Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinee_ schreef:Belonen doe ik áltijd als hij braaf stilstaat of luistert, maar vaak is dat onmogelijk aangezien hij onder het belonen vaak de kans grijpt om nog 'even snel te bijten'. Ik weet het, het is een vréselijke klier, maar ik hóu wel van hem! Haha. Maar ik beloon hem áltijd met mijn stem als hij braaf is, en als hij echt een lange tijd niet bijt met een klopje of een aaitje.
Dat terugbijten heb ik inderdaad ook gehoord, helaas is het oor van mijn Paard nogal ver verwijderd van mij als ik gewoon op de grond sta. Hahaha! Maar toch bedankt!
Zou bijten in de neus werken?
Citaat:Dit viel mij op. Wat doe je als je paard terugtrekt? Nog slaan of niet?
Wien schreef:Citaat:Dit viel mij op. Wat doe je als je paard terugtrekt? Nog slaan of niet?
Nee nu je het zegt...Maar als ik dit lang volhoud wordt hij dan niet kopschuw?! Want dat moet je ook weer niet hebben...
Vjestagirl: Ik rijd iedere dag (ik rijd in het bos en 2 keer in de week les en dan ook nog longeren, dus variatie genoeg...) misschien één keer in de week niet, maar dan nog loopt hij dik een uur buiten en speelt hij met zijn bal... (dat is dus de hele tijd galopperen/bokken enz.)
Na het rijden is het bijten wel minder... Het zadel is pas nog nagekeken, omdat we hem pas net hebben en dus een nieuw zadel moesten hebben!
Het flostouw lijkt me voor hem niet echt een goede oplossing omdat hij zo graag speelt met alles.. dat als je hem dan zo'n ding geeft dat je niet meer rustig kan poetsen haha
Het 'buitenspelen' met andere paarden loopt er op dit moment een beetjbij in omdat hij een dik been heeft van een trap van een ander paard (omdat ze aan het spelen waren..) maar hij staat dus genoeg buiten met andere paarden en dit is over twee dagen denk ik ook wel weer over!
Ik denk zelf dat hij gewoon ongeduldig is, maar hoe moet je dit in godsnaam afleren, zonder dat hij kopschuw of wat wordt??! Toch in zijn oor bijten?! Heeft iemand dit echt ooit een keer gedaan?! En hielp dit?
_smokylover_ schreef:ik heb ook een pony gekogt die stampte en beet en ni kon stilstaan
maar k heb hem alty een tik gegeve tege de snoet (da hielp bij mij ma bij jouw ni )
en het stampe als ze het deed dan had ze een klap vast op haar gat
ja en nu doet ze het niet meer
en ik weet ook niet egt wat ik bij jou zou moeten doen :s
wa ik ook heb gdn is een speeltje gekogt voor men paard en da hangt in zen stal en das een bijtspeeltje daar kan ze zich mee amuseren en eht gaat ook niet kapot ds ja...
-xxxx- srr dat ik je niet egt kan helpen
1natascha schreef:Ik heb ook het probleem van bijten, en hij heeft me al een paar x behoorlijk gepakt (vooral in het begin) ik heb m ook pas 3 maanden, het is inderdaad echt super vervelende gewoonte eveneens (maar dat is weer wat anders) dat als tie even ergens moet stilstaan (omdat ik m moet poetsen ofzo) begint ie als een idioot zn hoeven over de grond te schrapen ..
Ik probeer nu m altijd in gaten te houden en zodra ik zie dat ie wil bijten zorgen dat ie tegen me arm/elleboog oploopt vind ik beter dan slaan, maar soms zijn ze te snel of soms is ie me hand aan het likken.. ik zo aah wat schatti...HAP echt sneaky ja en dan kan je niet anders dan een tik verkopen maar als jij de ultieme oplossing hebt gevonden please let me know.
Oja en de mijne gaat ook meer bijten als ik 'm verwend heb met (appels,wortels) dus dat doe ik alleen nog maar als ik helemaal klaar ben en niet teveel.
succes hiermee
Wien schreef:Citaat:Dit viel mij op. Wat doe je als je paard terugtrekt? Nog slaan of niet?
Nee nu je het zegt...Maar als ik dit lang volhoud wordt hij dan niet kopschuw?! Want dat moet je ook weer niet hebben...