Verkopen of niet.. Ik weet het niet meer??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Verkopen of niet.. Ik weet het niet meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:59

Runningkawa : jouw aanpak is inderdaad praktischer als die van mij, weer wat geleerd. Lachen

Cynthia : als je het niet aandurft, moet je je paard gewoon verkopen. je moet je er namelijk wel voor inzetten, anders heeft het alsnog geen zin. Knipoog

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:01

dat dacht ik dus ook al appelbolfan.. ik vind het ook niet eerlijk tegenover lardo om hem dan te laten staan omdat ik er niet meer op durf..

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:06

Ik durfte vorig jaar ook niet goed meer, en dat had madam goed in de gaten. Toen heb ik om mezelf gerust te stellen gewoon een kwartier tot half uur van tevoren gelongeerd, om de bokkensprongen eruit te halen, heb gewoon een paar weken niet gegallopeerd tot ik mijn vertrouwen weer terug had.
Ze probeerd het af en toe nog wel eens, maar ik ken haar inmiddels goed genoeg om me daar nog druk om te maken. Ze geeft het nu heel goed aan als ze eerst even haar energie kwijt wil, dan mag ze even rennen aan de longe en dan gaat het rijden ook weer goed.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:08

zoals roest zegt; longeer je lardo wel eens voor het rijden? dat helpt goed in de meeste gevallen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:10

Roest altijd voordat ik ga rijden gaat ie los.. altijd.. (in de bak..) Hij valt niet te longeren.. dan trekt ie je de hele bak door..

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:12

longeerlijn of los, dat maakt toch niet uit?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:14

kennelijk wel Blond sorry

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:16

geeft niet.. maar mensen.. hij gaat weg.. jammer genoeg..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:17

jammer, maar waarschijnlijk is het wel de beste oplossing voor beide van jullie Knipoog

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:18

sterkte

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:20

ik denk dat het idd de verstadigste oplossing is om je paard te verkopen als je bang voor hem bent.

ook omdat je verteld dat hij het bij anderen niet doet.
zoek lekker een baasje voor het paard die niet bang is. en het paard even lekker doorpakt.
beter voor het paard en beter voor jou..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:26

tanx iedereen.. en ja dat doe ik zeker tinaaz

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:28

Slotje!! voor eventuele geitereseerden pb me..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:37

Toch jammer dat je haar niet nog een kans geeft. Mocht de verkoop nu niet vlotten, geef haar ter correctie uit handen. Met de goede begeleiding voor jullie beiden moet er toch nog wat van te maken zijn? Aan de andere kant: het is een hobby en moet wel leuk en veilig blijven....geen enkel paard is het waard om je nek op te breken, echt geen enkel paard!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:19

ik had hier ook een topic over ,en kreeg van irene 85 een hele mooie zin!!!!misschien heb je er ook iets aan:"giving up doesn't always mean you're weak....sometimes it means you're strong enough to let go"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:20

Uit je laatste berichten haal ik uit dat je al gekozen hebt wat je gaat doen.
Als jou gevoel is dat dat het juiste is, is dat ook zo Ja

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:59

heeft hij/zij geen pijn??
laat haar eens controleren

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:13

Ik vind het goed van je dat je besloten hebt je paard te verkopen. Natuurlijk wil je altijd alles doen wat je kunt om problemen op te lossen, maar dan moet je daar wel het lef voor hebben. Het klinkt inderdaad alsof je paard weet dat hij je bang kan maken met z'n geklier, en daar maakt hij misbruik van. Om het op te lossen moet je er eigenlijk even 'doorheen', maar als je zelf zo eerlijk bent om te zeggen dat je het gewoon niet durft vind ik het een goede beslissing om hem te verkopen. Bij een ander (passende ruiter) is hij dan waarschijnlijk heel braaf, en dan is het voor hem zelf ook veel leuker. Voel je er dus niet schuldig over, dat is echt niet nodig.
Veel succes met zoeken naar een nieuw braaf paard, nu weet je iig dat je een echte brave moet zoeken. De combinatie moet gewoon kloppen. Bij een ruiter die van rustig rijden houdt, past een braaf paard. Net zoals jouw paard waarschijnlijk beter past bij iemand die hem een keer goed aan durft te pakken als dat nodig is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:18

ieleoor schreef:
ik had hier ook een topic over ,en kreeg van irene 85 een hele mooie zin!!!!misschien heb je er ook iets aan:"giving up doesn't always mean you're weak....sometimes it means you're strong enough to let go"

Dat vind ik een hele goede, die ga ik noteren....

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 18:50

ieleoor jouw zin vind ik echt een heel mooi.. maar mensen ik heb dit weekend 2x prive les gehad, eerst had mn instructrice hem in een afgesloten ruimte gelongezeerd, toen is ze er zelf opgkropen, hem echt aan het werk gezet (wat kan ie lopen Gaaaap ) en toen moest ik er nog even op van haar... en het voelde vertrouwt genoeg om aan te draven dat heb ik dus ook gedaan en hij liep bijde keren heel lekker en zondag heb ik hem zelfs door durfen pakken, alleen het galloperen durfde ik nog niet aan.. nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet.. ook omdat ik niet weet of wel verder kom met hem in de sport, of hij over een poosje weer zo gaat kloten enz enz.. wat moet ik er mee.. ik ben ook al aan het twijfelen of ik hem op ander voer moet zetten (zie dit topic: viewtopic.php?f=99&t=736259&hilit= ) en ik kan hem ook longeren, hebben we dit weekend ook geoefend en heb het net ook gedaan en hij ging super. kunnen jullie me helpen ook met de voer questie enzo?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:24

Cassidy schreef:
ieleoor schreef:

Dat vind ik een hele goede, die ga ik noteren....

ja deze bewaar ik ook !!!! weten wat je niet aankan is zeer waardevol , daar moet je jezelf niet bepaald minder om voelen. En er is altijd een paard wat wel goed combineert met je,

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 21:15

Klopt ceesje.. ik weet alleen niet of lardo nog wel zo super bij mij past.. tenminste zoals ie vorige week was.. dit weekend was ie wel goed.. en vandaag met longeren ook..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:49

Hij was vandaag aan de longe ook weer braaf

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:51

Ik zou hem toch nog een kans geven, en met de tipos uit dit topic te werk gaan. je moet namelijk wel echt zeker zijn van je besluit en dat ben je blijkbaar nog niet.. Ik zou zeggen ga er nog even voor!!! Maarja blijft uiteraard jou keuze

Liefs prissey

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:53

Ik heb ook heel veel problemen gehad met mijn hengst. Die is nog niet onder het zadel. Maar was vreselijk om mee te werken zowel aan de longe als aan de hand. Voorbij lopen trekken steigeren enz enz. Ik ben grondwerk met hem gaan doen. En dat gaat nu zo goed dat ik er zelf ook op ga.
Ik raad je dan ook aan om hem eerst een tijdje door een ander te laten rijden en zelf uit te stappen. Dit kan je steeds verder uitbreiden. EN grondwerk gaan doen. Dan krijg je paard en jezelf veel meer vertrouwen in elkaar.