Hoe gaat jou paard met je om?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Falderal

Re: Hoe gaat jou paard met je om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:37

Mijn verzorgshetje en ik zijn vriendjes voor het leven, ik weet dan ook al haar kroelplekjes en doe haar nu al 3 jaar. Ze weet ook precies wat wel en niet mag bij mij, bij anderen probeert ze alles uit tenzij ik er ook bij ben. Ze komt ook meteen aangerend als ik haar roep Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:49

Mijn merrie luistert goed naar haar naam, staat eeuwig naar me te hinniken en te knorren, maar is dan weer niet al te dol op geknuffel. Tenzij het midden in de zomer is..
Mijn oude ruin gebruikt me het liefst als krabpaal. Hinniken doet 'ie alleen naar merries. Of als 'ie een wortel wil.
Mijn jonge ruin is aanhankelijk, nieuwsgierig en altijd wel in voor een grapje. Touwtjes aan jassen vindt 'ie heel erg leuk om aan te kluiven.

nestorox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:06

hoi mijn pony is erg lief en wil vaak knuffelen als ik aan kom lopen of als ik aan het poetsen ben op zijn schoft gaat hij altijd terug knabbelen

Gloriantjee schreef:
De titel zegt het al Sigaar Mijn vzpaard die wil wel aandacht en zou dan zijn hoofd tegen je aan doen. Verder is hij af en toe een beetje lomp maarja. Hoe gaan jullie paarden met je om?

Groetjes Gloriantjee

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:39

Ik heb 3 pony's met een totaal verschillend karakter. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:03

Ze eist sowieso een hoop respect, ik moet haar echt in haar eigenwaarde laten; dan laat ze zien wat ze kan. Ze is wel heel voorzichtig; zal me niet omverlopen, schoppen of bijten; niet doelbewust iig.
Verder goudeerlijk; doe ik wat verkeerd dan krijg ik dat ook te horen/merken ook, maar een echte lieverd. Ik word ook altijd lieftallig teruggepoetst Lovers .

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:15

Mijn merrie (bijna 11 jaar) is wat dat betreft echt een lieverd. Ze is erg makkelijk in de omgang en zal nooit zomaar iets naars doen. Natuurlijk probeert ze zo nu en dan wel de grenzen te verleggen maar gelukkig is ze altijd snel onder de indruk als je haar corrigeert. Mijn merrie is een vrolijk, levendig en aanhankelijk paard. Zolang je eerlijk met haar omgaat en haar in haar waarde laat zal ze geen vlieg kwaad doen. Een hardhandige aanpak is bij haar zeker niet de juiste, dan gaat ze over de rooie en kan ze vreemd uit de hoek komen.

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:18

mourad: grootste prutser die er bestaat Clown alles onderzoeken, erin knabbelen en bijten. Verder staat hij graag in de belangstelling en test mij constant uit. Verder is het een lievert Bloos .

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:20

Ik moet zeggen dat ik mijn paard in de omgang vrijwel nooit hoef te corrigeren, wat dat betreft is het bijna een modelpaard.
Mijn persoonlijke ruimte daar komt hij niet zomaar zonder 'uitnodiging', en heeft hij ook nooit geprobeerd. Schuren zal hij ook nooit proberen, en dat hij op mijn tenen stond is één keer gebeurd, nadat hij zich zowat een hartverzakking schrok en op mijn teen landde, waarna hij daarvan eigenlijk nog meer in paniek was....
Knuffelen doet hij wel graag, en hij mag mij ook terug kriebelen als ik hem krab. Zomaar mij beginnen te kriebelen zal hij nooit doen, wel heel voorzichtig mijn schouder aanraken als uitnodiging, en als hem dan krab doet hij dat heel voorzichtig terug, zijn tanden heeft hij nooit gebruikt.
Spelen doet hij ook graag, maar hij blijft daarbij op afstand. Hij kan de meest gekke sprongen maken, maar nooit in mijn richting of zelfs maar dichtbij.
Aan de hand is hij superbraaf en let heel erg op degene die hem vast heeft. Helaas is dat alleen zoláng je hem vast hebt, hij heeft namelijk de nare gewoonte om zich los te trekken zodra hij de wei of paddock in gaat en is dan met geen mogelijkheid tegen te houden. Naar de wei lopen gaat prima en dan is hij zijn superbrave zelf. Maar eenmaal bij het hek is het mis. Die gewoonte is helaas ontstaan uit angst, en is nu zo'n gewoonte geworden dat het echt een probleem is.

iilovejou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:48

Die van mij doet niks verkeerd Tong uitsteken die van jullie dan Tong uitsteken

iilovejou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:48

iilovejou

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:49

Morning : Gaat heel best voorzichtig met me om. Ze zet eigelijk nooit een stap verkeerd.
Ze is erg braaf in omgang en ook met andere mensen. Het zoontje (7jr) rijd er
ook op en dan loopt ze gewoon lekker ontspannen mee en maakt ze der halsje
zo lang mogelijk (Wat zal die arme jongen afentoe spierpijn hebben) Maarjaa
verder is morning denk wel op me gesteld , want ik zit altijd bij der in stal enzo
en dan gaat ze in je haar wroeten enzo. Echt leuk is dat en ook als je steeds komt
aangelopen dan gaat ze hinniken. Dus ik denk dat gewoon goed met me om gaat.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:09

iilovejou schreef:

als je niet in bezit van een paard of pony kan die idd niks verdoen Boos!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:00

Warina is altijd handtastelijk Haha!
Ze staat altijd aan me te frunikken, onderzoekt mijn zakken of probeert mijn haar eraf te knagen Tong uitsteken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:02

Cassidy schreef:
Ik heb twee paarden. Een merrie van inmiddels 12 en haar dochter van bijna 5.

De merrie van twaalf probeert heel subtiel haar grenzen te verleggen. Is een vreselijke zoeterd, maar probeert ook na correctie ieder keer weer een stapje verder te gaan.

De dochter van 5, heeft heel veel respect voor me. Wil nog eens vergeten dat ze niet mijn persoonlijke ruimte in mag komen zonder dat ze daartoe uitgenodigd wordt, maar een correctie komt meteen aan, en ze zal het daarna niet nog een keer proberen....

En zo is mijn merrie van 13 ook! En als ik iets onterechts tov haar doe, zal ik het zeker weten Vork

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:51

iilovejou schreef:

Nogal logisch sharon:P
Je hebt ja geen paard Tong uitsteken
xxx. Lysanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:54

Cloud is in het begin nog steeds wat afwachtend, en vraagt altijd heel netjes of hij dichterbij mag komen. Als dat mag gaat hij het liefste met zijn lippen door mn nek en haar.
Verder gaat hij gewoon met me om, let goed op mij, weet hoever hij kan gaan.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:55

Mijn verzorgshet ; Whitney.
Die is altijd heel lief. Lachen
Als je in de stal gaat gaat ze likken.
En Als ik weg ga gaat ze hineken. Lachen
Vet lief Lovers
Dus de stelling; hou gaat jou paard met je om? goed. Tong uitsteken

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:00

goed,

hij heeft in de tijd dat ik hem verzorg en rij, een respect voor me opgebouwd, dus hij zou me (bijna)nooit omver lopen, en echt never bijten,slaan,schoppen.

het is en blijft af en toe nogal een lomperd, dus kan me wel eens aan de kant duwen(maar dan heeft hij haast o.i.d.) en ik maak meteen duidenlijk dat hij dat maar eventjes beter niet had kunnen doen!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:27

Mijn paarden wille aandacht, continu.
Als ik de stallen inloop zitten ze met ze 4e te bedelen om aandacht, en mijn 2.5 jarige probeert me altijd aan me jas naar hem toe te slepen.

Maar ze hebben allemaal respect voor me, als ik wil dat mijn paard iets doet, doen ze dat ook want ze weten de gevolgen.

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:55

Mijn paard heeft respect voor mij en ik voor hem, maar het is af en toe een puber en moet soms even proberen hoever hij ook alweer mocht gaan. Dat vindt ik niet erg, een beetje eigenwijs hou ik wel van, maar hij moet wel duidelijk het gevoel hebben dat ik de leiding neem, want doe ik dat niet en ben ik volgens hem daar niet duidelijk in, dan neemt hij het heft in eigen hand (nou ja hoef Duivel ) dus hij heeft wel duidelijkheid nodig en respect, anders heb je een probleem. Hamer gelukkig gaat het tussen ons prima.

AndalusierX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:13

Mijn verzorgpaard wilt echt veel aandacht. Het is echt zo'n knuffelpaard haha. Ook als je voor zijn stal staat met je rug naar hem toen dan schoptie tegen de deur aan dat je hem moet aaien. en het is een vreetzak Tong uitsteken.
maar verder istie echt onwijs lief ! Pling
××

Elmooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:21

mn verzorgpony´s gaan wel goed met me om Tong uitsteken
maar volgens mij gaat het hun ook wel een beetje om het eten Knipoog
maar ze zijn superlief hoor Haha!

groetjes

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:48

Katinka is van zichzelf niet echt een knuffelkont (behalve als ze hengstig is Nagelbijten / Gniffelen ) maar we zijn best wel naar elkaar toegegroeid en dus komt ze altijd heel vrolijk naar mij toe om even een knuffel te halen. Ze is verder vrij rustig, af en toe wat lomp maar zeker niet gevaarlijk. Ze gaat gewoon goed met me om, precies zoals ik het wil. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:56

Branca vertelt me precies wát ze wil, wáár en wanneer. Ik wordt min of meer als een medekuddedier beschouwd, maar dan wel en die handig het eten voor haar kan verzorgen enzo, dus een met extraatjes. Als ik er op zit, is het heel anders. Dan wordt er geen initiatief genomen, ik moet alles bepalen. Er is niets dat ze niet doet of minstens probeert als ik het vraag. Als ze een fout maakt (vorige keer was ze bv dromerig het pas naar huis niet ingeslagen) accepteert ze de gevolgen, in dit geval was dat een omweg, maar ik liet haar omkeren op mijn bevel, wat wel een grote opluchtig voor haar was. Maar ze zou het zelf dus niet doen.
Ik heb dus een beleefd paard als ik erop zit, maar in de omgang is ze wel "besturend". Maar niet lomp. Ze zal niet duwen of op mijn tenen gaan staan ofzo. Maar ze vertelt wel wat ze wil, met knikjes, neusduwtjes, schrapend beentje, etc.
Als ik te laat ben, hapt ze naar me, maar ze zal nooit echt bijten, het is alleen het uitdrukken van haar opvoedkundige boosheid.
zo trapte ze laats een puppy weg die aan haar achterbeen zat. Ze duwde hem weg, ze gaf hem geen echte jens. Puppy weet dat hij het moet laten, zonde dat ze hem bezeerde.

Ze loopt trouwens los me me mee (of wat voor me uit, of achter me, net hoe het uikomt) en weet wat er verwacht wordt. Ze houd van routine. Als iets niet gaat als verwacht, laat ze ongenoegen blijken.

Ik was laatst vergeten haar halster om te doen ´smorgens toen ik haar de stal uit liet(´smiddags doe ik het nooit om). Kwam ze terug. Want dat halster moest wel om. zonder halster gaan we nl niet van het erf af, en als we van het erf af gaan, valt er wat te grazen. Alles heeft zo zijn redenen, natuurlijk...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:05

Ik heb er 6 dus dat is moeilijk om ze allemaal apart te beschrijven. Wel zijn ze allemaal verschillend, van afstandelijk tot een enorme knuffelkont. Wel ben ik de baas in de kudde, als ik er aan kom gaan ze opzij. Ze vinden het allemaal heerlijk om lekker gekriebeld te worden op hun eigen plekjes.