeten zijn!)
Als mijn paard mijn persoonlijke ruimte binnevalt, steek ik mijn hand op of wordt ie met druk weggeduwd.
Hoe werkt dat?
Paarden die je omver lopen, in je nek springen, gericht bijten om te bijten enz... hebben een dominantieprobleem.
Ze proberen je ruimte binnen te breken.
Mijn eerste paard was ook zo'n varken, sleurde me overal mee naar toe, liep me omver wanneer het hem beliefde enz enz...
Besluit; een heel dominant ventje!
Dit paard heeft nu toch maar het besluit genomen om heel braafjes te zijn, en zal nooit bijten of slaan behalve bij pure angst.
In het begin beet ie en durfde hij ook wel eens te slaan, en echt gericht, nou ja, dan gaf ik hem een schop onder z'n hol!
met middel van grondwerk, is onze communicatie een pak vlotter verlopen, weet ie ook wat ik van hem verwacht.

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:37

maarre... whisperramse, je spreekt je zelf nu behoorlijk tegen,
want je zei zelf neen niet door slaan of schoppen ( of iets in die trant Knipoog )

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:46

Op mijn tenen staan is vaak gewoon onhandigheid van een pony, daar ga ik me niet zo druk over maken. Ik duw ze er gewoon vanaf.

Wat ik zou doen bij bijten en trappen, is moeilijk te zeggen. Waarschijnlijk krijgt ze gewoon een tik tegen d'r neus of d'r kont, afhankelijk van wat ze doet. Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, dus ik weet niet precies wat ik zou doen Bloos

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:52

Mmaaike schreef:
maarre... whisperramse, je spreekt je zelf nu behoorlijk tegen,
want je zei zelf neen niet door slaan of schoppen ( of iets in die trant Knipoog )

je paard die je persoonlijke ruimte inbreekt, daar naar wordt mijn hand opgestoken of met druk opzij geduwen.
Een paard dat mijn persoonlijke ruimte inbreekt én bijt of slaat, ja die kan een lel verwachten!

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:53

aah.. zo...
maar wat bedoel jij met je persoonlijke ruimte precies?