Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja schreef:Ja dan is hij nog lekker op tijd met straffen, als hij eerst gaat overleggen![]()
xjudithx schreef:anneliesdj schreef:precies, hoefsmid zijn is echt niet het makkelijkste beroep. Probeer het zelf maar eens, dan ben je dankbaar dat er mensen als hoefsmeden zijn...
Ik ben zeker dankbaar dat er hoefsmeden zijn, maar dat betekent niet dat ik alles hoef te accepteren. Misschien kan ik me ook niet zo goed inleven, mijn paardje doet nog geen vlieg kwaad. Vandaar dat ik woest zou worden als iemand hem een trap verkoopt.
Citaat:Ja ik ook, als het onterecht is tenminste. Maar omdat ik een opleiding paardenhouderij heb gedaan en daarbij ook een gedeelte hoefsmederij moest doen weet ik wat je als hoefsmid meemaakt. Als het paard alleen al zijn hoofd van links naar rechts beweegt voelt het al alsof hij staat te springen. Moet je nagaan hoe het voelt als het paard echt staat te springen, dan kun je als hoefsmid je werk niet normaal doen.
Veel paarden 'schuifelen' als de hoefsmid met ze bezig is, voor de smid is dat oervervelend, voor de eigenaar lijkt het alsof er niets bijzonders gebeurt.
Mijn smid gooide destijds de vijl naar het hoofd van mijn paard om dat ze op en neer sprong, ben toen errug boos geworden en heb duidelijk gezegd dat hij kon vertrekken als het weer zou gebeuren(hij gaf ook meteen toe dat het fout was van hem). Als mijn paard vervelend is mag hij d'r best een dreun geven maar geen vijlen naar d'r hoofd gooien. (het was gelukkig wel mis maar scheelde niet veel)
kijk is je paard onhandelbaar bij de smit dan ka hij hem weleven op zijn plaats zetten maar schoppen?? nee hoor echt niet!!
liefiej schreef:Citaat:Ja ik ook, als het onterecht is tenminste. Maar omdat ik een opleiding paardenhouderij heb gedaan en daarbij ook een gedeelte hoefsmederij moest doen weet ik wat je als hoefsmid meemaakt. Als het paard alleen al zijn hoofd van links naar rechts beweegt voelt het al alsof hij staat te springen. Moet je nagaan hoe het voelt als het paard echt staat te springen, dan kun je als hoefsmid je werk niet normaal doen.
Veel paarden 'schuifelen' als de hoefsmid met ze bezig is, voor de smid is dat oervervelend, voor de eigenaar lijkt het alsof er niets bijzonders gebeurt.
Mijn smid gooide destijds de vijl naar het hoofd van mijn paard om dat ze op en neer sprong, ben toen errug boos geworden en heb duidelijk gezegd dat hij kon vertrekken als het weer zou gebeuren(hij gaf ook meteen toe dat het fout was van hem). Als mijn paard vervelend is mag hij d'r best een dreun geven maar geen vijlen naar d'r hoofd gooien. (het was gelukkig wel mis maar scheelde niet veel)
dat laatste is idd niet echt vriendelijk!
een tik of een flinke mep als het beest echt loopt te kl*ten, vind ik correct, maar met vijlen gaan smijten, zouden ze bij mij niet moeten proberen..!
ik had er 1 terug gegooit als die raak was!
Lindy1982 schreef:Die hoefde niet meer te komen en ik wil geen vrouwelijke smit meer.
chipieke schreef:Die kreeg van mij een trap terug...
NIEMAND moet mijn paard straffen tenzij IK het gepast vind!
Citaat:dat laatste is idd niet echt vriendelijk!
een tik of een flinke mep als het beest echt loopt te kl*ten, vind ik correct, maar met vijlen gaan smijten, zouden ze bij mij niet moeten proberen..!
ik had er 1 terug gegooit als die raak was!
Citaat:Hij kwam op d'r hals waarna mijn paardje ging hangen en het halster losschoot. Schrok de smid toch wel ff van en hij heeft ook beloofd dat zoiets niet weer zou gebeuren, ik vertrouw hem daar wel in.
sternb schreef:ik zou mijn paard echt niet laten trappen en zeker niet door een hoefsmid
Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.
Miss_Montana schreef:Maar wat als je paard nu iets doet wat de hoefsmid kan verwonden? Bijv: Hij slaat uit met zijn achterbeen rakelings langs het hoofd van de hoefsmid. Jullie weten ook dondersgoed dat als het raak was dat de hoefsmid naar het ziekenhuis zou moeten per ambulance of erger, hij had er zelfs aan dood kunnen gaan. Vinden jullie het dan nog stees zielig als de hoefsmid je paard even terecht wijst dmv een schop?
P.s. Zeg niet: Dat zou mijn paard nooit doen want dat weet je niet
)