Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

merrieveulen schreef:Soet schreef:euh jowel dat is wel zielig. Een paard hoord in een weide, lekker kunnen rondlopen, kunnen grazen. En een bak is goed voor een weekje vervanging, maar voor altijd?? Néé, dan moet je maar geen paarden kopen..
pardon? ik ben afgelopen zomer verhuisd, en nu blijkt bij mijn nieuwe stalling (de beste in de buurt vind ik) het land erg nat te zijn. ik heb de keuze, de paarden tot over de kogels in het water te laten lopen, zodat ze wat gras kunnen opvissen, of ze in de bak en paddock te houden, met lekker hooi en droge voeten, zodat ze in de zomer nog gras hebben om te grazen. zodra het land droog genoeg is, gaan ze er weer lekker op. grasland is altijd fijner dan zandgrond natuurlijk.
onze paarden hebben een grote bak, een wat kleinere paddock, en aan de bak nog een stukje zandgrond. ik kan ze ook de hele dag op stal houden, niet erg paardwaardig lijkt mij, ook al zijn de stallen nog zo luxe. verplaatsen doe ik ze zeker niet, wij proberen er zsm een stuk droger land bij te krijgen, maar om te roepen dat mensen die de paarden niet dagelijks op weiland met gras hebben geen paarden moeten kopen, gaat mij te ver. ik zou zeggen, kom eens kijken, en oordeel dan.

Anders rij ik altijd, lekker een uurtje in het bos/duin/strand en met slecht weer of als het donker is kruipen we lekker de binnenbak in, ideaal !!
Ik had ook liever gewild dat hij lekker in de wei kon, maar ach die is er niet en dat is eigenlijk ook niet zo goed voor zijn buikje.
Hij is eigenlijk al een beetje te dik en ik moet al op zijn gewicht letten omdat hij een beentje heeft die niet zo goed is, daar mag dus niet teveel druk op komen.
Als een paard op stal staat, vind ik het niet zielig zo lang hij het naar zijn zin heeft, goed verzorgd wordt en genoeg beweging krijgt. Maar dat geldt natuurlijk ook voor een paard dat wel buiten staat !!! Maar deze paarden vind ik absoluut niet zieilig hoor, van de TS.
Mijn paard gaat trouwens wel iedere zomer een maand de wei in, dan kan hij weer ff lekker bijkomen en zich helemaal vol vreten, zodat we ons de rest van het jaar weer in de naad kunnen werken om al die extra kilo'tjes er weer af te werken, en zijn ze eraf is het alweer tijd om weer de wei in te gaan !!!!

gekvanfleur schreef:hoi
ik zorg sinds 1jaar voor een super lieve pony
bij de buren is een bak waar ik weleens longeer of rijd.
maar in die bak staan paarden die snachts binnen staan
en overdag altijd in de bak9 geen gras)
ze gaaan alleen naar buiten met lopen/rijden.
mischien dat ze dan wel even mogen grazen, dat weet ik niet.
maar is dat nou zielig of niet?
er zijn mensen die zeggen dat dat dieren mishandeling is.
maar ze worden echt goed verzorgd.
is dat nu zielig.
bedankt alvast.
hou het wel vriendelijk a.u.b.

Welshcobfan schreef:Als dit al zielig is, wat moet er dan worden van al die pony's die op een kaal land moeten staan wegens dieet? Dat is vergelijkbaar met een bak, terwijl mensen dat dan weer minder zielig vinden. Vooral voorbijgangers die geen verstand hebben van paarden vinden dingen al snel zielig